17 Reacties
3 dagen geleden
Ik ervaar precies op dit moment hetzelfde gevoel, vooral boven mijn navel voelt zo strak aan.
3 dagen geleden
Mijn buik voelt ook op spanning hoor na het eten. Is mijn 3e, heb ook het idee dat het erger is dan bij de andere 2. Heb wel wat te veel vruchtwater en de kleine ligt nog in stuit.
3 dagen geleden
Reactie op Kieken
Zal eens vragen, heb over 2 weken een afspraak. Wordt daar nog iets mee ged ...
Ik heb te veel vruchtwater. Als dat wordt geconstateerd word je meteen medisch omdat het een aantal risico's geeft. Het kan bijvoorbeeld veroorzaakt worden door zwangerschapsdiabetes, maar ze vinden lang niet altijd de oorzaak.
MOD
3 dagen geleden
Is je kindje al ingedaald? Hier ook tweede zwangerschap en mijn dochter was rond deze termijn al heel wat ingedaald. Haar broertje nog niet en ik merk echt wel een verschil daarin 🫠
3 dagen geleden
Hier precies zo! Ook tweede zwangerschap en de eerste lag bij mij ook in stuit.
Ik heb het idee dat het er bij mij ook gewoon aan ligt dat me buik nu groter is dan hij de eerste zwangerschap ooit geweest is en ik nu lichamelijk drukker ben met de 'verkeerde' dingen, zoals bij de oudste op de grond zitten en met haar mee spelen, terwijl dit niet heel comfortabel zit. Aan het eind van de dag merk ik dit echt aan mijn lijf en vooral savonds met/na het eten.
3 dagen geleden
Reactie op Kieken
Zal eens vragen, heb over 2 weken een afspraak. Wordt daar nog iets mee ged ...
Ze hebben bij mij suikertest gedaan en kindje helemaal nagelopen. Niks aan de hand, waarschijnlijk gewoon iets groter kindje en daardoor meer vruchtwater, maar als hij tot 37 week blijft zitten, mag ik gewoon thuis bevallen! Dus hoeft niet altijd iets te zijn!
3 dagen geleden
Reactie op sytskeanne
Ik heb te veel vruchtwater. Als dat wordt geconstateerd word je meteen medi ...
Je wordt niet automatisch medisch! Ik heb wel wat testen gedaan om de oorzaak te vinden, maar ben nog steeds niet medisch, terwijl ik wel officieel polyhydramnion heb gekregen als diagnose.
Als hij tot week 37 blijft zitten, mag ik gewoon thuis bevallen!
3 dagen geleden
Reactie op Juulzz
Je wordt niet automatisch medisch! Ik heb wel wat testen gedaan om de oorza ...
Ah bij mij zeiden ze dat je dan meteen medisch wordt, maar misschien komt het vanwege de combinatie met zwangerschapsdiabetes, of verschilt het beleid per ziekenhuis. Wel fijn voor je!
3 dagen geleden
Ik heb precies wat jij hebt, precies met 30 weken. Wat een ongemak. Hier is het baby nummer 3, kan me niet herinneren van 1 en 2 maar dat kan ook aan hormonen liggen;)