43 Reacties

één maand geleden

Ik ben nu 30+1 week zwanger van ons eerste kindje, een meisje. Ik vind zwanger zijn niet bepaald top, het bewegen van die kleine is echt heel leuk (meestal 😉) en ik vind mezelf mooi met een zwangere buik, maar voor de rest... Ik mis simpel opstaan, snel schoenen aandoen, zonder bekkenpijn kunnen lopen etc 😅 (en witte broodjes snijworst! 🤤)Maar het is voor een goed doel en ik kan niet wachten totdat we onze frummel in de armen kunnen sluiten 🥰

één maand geleden

Ik ben morgen ook 31 weken! Ik ben nog vooral aan het wennen aan het verlies van tempo (zowel fysiek als mentaal) en goede nachtrust 😬 Ik ben elke nacht wel een uur wakker... gelukkig wordt ik wel uitgerust wakker, maar het aftellen naar m'n verlof is (zeker na een weekje herfstvakantie) echt begonnen! Zeker omdat er dan minder verwachtingen zijn van en naar mij. Ik kijk heel erg uit naar de bevalling, hopelijk lekker thuis met bevalbad voor onze open haard. Lekker geborgen thuis dit wonder voor het eerst ervaren. Daarnaast ben ik onwijs nieuwschierig naar ons kindje! Qua genen kunnen we van blond en blauwe ogen tot bruine ogen en donker haar verwachten... en dus alles daartussen! Mijn man heeft de eerste 4 weken na de bevalling verlof en daar kijk ik ook heel erg naar uit: hoe we in dat prille begin van een duo naar een gezinnetje gaan!

één maand geleden

Reactie op bumblebeedc

Ik ben nu 30+1 week zwanger van ons eerste kindje, een meisje. Ik vind zwan ...
Hahah herkenbaar. Heel mooi dat je een kind mag dragen maar alle kwaaltjes eromheen 🙃🤣 ja, nog eventjes! Iets beters bestaat er niet zodra je je baby straks in je armen hebt. Gewoon met een pen te beschrijven. Alle cliche’s zijn echt waar😍

één maand geleden

Reactie op wolkje25

Ik ben morgen ook 31 weken! Ik ben nog vooral aan het wennen aan het verlie ...
Dat slecht slapen is hier ook aan de orde. Heerlijk dat gevoel straks even geen werk🤣 Ik hoop voor je dat het thuis allemaal gaat lukken met bad en open haard! Spannend hoe de baby gaat worden qua haarkleur en ogen! Fijn dat je man dan nog verlof heeft! Hier ook zes weken. Eerlijk? Dat moment van samen met zijn twee naar een gezinnetje is zo speciaal! En je blijf jezelf maar verbazen dat de baby er eindelijk is, maar op een goede manier. 😊😍

één maand geleden

Ja goed! Ik ga goed op zwanger zijn. Zo fijn. Maar heb dan ook 0 klachten, net als bij de eerste zwangerschap. Ik slaap goed, ga 9 december met verlof en 5 januari uitgerekend. Zwanger van 2e kindje, na een zoon (van 2 jaar nu) krijgen wij nu een dochter. Vandaag precies 31 weken. Ik kijk ook uit naar de bevalling om de baby te ontmoeten.

één maand geleden

Reactie op M_1986

Ja goed! Ik ga goed op zwanger zijn. Zo fijn. Maar heb dan ook 0 klachten, ...
Oh jaloers! Hoe heerlijk is dat als je zo zwanger kan zijn 🤭 en dat bij beide zwangerschappen! Merk je verschil met de zwangerschappen? Ik was bij de eerste er meer mee bezig met zwanger zijn dan nu. Ben veel met mijn dochter bezig waardoor vaak vergeet hoeveel weken ik ben, soms bijna de echo’s vergeet en merk dat ik nu meer relaxed ben dan bij de eerste. Hoe reageert je zoontje op je groeiende buik?

één maand geleden

Reactie op Kmchild

Oh jaloers! Hoe heerlijk is dat als je zo zwanger kan zijn 🤭 en dat bij be ...
Nee eigenlijk weinig verschil tussen de zwangerschappen. Bij de eerste alleen stempel zwangerschapsdiabetes en dat was wel even een domper. Behalve dat dit zoveel sneller lijkt te gaan. Maar komt natuurlijk ook omdat er nog een peuterpuber van 2 rondloopt. Ben er inderdaad minder mee bezig. Bij de eerste leefde je echt van afspraak naar afspraak en van echo naar echo. Dat heb ik nu veel minder. Zoontje reageert leuk en lief. Zegt vaak baby laapt tegen buik en geeft kusjes. Echt schattig.

één maand geleden

Reactie op Kmchild

Oh jaloers! Hoe heerlijk is dat als je zo zwanger kan zijn 🤭 en dat bij be ...
Ik zou wel draagmoeder willen zijn, zo goed ga ik op zwangerschapshormonen. Behalve dan dat ik geen afstand zou kunnen doen van de baby haha

één maand geleden

Reactie op M_1986

Nee eigenlijk weinig verschil tussen de zwangerschappen. Bij de eerste alle ...
Ah minder! Heb je toen moeten spuiten of dat gelukkig niet? Ik vind de zwangerschap nu ook veel sneller gaan inderdaad! Oh wat schattig dat hij dat zegt! Hier geeft ze vaak kusjes maar zit vooral veel aan mijn uitstekende navel.

één maand geleden

Reactie op M_1986

Ik zou wel draagmoeder willen zijn, zo goed ga ik op zwangerschapshormonen. ...
Pff, daar zou ik echt voor tekenen om mij zo te voelen in de zwangerschappen! Super jaloers! 🤣

één maand geleden

Reactie op Kmchild

Ah minder! Heb je toen moeten spuiten of dat gelukkig niet? Ik vind de zwa ...
Nee dat niet, maar gaf wel een hoop stress om rond 38 weken te horen dat ik hoogstwaarschijnlijk vals positief getest heb op de OGTT. En er dus niets aan de hand was. Je dochtertje is natuurlijk nog wat jonger. Ik merk pas sinds een week of 5 dat hij het meer doet en lijkt te begrijpen

één maand geleden

Reactie op M_1986

Nee dat niet, maar gaf wel een hoop stress om rond 38 weken te horen dat ik ...
Oh dat lijkt me inderdaad verschrikkelijk vooral als je zover zwanger bent en er inderdaad niets aan de hand was😭. Met hoeveel weken was je bij jullie zoontje bevallen? Heb je nu een gevoel dat je nu eerder gaat bevallen of juist later?

één maand geleden

Elke vrijdag een weekje er bij, momenteel 27 weekjes en 2 dagen. Voel me zoveel beter zwanger, dan niet zwanger… ons eerste kindje en het is een meisje, kijk enorm uit naar de bevalling en alles is al gereed. Zelfs de vluchtkoffer is al deels klaar, ik kan zo niet wachten om me meid te ontmoeten. We hebben er 3 jaar over gedaan om een kindje te mogen verwelkomen, het enthousiasme spat er dan ook vanaf. Nu de laatste 13 weekjes in, mits ze eerder komt. Momenteel flink aan de poets, merk wel dat ik sneller moe ben niet zo snel meer ben en soms wat meer geprikkeld raak. Desondanks voel ik me echt superfijn en nogmaals kijk ik enorm uit naar de ontmoeting met me dochter 🩷 Voor alle mama’s to be wens ik jullie een voorspoedige bevalling toe 💙🩷

één maand geleden

Reactie op Kmchild

Oh dat lijkt me inderdaad verschrikkelijk vooral als je zover zwanger bent ...
39+1 spontaan . Maar heb altijd gezegd dat de uitgerekende datum verkeerd was. Die was vastgesteld op 28 juli en in zei met de termijnecho al dat dit niet kon kloppen. Kwam zelf op 20 juli uit. En op 1 of andere manier wist ik dat het 22 juli zou worden en dat klopte achteraf haha. Nu 5 januari uitgerekend en mijn gevoel zegt Oudejaarsdag of Nieuwjaarsdag. Benieuwd of het dit keer ook klopt.

één maand geleden

Reactie op beau07

Elke vrijdag een weekje er bij, momenteel 27 weekjes en 2 dagen. Voel me z ...
Heerlijk hoor dat je je zo goed voelt! Echt heel fijn! dat herken ik wel was bij de eerste ook super enthousiast met alles gereed hebben🤣 Nu bij de tweede ben ik heel langzaam😓🫣🤣 Super geschenk dat jullie eindelijk zwanger zijn! Dan snap ik de enthousiasme helemaal! Prachtig😍 Ja, en wat niet lukt met poetsen bijvoorbeeld dan gewoon even laten liggen voor een andere dag. Wat niet gaat, gaat niet. De ontmoeting met jullie dochter gaat gewoon echt magisch zijn. Ik klink nu bijna als een Hallmark kaart🤣 maar gewoon alle oerkracht wat je in de bevalling hebt gestopt en dan ineens haar zien, pff gewoon mooiste gevoel ever! 🤗🩷

één maand geleden

Reactie op Kmchild

Heerlijk hoor dat je je zo goed voelt! Echt heel fijn! dat herken ik wel ...
Zo lief haha! Dankjewel.. moet wel zeggen heb 0 klachten denk dat dat heel veel scheelt🫣 kan me voorstellen als je ziek zwak en misselijk bent dat het allemaal minder prettig is! Jaa hoor het van vele dat bij de tweede alles eerder op beloop gaat, allemaal prima toch! Ja mega blij dat we eindelijk zwanger zijn, nu worden we ook nog is oom en tante van een meisje in april 🩷 kunnen de nichtjes super leuk samen opgroeien! Ben echt een control freak, bijna randje smetvrees… dit probeer ik nu al los te laten want straks met een kindje gaat dit niet werken en heb dit zelf best traumatisch ervaren vanuit mijn moeder. Wil dit dus niet doorgeven dus inderdaad, wat vandaag niet gaat, gaat morgen 🤗 Oh mennnn! Heb haar van de week in 3D gezien en het is een kopie van me man, heb echt zin in de ontmoeting. 🩷🩷 ook geen kraam bezoek hier, laat mij maar lekker een aantal dagen genieten van me gezinnetje

één maand geleden

Reactie op M_1986

39+1 spontaan . Maar heb altijd gezegd dat de uitgerekende datum verkeerd w ...
Oh wauw! Dan ben ik benieuwd of je nu weer gelijk gaat hebben! Mijn uitgerekende datum bij mijn dochter was 1-8-23 en ze kwam spontaan met 38+1 op 20-7-23. Ik riep hele tijd ze komt rond 27-7 was zo niet voorbereid dat ze eerder kwam🤣 dacht heb nog een week. Ben nu uitgerekend op 6-1 maar denk dat ons zoontje ook eerder komt tussen kerst en Oud op Nieuw. Maar goed ik zat er vorig jaar ook langs🤣🫣 Succes met de laatste loodjes maar gezien je goed gaat op zwangerschappen komt dat wel goed. 🤗🤭

één maand geleden

Reactie op Kmchild

Oh wauw! Dan ben ik benieuwd of je nu weer gelijk gaat hebben! Mijn uitge ...
Dankjewel! Jij ook voorspoedige laatste weken gewenst. 🥰

één maand geleden

Reactie op beau07

Zo lief haha! Dankjewel.. moet wel zeggen heb 0 klachten denk dat dat heel ...
Dat is zo leuk als ze samen opgroeien! Heb ik hier ook met een nichtje van ons. Die schelen twee maandjes. Is echt heel leuk hoe ze samen zijn. Ja, ik heb dat ook moeten leren hoor, vooral toen mijn dochter er was, dat ik niet ineens alles kon poetsen en doen. Maar dat komt vanzelf en dat gaat ook wennen. Ahh zo leuk dat je al kon zien op wie ze gaat lijken. Hier was het in het begin echt zoeken op wie ze leek. Nu is het wel duidelijk een mini me versie🤣 ben ook benieuwd hoe ons zoontje er straks gaat uitzien en of het bij hem wel gelijk duidelijk is op wie hij lijkt😊 Precies! Lekker even in jullie eigen bubbel zijn! Bij ons was het super druk in de kraamweek dus doen jullie wel goed om dit zo aan te pakken. Succes met laatste loodjes maar dat komt wel goed aangezien je je zo goed voelt. Heerlijk! 🤗

één maand geleden

Ik ben zwanger van ons tweede kindje. We hebben al een zoontje van net twee en het geslacht is net als bij de eerste zwangerschap weer een verrassing. Ik kijk dus erg uit naar het moment dat we daar achter zullen komen! Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik me prima maar wel enorm onzeker over alles. Kon toen ook echt niet wachten dat het voorbij was en dat we een gezond kindje in ons armen vast konden houden. Deze zwangerschap voel ik me zo veel relaxter en kan ik er echt van genieten. Heel fijn! 😍 Ons zoontje lag in stuit en is daarom met een geplande keizersnede ter wereld gekomen. Ik hoop zo erg dat dit kindje met het hoofdje naar beneden blijft liggen. Ik wil heel graag vaginaal bevallen, dus dat is het enige wat me deze zwangerschap wel bezig houdt. Ik kijk er wel weer naar uit om m’n goede jeans en andere leuke outfits weer aan te trekken 😂