9 Reacties

2 dagen geleden

Wij hebben in de afgelopen 6 jaar alleen familie gevraagd.😅 en toevallig vorige week mijn collega 2 uurtjes toen ik onverwachts met een baby zonder oppas zat en echt iets op mijn werk moest doen. Maar als ik andere oppas zou willen vragen zou ik de buurmeisjes vragen. Mijn tip is dus om in je omgeving rond te vragen. Bij andere moeders bijvoorbeeld.

2 dagen geleden

Wij vragen wel eens een vriend of vriendin om in ons huis te zitten als de kinderen al op bed liggen. Kunnen wij lekker saampjes uit eten en de kinderen slapen toch, dus ik zorg dan voor wat lekkers en dan kan die vriend of vriendin gewoon lekker bij mij bankhangen.

2 dagen geleden

Ik heb nu de app sitly omdat we niemand in de buurt hebben. Heb volgende week met iemand afgesproken voor een kennismaking! Je kan precies op de kaart zien welke oppassers er in de buurt zij en hoeveel ervaring etc. Enige nadeel is dat je een premium account moet hebben als je iemand zelf een bericht wilt sturen. Ik heb er nu dus wel voor betaald eenmalig een maand, dus hopelijk vinden we een geschikt iemand zo

2 dagen geleden

Reactie op Jesssz

Ik heb nu de app sitly omdat we niemand in de buurt hebben. Heb volgende we ...
Laat je even weten of je enthousiast ben hierna?

2 dagen geleden

Wij hebben een buurmeisje van 18 die prima een avondje wil studeren of bankhangen bij ons en voordeel dat haar ouders vaak ook gewoon thuis zijn als backup. Ook twee volwassen nichtjes die dat graag willen doen, moet ze alleen halen en brengen want wonen niet in ons dorp. Wij zouden geen vreemden in huis halen om op te passen

gisteren

Wij hebben onze oppas bijna per toeval gevonden. We kennen haar via via en kwamen haar tegen in de winkel en zo ging het balletje rollen. Maar we hadden meer opties 'via via' - zoals de nicht van een goede vriendin en de oude oppas van de buurvrouw. Dus mijn tip zou zijn, laat je omgeving weten dat je oppas zoekt en wie weet helpt het:)

gisteren

Wij hebben ook alleen onze ouders. Ik verbaas me soms binnen onze vriendengroep hoeveel er om elk klein dingetje oppas regelen. Alsof er op elke hoek van de straat ook zomaar een oppasmeisje zit die ze kunnen vragen. Zelf zou ik nooit een vreemde vragen en ik vraag alleen oppas als we echt een feest of iets dergelijks hebben. Voor een verjaardag vraag ik geen oppas en gaat er vaak een van ons twee. Ik zou kijken of je een buurmeisje kunt vragen of iemand via via.

gisteren

Reactie op Kpo91

Laat je even weten of je enthousiast ben hierna?
Ja zal ik doen! Ik had ook liever via via een oppas gehad, maar als dat gewoon niet mogelijk is kan dit wel een oplossing zijn. Het is uiteindelijk wel iemand uit de buurt en eerst maar eens kijken of er een klik is :)

gisteren

Ik heb via via een oppas gevonden. Mijn connectie had de oppas weer via Sitly, dus het lijkt wel een goede manier. Ik vond het zelf alleen lastig iemand uit te zoeken.