42 Reacties
2 weken geleden
Niet 😅
Ze valt in slaap aan de borst, of mijn man wiegt haar. En als ze in bed moppert dan moppert ze lekker een eind weg, maar als het over gaat op huilen dan komen we er bij en pakken haar op, want anders wordt ze overstuur en slaapt ze al helemaal niet meer.
Als ze huilt om te ontprikkelen/te vechten tegen de slaap dan is dat tijdens het wiegen
2 weken geleden
Ik ben echt te zwak om te laten huilen 🤣 soms wil ze gewoon nog even wakker zijn en aandacht kriebelen of dat ik tegen haar praat en dan als ze slaapt sneak ik de kamer uit. Hier ook borstvoeding trouwens. Ik ben ook altijd wel benieuwd hoe andere moeders dit doen trouwens en of het werkt bij het slapen als je ze even laat huilen en hoe lang het bijvoorbeeld duurt voor je echt dat verschil kan zien.
2 weken geleden
Ik laat hem niet huilen. Wel wat jammeren als hij even vecht tegen de slaap. Ik ben nu bezig met het zelfstandig in slaap laten vallen. Beetje laat misschien maar ik heb hem altijd in slaap gewiegd al voedende aan de borst. Nu krijgt hij de borst terwijl ik op ons bed zit. En dan leg ik hem wakker in zn bed en blijf ik bij hem eerst een hand op zn rug en dan langzaam ga ik steeds verder weg. Het gaat nu zonder dat hij eerst begint te huilen. Het is een stap voor stap proces waar we nu al een maand inzitten ofzo. Ik vind een veilige hechting en het zich veilig voelen in bed belangrijker dan dat hij snel zelfstandig in slaap valt.
2 weken geleden
Echt huilen gebeurt bij ons eigenlijk niet. Een beetje jammeren wel soms paar minuten bij in slaap vallen. Maar dan zing ik een liedje over de babyfoon en is het over.
2 weken geleden
Niet; laat hem niet alleen huilen. Hier ook bv, en herken wat je schrijft. Hier valt hij dus niet meer aan de borst in slaap, wiegen en wegleggen ook niet, dan gaat ie met zn hele lichaam protesteren. Ik voed hem en leg hem naast me op zn buik, dan is hij zo in slaap. Hij is een buikslaper. Dus dat kan ik alleen als tip geven,als hij niet aan de borst meer in slaap valt, hoe slaapt hij het lekkerst, en laat hem zo (met jullie hulp) in slaap vallen
2 weken geleden
Ligt aan het huiltje.
Als baby had ze af en toe even een paar minuten nodig. Oppakken werkte volledig averechts.
Ik bleef dan in de buurt en legde mijn hand op de buik als het nodig was.
Nu heeft ze nog steeds verschillende huiltjes. En de kan ook echt super goed acteren (de oudste liep langs haar heen, raakte haar niet aan, maar ze liet zich vallen en zette het op het huilen). Dan pak ik haar niet op.
Maar als ze echt overstuur is, dan wel, dat gebeurt bijna nooit .
2 weken geleden
Reactie op M_1986
Ligt aan het huiltje.
Als baby had ze af en toe even een paar minuten nodig ...
Oh ja hier kan ze ook heeeeeel dramatisch zijn soms, moet mijn partner ook echt leren om niet bij elke kleine botsing naar haar toe te rennen om te troosten want ze kan echt wel tegen een stootje
In die situatie mag ze van mij wel altijd even een 'huilen'
Vanmiddag bleef ze nog naar de katten toe huilen in de hoop dat zij er op reageerden 😂😂
2 weken geleden
Als ik even ergens doorheen wil en ze huilt, blijf ik wel altijd bij haar. Laat haar nooit alleen overstuur. En als ze niet rustig wordt stop ik, ga ik met haar uit de situatie en probeer ik het later opnieuw.
2 weken geleden
Niet. Vorige week een hele week huilen als ik haar terug in bed legde, dus heeft ze naast mij in bed geslapen. Ik probeer elke keer haar gewoon terug te leggen, maar als er iets is, huilt ze, en heeft ze me dus nodig. Vorige week was het een randje dat door kwam. Even vervelend, maar gaat gewoon voorbij. Ik ben wel gewend dat ze meerdere keren per nacht komt, ik maak me er niet meer druk om.
2 weken geleden
Wij laten dr overdag gerust even huilen, op één of andere manier valt ze sneller in slaap dan dat ik erbij blijf. Dat vindt ze alleen maar gezellig haha
Ze is niet overstuur aan t huilen
Savonds zijn we dr aan het leren zelfstandig in slaap te laten vallen (maar stiekem vinden we het best makkelijk om erbij te blijven tot ze slaapt)
2 weken geleden
Hangt van het huilen af.
Inmiddels herken ik ze wel redelijk. Soms laat ik haar wel een minuut of 5 tot 10 gaan, dan is het ontlading voor het slapen of soms ook in haar slaap, als ik dan naar haar toe ga, duurt het alleen maar langer.
Als ze echt aan het gillen is, ga ik gelijk naar haar toe.
2 weken geleden
Reactie op laysnaturel
Ik ben echt te zwak om te laten huilen 🤣 soms wil ze gewoon nog even wakke ...
Je kunt googlen op "gecontroleerd laten huilen". Het werkt vaak met een paar dagen, ga uit van een week. Er is onderzoek naar gedaan en op de lange termijn vinden ze geen nadelige effecten bij baby's ouder dan 6 maanden. Ik heb het op een gegeven moment bij de oudste toegepast. Die was toen 1,5 en kregen we gewoon echt helemaal niet meer in slaap. Aan de borst, wiegen, ernaast slapen, het werd alleen maar erger. Het was flink doorzetten maar werkte wel. Ik doe het zelf liever niet, alleen als het echt niet anders kan. Maar het is wel effectief.
2 weken geleden
Ligt ook zeker aan het huiltje, want bij overstuur huilen werkt het ook niet om haar te laten huilen, maar als ik erbij blijf als ze moet gaan slapen duurt het echt minstens 2x zo lang, dus ik laat haar meestal wel even huilen. Heb zelf de grens van zo'n 10 minuten. Dan is het meestal huilen, even stil, huilen, even stil etc. Ik hoor haar huiltje ook echt moeier worden, dan weet ik dat ze bijna slaapt. Als ze echt blijft huilen/ overstuur raakt dan ga ik wel naar haar toe. Ze gaat daardoor meestal niet sneller slapen, maar wil haar ook niet overstuur alleen laten
2 weken geleden
Reactie op sytskeanne
Je kunt googlen op "gecontroleerd laten huilen". Het werkt vaak met een paa ...
Bedankt voor je reactie ik zal het zeker eens opzoeken, vind het altijd wel intressant hoe andere mama's dat doen maar heb zelf niemand in mijn omgeving om die vragen te stellen! Fijn dat het voor jou in ieder geval wel gewerkt heeft. Was het daarna ook gewoon echt klaar of wel eens periode dat het slapen toch wat moeizamer ging?
2 weken geleden
Reactie op laysnaturel
Bedankt voor je reactie ik zal het zeker eens opzoeken, vind het altijd wel ...
Mijn zoontje is nu 6 en was echt een slechte slaper als baby. Hij kan nog steeds wel moeite hebben met in slaap vallen maar slaapt gelukkig wel door.
Hij werd toen zeker niet opeens een goede slaper. Maar het in slaap vallen werd s avonds wel beter. En anders hebben we dezelfde stappen weer toegepast. Ik heb wel kort laten huilen. Eerst maar 1 min, weer terug, dan 2, weer terug etc. Je hoort ook wel opbouwen met 5 min per keer maar dat is mij echt te lang. Ik keek echt op mijn telefoon wanneer ik weer terug mocht.
s Nachts heb ik het niet toegepast, daarvoor was samen slapen genoeg. Het ging mij ook niet om het doorslapen. Voor mij was het probleem echt dat ik hem op geen enkele manier in slaap kreeg, waardoor zijn nacht ook echt te kort werd.
2 weken geleden
Reactie op sytskeanne
Mijn zoontje is nu 6 en was echt een slechte slaper als baby. Hij kan nog s ...
Mijn oudste heeft zich wel altijd snel ontwikkeld waardoor we al best snel met hem konden communiceren. Dat is voor mij ook wel belangrijk voor wanneer je het toepast.