17 Reacties

2 dagen geleden

Ik vind het ook heel erg lastig omdat ze het ook niet echt aan geeft. Hier heeft ze dit bordje net gegeten + appelmoes + toetje. En ze krijgt om 1900 nog een fles dus neem toch aan dat het genoeg is 🙈

2 dagen geleden

Als ze een potje krijgt (opvang, oma) dan eet ze een lekkere smaak helemaal op (200gram) en als ze een bordje rapley krijgt.. tja, erg weinig. Nu net mee begonnen omdat ze heel veel potjes ook weigert en ik toch variatie wil stimuleren. Lasagne heeft ze volledig laten liggen, rest wel op 🥲

2 dagen geleden

Ik bereid al z’n maaltijden en vries het in, gemiddeld krijgt hij nu 120 gram avondeten. En een uur later nog een fles van 180. M’n zoontje is ook 11,5 maand.

2 dagen geleden

Het wisselt nogal, maar over het algemeen vrij kleine porties. Het viel ons ook op dat juist het avondeten er, zeker als het stukjes zijn, maar moeilijk in gaat. Misshien omdat ze dan moe is? Nu doen we dus het ontbijt Rapley, de lunch ook en die vaak warm met veel groente. Snack ook groente en dan savonds wat hapjes van ons mee en pap (100ml). Die eet ze deels zelf met de lepel dus ook leuke oefening.

2 dagen geleden

Die van ons geeft het heel goed aan hij duwt of onze hand weg als we voeren en als hij zelf eet gooit hij alles van zn dienblad af 😅. Wij combineren het hij krijgt half5 een potje ene keer eet hij die op andere keer maar paar hapjes en wat yoghurt na zelfde verhaal ene keer eet hij 100gram op andere keer paar hapjes. En dan om half6 a 6uur eet hij nog met ons mee wat hij kan en zonder zout is. groente . Aardappels of vlees. Tot hij niet meer wil. Als hij om half5 goed eet hoeft hij rond half6 niet veel en andersom. Wij doen dit omdat hij te licht is op deze manier eet hij dus altijd voldoende.

2 dagen geleden

Ik heb echt geen idee hoeveel mijn dochtertje eet, maar niet hele borden zoals hier in dit topic (ik heb t over een foto). Aangezien mijn dochter heeeeeel duidelijk kan aangeven wanneer ze niet wilt volgt ik haar. Ik bereken niets qua grammen, dit is voor mijn eigen gemoedstoestand (voorheen problemen met BV de fles etc etc). Ze groeit goed (vooral in lengte) dusja. Ik zie wel over paar weken bij CB hoe haar curve is.

2 dagen geleden

Ons zoontje is net 1 geworden. Eet tussen de 180 en 300 gram verse puree (altijd verschillende combinaties met van alles wat). Maar hij heeft ook nog nooit iets geweigerd 🤯 extreem makkelijke eter.

2 dagen geleden

Reactie op nienkeverh

Ik vind het ook heel erg lastig omdat ze het ook niet echt aan geeft. Hier ...
Was alles op 😲 Ts, Hier ook enkele hapoen maar hoor. Komt nog wel.

2 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Was alles op 😲 Ts, Hier ook enkele hapoen maar hoor. Komt nog wel.
Jazeker haha, paar stukjes kip laten liggen omdat ik het toetje uit de koelkast pakte en ze helemaal enthousiast werd en die graag wilde 🤣

2 dagen geleden

Hier eet ze bijna een heel 8+ potje of ik gok een half bord avondeten met de pot mee. Eet sowieso goed, vaak 2 boterhammen smorgens en 2 savonds en nog 3 flessen 🙈

2 dagen geleden

Hier biedt ik gewoon een 8+ potje aan en gaat bijna helemaal op! Ze krijgt tussen 6:30 en 7:30 een fles van 180+6 en tussen 18:30 en 19:30 een fles van 180+6. Tussen de middag 1 boterham, in de ochtend vaak iets van een mais wafel, koekje of puf. In de middag (wat normaal haar fles tijd was, rond 14:30) krijgt ze fruit! Als ze iets niet meer wilt, fles of vast voedsel draait ze haar hoofd en duwt ze het weg! Als zij een jaar is stoppen we met potjes en gaat ze lekker mee eten of maak ik vers voor haar 🥰

gisteren

8+ potje van tussen de 200 en 220 gr. Gaat altijd helemaal op Daarna nog een bakje Griekse yoghurt. En hapt ook van ons eten mee. Daarnaast een boterham of 3, 2 flessen van 180+6, cracotte, 200 gr fruit. En alles wat ze gedurende de dag van haar oudere broer weet je stelen.

gisteren

Wat ze zelf wilt eigenlijk en dat is soms zo verschillend. Soms eet ze een hele week echt veel dat ik denk hoe dan?! En soms wilt ze maar een paar happen en evt later nog iets uit het vuistje zoals een komkommertje ofzo. Totaal niet te peilen. Ik vind het prima, ze groeit goed is vrolijk en de luiers ook regelmatig.

gisteren

Reactie op M_1986

8+ potje van tussen de 200 en 220 gr. Gaat altijd helemaal op Daarna nog e ...
3 boterhammen!?

gisteren

Reactie op Lisette1990

3 boterhammen!?
Ja? Ochtends 1 rond half 8 na de fles. En tussen de middag nog 2 plakjes.