23 Reacties

vorige week

6.30 180+6 met pap 8-8.30 hele banaan gemeng met aarbeien of een half potje fruithap + nog een halve liga biscuit 11.30 1 broodje met beleg of 4 pannenkoekjes ( met groenten/cottage cheese/havermout). Hij is niet zo heel erge brood liefhebber. Cracottes eet hij graag met philadelphia. Dan nog een bakje yoghurt met wat ander fruit dat in huis is. Hij is heel erg gek op fruit vooral kaki/appel/kiwi/mandarijn. 13.30 180+6 fles. 15.30 cracotte/soepstengel/spelkoekjes. 17u groenthap uit potje 18u eet hij vaak nog wat hapjes mee van wat wij zelfs eten. 18.30-19u 180+6 met pap. Ook geven wij bij elke maaltijd wat hij eet water of thee.

vorige week

07.00 uur 180+6 09.00 uur fruit 12.00 uur 2 boterhammen met beleg 13 30 uur 180+6 15.30 uur yoghurt met fruit 17.00 uur groente potje 19.00 uur 180+6 Bij iedere maaltijd water en tussendoor als hij daar zin in heeft nog wat simpele dingen zoals maisfingers of hij krijgt een stukje van wat ik aan het eten ben.

vorige week

Onze dochter is 9 weken te vroeg geboren, dus ze is nu 1 jaar en bijna 2 weken oud ipv de kindjes die wel in januari 2025 geboren zijn, maar: 06:00 Fles 230 ml 09:00 Twee/drie broodjes met roomkaas light of roomboter 13:00 Potje 12+ maanden groente 16:00 Potje 8+ maanden fruit, vaak met een hele banaan er nog doorheen geprakt 19:00 Grote kom pap 22:00 Fles 260 ml Onze dochter heeft een ei en noten allergie en verslikt zich snel, dus het is nog even zoeken.

vorige week

7u: pap met 180 ml melk (soms helemaal op, soms niet) 9u: stuk fruit 11u: 3 broodjes (nog zonder korst) 14u: fles 210 ml 16u: maisvingers/bakje yoghurt 18u: potje 12+ of eet met ons mee 20u: fles 210 ml

vorige week

Wanneer hij wakker wordt 2 boterhammen zonder of half met korst + 180 ml melk, 9 a 10 uur fruit een heel potje of fruit wat er in huis is met water of thee. 12 uur 2 boterhammen met water of thee, 14 a 15 uur fruit met water of thee. 17 uur potje met water en soms nog een baby toetje na. voor het slapen gaan 180 ml melk en dan komt die vaak ook nog 2x in de avond of nacht en dan krijgt die dus nog 2x 90 ml melk maar dat zou ik heel graag willen afbouwen

vorige week

Wat is veel? Ik vind dat onze dame aardig wat eet, maar misschien vind jij t niet zo veel? Ochtend: 1 boterham zonder korst Fles 180ml voor slaapje 1 stuk fruit (bijvoorbeeld 1 hele banaan of bakje aardbeien met blauwe bessen of 2 mandarijntjes) Daarna 1 boterham zonder korst. Enkele keer 2 Fles 180ml voor slaapje Tussendoor: bijvoorbeeld de ene keer 2 surimi sticks of een paar maisvingers. De andere keer rauwkost of een cracotte Avondeten: met de pot mee. Wij bepalen wat we eten, zij hoeveel. En soms is dat meer dan haar 4-jarige broer😂 Af en toe was soja yoghurt na Voor het slapen: fles 180ml

vorige week

Ik denk dat onze dame in een groeispurt zit, voor mijn gevoel eet ze echt heel veel: 7:00 bv 09:00 bakje kwark met pap en fruit 11:30 hele boterham incl korst met pindakaas en een hele banaan 13:30 bv 14:00 cracotte 16:30 2 maisvingers 18:00 275 gram avondeten, bakje kwark 19:30 bv En nog 1x nachtvoeding bv

vorige week

Ik vind bij de meeste de genoemde hoeveelheden eten niet echt bijzonder. Of ligt dat aan mij? Ik heb een meisje die ondergemiddeld is qua gewicht en gemiddeld qua lengte en ze eet net zo veel. Het enige verschil is dat ze 2 flessen 180 krijgt ipv bij de meeste 3.

4 dagen geleden

Ik weet niet of mijn zoontje perse hongerig is of dat het wat anders is maar als je hem de hele dag eten zou geven zou hij alles op eten. Hij stopt ook echt alles in z’n mond wat ie ziet.. (wanneer gaat dat voorbij?🤣). Ik had het aan het cb gevraagd en zij zei niet echt iets erop ze gaf me alleen een folder met wat ze vanaf 1 jaar aan porties “mogen” eten Hij krijgt nu denk ik -+ 10x per 24 u borstvoeding op verzoek is elke dag anders Ochtend; Havermout met fruit of 1 boterham met avocado of andere spread of yoghurt met fruit Middag 1 Boterham of 3-4 bananenpannekoekjes (of andere smaak) Avond eten: Elke keer anders Soms 1 soort groente en dan echt een flinke portie Soms vlees en groente gemixt Soms vis en groente gemixt Soms 3-4 groente pannenkoeken of 2 muffins Soms yoghurt daarna nog Af en toe tussendoor een maisstengel en dus nog redelijk vaak borstvoeding. Hij is 79 cm en 11 kilo, vorige week nog gewogen :).

3 dagen geleden

Wakker worden: 180+ 6 Ietsjes later: fruit Rond lunch: 2 a 3 boterhammen Middag: nog een fles Avond: groentepotje 250 gr+180melk!!! Anders blijft ie huilen. Soms nog mee avondeten met ons en als hij lang wakker blijft nog een fles.

2 dagen geleden

Omg ik wordt hier echt onzeker van. Is zo veel eten normaal? Hier eet hij ongeveer 1 stuk fruit. 1 boterham of potje en avondeten. Hapjes gaan de ene dag goed en de andere dag denk ik hij heeft nauwelijks iets gegeten..

2 dagen geleden

Reactie op Mm2025

Omg ik wordt hier echt onzeker van. Is zo veel eten normaal? Hier eet hij ...
Werd ook altijd onzeker, maar ieder baby verschilt net als ieder volwassene. De een eet meer dan de ander en dat is gewoon prima. Er is geen goed of slecht (je moet ook niet richting obesitas gaan natuurlijk).

2 dagen geleden

Reactie op Mm2025

Zelfde hier hoor!

gisteren

Hier ook een hongerige groot mannetje (van 9,5 maand) 8.30 180ml + soms wat yoghurt met fruit 12.00 1,5/2 boterham met beleg, 100 gr fruit en water 14.00 180ml 16.30 3 bananenpannekoekjes, cracotte, ei oid en water 18.15 200gr potje/vers + 3el yoghurt met wat fruit en water 19.45 180ml En dan in de nacht nog 150ml en soms een 2e van 60ml

gisteren

Reactie op KittyRo

6.30 180+6 met pap 8-8.30 hele banaan gemeng met aarbeien of een half potj ...
Welke pannenkoekjes maak je ?

gisteren

Reactie op SdG

Wat is veel? Ik vind dat onze dame aardig wat eet, maar misschien vind jij ...
Surimi sticks... Nooit aan gedacht? Geef je hem helemaal in de hand of in stukjes ?

gisteren

Reactie op Bloempotje

Ik vind bij de meeste de genoemde hoeveelheden eten niet echt bijzonder. Of ...
Het ligt ook niet standaard aan het gewicht van de baby, ik was alleen benieuwd wat andere moeders of vaders geven aan hun kinderen.. misschien kan ik iets anders proberen of krijg ik tips.

gisteren

Reactie op Aishaaaaa

Ik weet niet of mijn zoontje perse hongerig is of dat het wat anders is maa ...
Hoe maak je jouw groente pannenkoekjes?

gisteren

Reactie op Mm2025

Elk kind is anders, mijn jongste zoon kan heel veel eten maar mijn andere zoon was weer een moeilijke eter, en is nu een grote stoere vent die bijna alles eet... Komt altijd goed 🌹

gisteren

Reactie op Esm89

Surimi sticks... Nooit aan gedacht? Geef je hem helemaal in de hand of in s ...
Ik geef het helemaal omdat er vaak toch van die ‘draadjes’ vanaf komen. Voor de veiligheid kan je het ook 1x in de lengte doormidden snijden. En wij zijn erop gekomen omdat onze oudste koemelkallergie heeft en we ook andere allergieën moesten aanbieden (zoals schaal en schelpdieren). Zoontje vond het heerlijk en onze dochter nu ook!