26 Reacties
2 dagen geleden
Ben er ook nog zoekende in. De was doen we samen (opgeplooide deel gaat buiten haar bereik 😅), douchen doen we ook samen (dan gaan ze zelf in haar badje die aan mijn voeten staat of ze kruipt rond in de badkamer. Koken is mijn uitdaging en dan vooral het schoonmaken nadien. Hier gaat mijn baby totaal niet mee akkoord en is het gevalletje krijsend aan mijn broek trekken. Afwas wacht hierheel vaak tot de ochtend, dan is ze vrolijker om alleen te soelen, maar heb ik ook weer geen momentje om even rustig koffie te drinken. Ik durf niet erns met zekerheid te zeggrn wanneer ik laatst gedweild heb 😭. Ben al blij dat stofzuigen lukt.
2 dagen geleden
Ik heb hier ook wel last van! M'n huis is af en toe een flinke bende maar ik kan ook even genieten van de tijd die ik heb tijdens het slaapje. Gister heb ik 1 slaapje mn eigen ding mogen doen en tijdens het andere slaapje moest ik van mijzelf echt even aan de gang. Nu staat er voor vandaag nog potjes koken op de planning maar dan moet hij eerst nog wakker zijn zodat we bij de supermarkt nog even de laatste ingrediënten kunnen halen. Want ja.. boodschappen kan ook weer niet in 1 keer want dan zit hij al weer aan zn volgende slaapje, lunch of flestijd🫠
2 dagen geleden
Wat ik trouwens ook gedaan heb is een lijst maken met alle klusjes (stoffen, zuigen, dweilen, prullenbakken, wassen e.d.) op een lijst zetten en daar mag ik 2 weken over doen. (Werk ook nog 3 volledige dagen) Vorige week gestart en hoef nog maar een paar dingen. Ik streep ze weg met een markeerstift en zo valt het lekker op wat ik wel gedaan heb en dat motiveert ook bij mij.
2 dagen geleden
Tijd voor mezelf doe ik op avonden. Overdag als kleine slaapt doe ik de was huishouden enzo. En savonds als hij op bed ligt ga ik nog even sporten/wandelen iets in die trend en dan zit ik op de bank. Elke avond ongeacht of er nog wad ligt. En ik ga af en toe met vriendinnen even weg.
2 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Ben er ook nog zoekende in. De was doen we samen (opgeplooide deel gaat bui ...
Weet je wat echt top is mbt stofzuigen en dweilen? Nadat mijn dochter haar ontbijt, lunch en avondeten heeft gehad stofzuig ik even het huis (woonkamer en keuken, gang). Dus dan blijft zij even in de stoel uitbuiken en dan maak ik een rondje met de stofzuiger. Na het avondeten doe ik dan ook een dweiltje erdoorheen en je grond is Al-TIJD stof en kruimelvrij :D
Het hoeft dan ook allemaal niet zo grondig, omdat het is bijgehouden. Dweilen doe ik trouwens gewoon met zo’n swifferdweil die een functie heeft om water te sproeien.
2 dagen geleden
De was doe ik ook in wakkertijd.
Als ik mijn dochter in bed heb gelegd voor de nacht ga ik altijd zelf eerst douchen vind ik heerlijk. Maar dan doe ik eerst even een doekje over het toilet en tijdens het douchen maak ik de douch schoon. Ook niet veel werk omdat het altijd is bijgehouden.
Afstoffen en dat soort dingen doe ik 1x per week als mijn dochter gewoon wakker is.
Dan heb ik sws het ochtenddutje helemaal voor mijzelf. Het middagdutje gebruik ik om het eten voor te bereiden, maar dat doe
Ik lekker aan de eettafel met een serie ofs op. Dan voelt het ook best relaxt. Het voorbereiden doe ik als ze slaapt, zodat ik de afwas ook kan doen nadat we klaar zijn met eten
Mijn dochter weet nu beetje het ritme, als ik ga afwassen dan gaat zij nog even spelen in de box. In het begin had ik altijd een huilend kind aan mijn broek namelijk. Ik heb volgehouden en nu weet ze gewoon dat ik een 15/20 min bezig ben.
2 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Ben er ook nog zoekende in. De was doen we samen (opgeplooide deel gaat bui ...
Robotstofzuiger die ook meteen dweilt was onze uitkomst! De vloer is nog nooit zo schoon geweest!
Deze kan je bijvoorbeeld ook 's nachts een rondje laten doen als jullie al op bed liggen
2 dagen geleden
De was gaat 's ochtends in de machine tijdens of na haar ochtenddutje. Was vouwen doe ik terwijl ze nog slaapt.
Ik probeer dan nog 2 taakjes per dag te doen om het enigzins schoon te houden, maar zodat ik niet de hele dag bezig ben. Dan zou ik bv de bovenverdieping stofzuigen en een wc poetsen. Veel kan ook tijdens wakkertijd, dan moet ze soms misschien even in de box spelen.
We hebben sinds kort wel een robotstofzuiger beneden, dan hoef ik dat niet elke dag helemaal zelf te doen, dat scheelt weer in de ruimte voor 2 taakjes elke dag 😁
Maarja, is het hier spik en span? Nee... Maar het is goed genoeg 😁
2 dagen geleden
Ik doe echt alles als de kleine wakker is. Zodra hij op bed ligt ga ik ook languit liggen 😂 scheelt wel dat ik een benedenwoning heb en dus de helft huis minder.. maar stofzuigen doe ik als hij in de kinderstoel zit, de afwas altijd als hij net zn fruit/groente op heeft, dan is hij toch tevreden. De was hang ik soms wel op als hij slaapt, opvouwen ook als hij wakker is en aan het spelen is. Nogmaals, het zal wellicht zo 'makkelijk' gaan omdat ik maar 1 laag woonruimte heb
2 dagen geleden
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik overdag eigenlijk constant bezig ben, maar 's avonds als de kinderen in bed liggen helemaal niks meer in het huis doe (behalve op mijn 3 werkdagen, dan hang en vouw ik nog een wasje maar dat vind ik leuk). Dat werkt voor mij echt prima! 's avonds lekker sporten, wat doen met vriendinnen, spelletje of iets kijken met mijn man of gewoon lekker een paar uurtjes de bank op.
2 dagen geleden
Reactie op Siem7
Robotstofzuiger die ook meteen dweilt was onze uitkomst! De vloer is nog no ...
Ik zet hem aan als we naar de verdieping trekken voor het bed ritueel, speelgoed opruimen samen ervoor. Dan kom je in je woonkamer en is het schoon - geniaal!
2 dagen geleden
Ik vind dat ook echt een uitdaging want ik wil/moet 100 dingen doen als hij slaapt..
Meestal doe ik 1 dutje iets in het huishouden of douchen en 1 dutje doe ik soms mee slapen of aan mijn opleiding.
In de avonden ben ik vaak met mijn opleiding bezig en zorg wel altijd dat de keuken schoon en opgeruimd is voor ik naar bed ga. En daarna zit ik gewoon nog ff op de bank haha!
(Ik werk 2 dagen in de week en doe een opleiding, manlief werkt 4 dagen maar die krijgt altijd veel meer gedaan in het huishouden op zijn papa dag hahaha)
2 dagen geleden
Wij hebben iedere 14 dagen een schoonmaker, dat scheelt al iets. Stofzuigen doe ik als ik vrij heb in de ochtend als mijn dochter haar fles heeft gehad, haar laat ik dan spelen op haar speelkleed (of in de box) en dan ga ik snel met de steelstofzuiger door de benedenverdieping, mijn man doet hetzelfde als hij vrij is. Opruimen/doekje ergens overheen gebeurt een beetje tussendoor (en vaak niet 😅). Afwas/keuken doet mijn man altijd 's avonds voordat hij gaat slapen. De was is eigenlijk het enige dat regelmatig mijn 'vrije tijd' insluipt. Ik probeer dit zoveel mogelijk te doen als mijn man met de kleine is, maar dat lukt lang niet altijd 😅
2 dagen geleden
Ik doe op maandag (vrije dag) douchen en de badkamer schoonmaken tijdens haar eerste dutje. Als ze wakker is stof ik en speel ik ondertussen met haar, daarna even stofzuigen. Dat vindt zij echt niet leuk dus daarna weer alle aandacht voor haar. Dweilen doe ik vrijwel nooit 😅
We hebben een robotstofzuiger die ook dweilt, die zetten we op alle andere dagen aan als we van huis gaan. Mijn man werkt op dinsdag thuis en zet hem dan aan op de bovenverdieping
Keuken doet mijn man elke avond als ik mijn dochter op bed leg.
Op donderdag doe ik het liefst niks in het huishouden, soms als ik zin heb een extra klusje.
Wassen doen we allebei. Soms lukt een hoop ik het weekend en anders draaien we allebei een wasje op onze vrije dagen.
2 dagen geleden
Ik neem de kleine overal in mee, ben volledig huismoeder dus heb ondertussen best me weg hierin gevonden.. als we opstaan drinkt ze haar flesje, kleden we om zetten we het wasmachine aan en gaan we naar beneden maken we ontbijt. Hierna gaan we 3kwartier/1uur wandelen met de hond, dan gaat dochter naar bed meestal half uurtje/uurtje max.
Dan lunchen wij
Dan doen we onze ronde boodschappen, vooruit boodschappen doen werkt niet dus doen we het elke dag.
Dan gaat ze mee de droger aanzetten, daarna stofzuig ik even want de hond is dan alleen geweest en kan naar buiten 😅… dan zet ik het avond eten op, madam ontdekt dan de keuken… eet trouwens ook al te graag even wat… ondertussen ruim ik ook op.
Dan is het soms tijd voor een 2e dutje, meestal 3 kwartier…
Dan check ik nog even de agenda whatsapp etc van ons bedrijf, werk ik vaak alles bij als ze slaapt.
Dan leg ik alles klaar voor de avond, douche spullen pyjama pamper en ook wat wij nodig hebben voor de avond.
Papa zet haar in badje en ik ruim het avond eten en alles op, maak haar flesje op de flesverwarmer en ga daarna zelf douche.
Dan droogt papa haar af, ik kleed haar aan maak haar klaar voor bed ondertussen speelt madam nog, dan is het 10 minuten knuffelen en ‘stoeien’ met papa dan gaat ze naar bed en is het ongeveer 20:30… daarna heb ik meestal vanaf 21:00 avond.
Soms blijf ik in bed bij haar als het overdag chaotisch is geweest en anders liep dan anders, maar vaak gaan wij nog filmpje kijken etc en naar bed..
2 dagen geleden
Ik heb trouwens ook een app (Sweepy) waar ik een lijstje taken heb. Soms dan ligt het beddengoed net wat langer dan ik zou willen maar mij helpt het visualiseren wat ik allemaal wél heb gedaan goed om ook te accepteren wat nog niet gedaan is.
gisteren
Ik heb echt totaal geen ritme helaas, de badkamer heb ik al maanden niet grondig gedaan🥲 Ik zet vaak in de ochtend meteen een wasje aan, en kan die dan voor het eerste dutje in de droger doen. Verder heb ik geen vaste dingen🤣 Ik heb geen vaatwasser dus heb bijna nooit de afwas allemaal schoon, stofzuigen en dweilen doe ik ff snel tussendoor, douchen is gewoon een luxe geworden……….. Het is echt zoeken😅