13 Reacties

ik heb het ook gehad en met 6.2 stuurde de ziekenhuis en VK mij gewoon weer naar huis en is mij een receptje van de apotheek voorgeschreven en Floradix of Gentle Iron

11 dagen geleden

Mijn waarde was 6, geprikt door het priklab van het zkh. En moest het eerst met ijzertabletten proberen. Kreeg ik op recept via de apotheek, ferrofumaraat. Ijzerinfuus is bij mij niet besproken. Ondanks dat mijn lichaam best vervelend reageert op de tabletten.

11 dagen geleden

Reactie op VerbeeldingsrijkeZonsopgang309973

ik heb het ook gehad en met 6.2 stuurde de ziekenhuis en VK mij gewoon weer ...
Ik zit op 6.1 en heb een recept gekregen met Ferrofumaraat. Moet over 4 weken weer prikken. Slikte namelijk al vanaf 12 weken Gentle Iron en heeft niets gedaan.

11 dagen geleden

Ik heb ook steeds met supplementen geprobeerd, nu gentle iron en daarvoor ook via huisarts ferrofumaraat. Maar dat helpt dus niet. Ik ben zelfs weer rundvlees gaan eten om het te verhogen, maar dat heeft niet het gewenste effect.
Ik slik de Gentle Iron ook vanaf 12 weken, ben namelijk met 11.5 naar voren gevallen op m’n buik door te laag ijzer ( flauwgevallen ) buiten huis, ik heb ook een tijdje floradix geprobeerd maar daar merk ik helemaal niks van dan met de Gentle Iron 😢. Nogsteeds ook een TE lage ijzer van tussen de 5.4 en 6.2 zo nu en dan, het is ook elke keer aan de lage kant bij mij.

11 dagen geleden

Reactie op PhoenixBlue

Ik heb ook steeds met supplementen geprobeerd, nu gentle iron en daarvoor o ...
Neem je de Ferrofumaraat juist in? Dus op nuchtere maag (minimaal 4 uur van tevoren niets eten/drinken). Met sinaasappelsap voor betere opname. Pas na 30 min ontbijt en 2 uur na de tijd pas zuivel, koffie/thee. De verloskundige zei dat echt al deze stappen belangrijk zijn voor goede opname. Ik ben benieuwd wat de waarde over 4 weken is.

11 dagen geleden

Reactie op M_1986

Neem je de Ferrofumaraat juist in? Dus op nuchtere maag (minimaal 4 uur va ...
Ja, dat heb ik allemaal gedaan. Ik denk dat mijn lichaam supplementen gewoon slecht opneemt. Best wel vervelend met een zwangerschap en de bevalling in zicht

11 dagen geleden

Reactie op PhoenixBlue

Ja, dat heb ik allemaal gedaan. Ik denk dat mijn lichaam supplementen gewoo ...
Ja snap ik. Ik vind het ook wel een beetje spannend

10 dagen geleden

Hier ook afgelopen vrijdag bloed geprikt, ik zat ook op 6,1. Voel me ook net een zombie.. 18 november weer groei echo en dan gaan ze de waardes meteen bespreken. Ben benieuwd wat ze tegen mij zeggen aangezien ik de tabletten van de apotheek niet verdragen kan.

10 dagen geleden

Reactie op carlynnoelle

Hier ook afgelopen vrijdag bloed geprikt, ik zat ook op 6,1. Voel me ook ne ...
Wordt er niet gelijk actie ondernomen? Ik moest echt snel starten in de hoop dat voor de bevalling opgekrikt is

10 dagen geleden

Reactie op M_1986

Wordt er niet gelijk actie ondernomen? Ik moest echt snel starten in de ho ...
Ik denk dat ze pas in mijn dossier kijken voor dat ik de afspraak heb.. maar misschien bel ik vandaag wel even.

10 dagen geleden

Reactie op carlynnoelle

Ik denk dat ze pas in mijn dossier kijken voor dat ik de afspraak heb.. maa ...
Kan geen kwaad denk ik. Ik werd gelijk gebeld toen ze de uitslagen binnen hadden

10 dagen geleden

Reactie op M_1986

Kan geen kwaad denk ik. Ik werd gelijk gebeld toen ze de uitslagen binnen ...
Ik kreeg van de verloskundige te horen dat de gynaecoloog in het ziekenhuis moet beslissen of een ijzerinfuus nodig is. Ik moet ook wachten op de afspraak in het ziekenhuis