61 Reacties

7 maanden geleden

Hier hetzelfde! Ook ineens ontroostbaar bij het naar bed gaan, ook meerdere keren wakker en weer ontroostbaar. Ook overdag bij de dutjes hetzelfde. Snap er ook niks van

7 maanden geleden

Bij ons is de truc soms om hem dan maar op bed te leggen. Als het samen niet gaat, dan heeft hij blijkbaar de rust even nodig ofzo. Ik leg hem dan gewoon even op bedje en loop even weg. Soms is het dan ineens klaar. Soms kan ik hem dan in zijn bedje troosten. En soms helpt het ook totaal niet hoor. Maar als wiegen en voeden etc ook niet werkt dan is het het proberen waard. Mijn zoontje heeft laatst ook een periode gehad dat hij het liefste liggend wilde voeden. Gevolgd door een periode dat hij al wiegend en lopend door de kamer wilde drinken. Gelukkig kan ik nu weer gewoon in de schommelstoel zitten.😅 Zolang jij je best doet en nabijheid biedt hoef je je echt niet schuldig te voelen. Baby's zijn gewoon rare wezens soms. En verkouden zijn is echt heel vervelend voor ze en kunnen we helaas weinig aan doen. Het is even balen maar het is straks ook weer opeens over. Heb je nu niks aan I know, maar toch

7 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Bij ons is de truc soms om hem dan maar op bed te leggen. Als het samen nie ...
Ah ik heb zeker wat aan je reactie dankjewel ❤️. Ik leg hem dan ook neer en zing zachtjes voor hem, of in zijn bedje en loop dan weg. Maar al gauw gaat hij hard huilen.. zo juist is hij na 20 min slapen weer ontroostbaar maar zijn ogen bleven wel dicht. Nu ligt hij op mij te slapen. Zo lastig haha.. je wilt weten wat het is maarja 🥺. Merk wel dat hij nu nabijheid wilt en niet weg gelegd wilt worden, dus dat geef ik hem dan ❤️

7 maanden geleden

Reactie op Falodin

Hier hetzelfde! Ook ineens ontroostbaar bij het naar bed gaan, ook meerdere ...
Jaaa overdag hier ook... Is je kindje ook ziekjes of dat niet?

7 maanden geleden

Reactie op Aishaaaaa

Jaaa overdag hier ook... Is je kindje ook ziekjes of dat niet?
Nee niet dat ik weet. Ik vind het ook lastig om niet te weten wat het is haha, wil het kunnen verklaren.

7 maanden geleden

Reactie op Falodin

Nee niet dat ik weet. Ik vind het ook lastig om niet te weten wat het is ha ...
Jaaa pff het kan echt van alles zijn.. Bij ons kan het de verkoudheid zijn, of de nieuwe skills die hij leert (hij gaat richting zitten/kruipen), onbewuste stress/spanning van mij?, slaapregressie. Ik weet het niet 😓

7 maanden geleden

Volle maan misschien?

7 maanden geleden

Reactie op Danniii96

Volle maan misschien?
Duurt dat een aantal dagen? Haha

7 maanden geleden

Reactie op Aishaaaaa

Ah ik heb zeker wat aan je reactie dankjewel ❤️. Ik leg hem dan ook neer ...
Het is hier ook regelmatig dat hij niet wil drinken voor het slapen. Dan leg ik hem gewoon op bed, loop weg, gaat hij huilen. Loop ik terug wil hij opeens wel. Alsof hij dan weet dat het echt is ofzo. Fijn dat hij in ieder geval even wil knuffelen nu. Niet praktisch maar wel lief

7 maanden geleden

Mijn dochter is 19 weken. Ze kan overdag met slapen echt hard huilen. Dan blijken er soms toch nog boertjes vast te zitten. Vanuit de opvang kregen we het advies, 5 minuten laten huilen, troost bieden en dan 10 minuten laten huilen indien nodig. Meestal valt ze dan in slaap. Mijn moederhart vindt 10 minuten laten huilen niet te doen trouwens😱

7 maanden geleden

Hier wil het nog wel eens helpen om even in een andere situatie te gaan. Als ze overstuur is in het donker dan juist even naar een kamer waar het licht aan is of andersom. Soms juist even naar beneden ofzo. Rechtop tegen ons aan wordt ze ook vaak sneller rustig dan al wiegend..

7 maanden geleden

Je had hiervoor ook al een topic geopend. De oplossing zat er nog niet bij?

7 maanden geleden

Reactie op Meike2210

Mijn dochter is 19 weken. Ze kan overdag met slapen echt hard huilen. Dan b ...
Tsja het werkt wel maar ik vind het wel heftig hoor om dat op deze leeftijd al toe te passen. Meestal wordt gezegd om dat in ieder geval niet voor 6 maanden te doen. Als het niet goed voelt...

7 maanden geleden

Reactie op AAJvH

Je had hiervoor ook al een topic geopend. De oplossing zat er nog niet bij ...
Nee 😢.. dat ging meer over de hazenslaapjes.. Nu is het niet alleen dat maar ook het ontroostbaar zijn. Sorry ik open veel topics haha. Ik ben gewoon super onzeker en heb niet vaak iemand om mee te praten erover of iemand die in het zelfde schuitje zit.

7 maanden geleden

Reactie op MMW24

Hier wil het nog wel eens helpen om even in een andere situatie te gaan. Al ...
Jaa dit heb ik ook geprobeerd, dan wordt hij wakker wakker en dan is het vervolgens in het donker weer hetzelfde 🥺

7 maanden geleden

Reactie op Meike2210

Mijn dochter is 19 weken. Ze kan overdag met slapen echt hard huilen. Dan b ...
Oh dat zou ik denk ik niet kunnen 🥺. Ik vind 1 minuut al teveel… Ik weet dat sommige het nodig hebben, maar hij huilde amper hiervoor. Tenminste noooit zo heftig.

7 maanden geleden

Reactie op Aishaaaaa

Jaa dit heb ik ook geprobeerd, dan wordt hij wakker wakker en dan is het ve ...
Heeft hij alleen moeite bij een donkere kamer? Ik herken gedrag wel van een tijdje terug. Voor ons heeft een nachtlampje goed gewerkt. Nu kijkt ze naar het lampje en lijkt het of ze zich vertrouwt voelt doordat ze oriëntatie heeft... En toch even laten huilen heeft bij onze dochter geholpen dat ze binnen week er van af was (wel elke keer troosten na zoveel minuten, maar niet uit bed pakken). En verder, zou ze overprikkeld kunnen zijn of heeft ze voldoende rust?

7 maanden geleden

*hij bedoel ik ;)

7 maanden geleden

Reactie op 2025baby

Heeft hij alleen moeite bij een donkere kamer? Ik herken gedrag wel van een ...
Goeie tip!! Thx. Ga ik proberen :). Nja soms begint hij te huilen als de kamer al donker is voor ik bijv zijn slaapzak aan heb gedaan of het ritueel begin. Dacht zelf eerst dat hij dat deed omdat hij weet dat hij gaat slapen. Hij stopt dan wel als ik een lichtje schijn Overprikkeling weet ik niet zo goed.. Ik heb het idee dat hij daar wel tegen kan. We hebben do en vrij bij mijn schoonmoeder geslapen en daar was niks aan de hand. Het lijkt alleen nu thuis te zijn. Ik zit te denken, kan hij zijn co sleeper niet meer “fijn” vinden ofzo? Haha het kan echt van alles zijn joh. Voldoende rust.. ja geen idee. Ik probeer zijn dutjes zo lang mogelijk te maken, en consistent te zijn met de wakker tijden, slaapsignalen maarja alsnog korte dutjes. We zijn niet dagelijks in drukke omgevingen en heb ook dagen dat we echt alleen thuis blijven

7 maanden geleden

Reactie op Aishaaaaa

Nee 😢.. dat ging meer over de hazenslaapjes.. Nu is het niet alleen dat ma ...
Niet erg hoor. Hoop dat je vind wat je zoekt. Snap wel dat je op zoek bent naar herkenning en volg ook je moederhart. Het is hartstikke zwaar je kunt het en ik denk dat tijd het gewoon gaat oplossen. Het Word echt beter, hou vol.