9 Reacties

vorige maand

Haha ik doe precies hetzelfde ;) ik weet niet hoe oud je dochter nu is, maar die van mij is 3 weken en het is al minder! Wel altijd zoogcompressen in m'n bh, want als ze uit de ene borst drinkt dan begint die andere te druipen🙈 maar bij de borst waar ze aan drinkt is het sinds een paar dagen echt minder aan het druppelen!

vorige maand

Ik hou mijn zoogcompres bij de hand en druk even goed op mijn tepel als ze loslaat. Dat geeft tegendruk en stopt het toeschietreflex. Dat is in elk geval wat de kraamzorg mij heeft verteld & het werkt hier best oké!

vorige maand

Ik weet niet of je ook aan de andere borst lekt als je voedt aan de ene borst, maar ik doe een opvangcupje (niet vacuüm, dan creëer je namelijk ook een soort zuigende kracht die het verergert) in mijn bh om de lekkende melk van de andere borst op te vangen. Zo heb ik al een hele voorraad in de vriezer verzameld 😅. Niet ideaal, liever geen lekken natuurlijk, maar nu gaat het in ieder geval niet verloren!

vorige maand

Ik heb dit ook! Ik heb altijd zoogcompressen, maar zodra die ook maar een beetje scheef zit gaat het er gewoon doorheen en wordt de kleding van mijn dochter alsnog nat. Verder voed ik nooit zonder een hydrofieldoek erbij, daarmee vang ik de melk op die lekt uit de borst waaruit ze drinkt, die moet ik echt klaar hebben want anders is alles en iedereen nat...

vorige maand

Hoi, hier ook! Ik leg zelf nu een hydrofiele doek (opgevouwen in een rechthoek) als een soort slap over zijn kleren heen en dan tegen mijn bh. En vandaag voor het eerst een slap gebruikt voor de baby, zodat zijn kleren in ieder geval niet nat worden. Wie weet kan je zoiets proberen?

vorige maand

Hey! Ik had hier ook veel last van. Op advies van de verloskundige deze lekbakjes van Haaks gekocht. Deze plaats je op je borst en vangen de melk op. Echt fantastisch! Kan je gelijk een voorraadje aanleggen. Hopelijk werkt het voor jou ook.

vorige maand

Je zou kunnen proberen om liggend te voeden (jij op je rug en je baby op de buik), dan moet je kleintje tegen de zwaartekracht werken. Zal niet altijd lukken om liggend te voeden, maar als je thuis bent is het wellicht een oplossing.

vorige maand

Hier hetzelfde. Tip wat voor mij werkt is de Haakaa, die trekt vacuüm om de tepel. Hierdoor hoef ik niet te kolven en heb daardoor extra voorraad borstvoeding. En welke tip ik kreeg (nog niet getest) zijn de Lily Padz tegen lekken van melk tijdens de borstvoeding periode.

vorige maand

Reactie op rosannexe

Hey! Ik had hier ook veel last van. Op advies van de verloskundige deze lek ...
Werkt deze fijn?