14 Reacties
9 dagen geleden
Ik ben zelf na 41 +1 ingeleid. Niet heel positief bevallingsverhaal, maar vond het fijne aan inleiden dat je weet wanneer je het kan verwachten, bij mij duurde de bevalling niet erg lang en er was constant controle van het ziekenhuis
9 dagen geleden
Ik word over 4,5 week ingeleid bij 37 weken. Voor mij is dit de eerste keer en het enige wat ik je kan meegeven is, ontspan en laat t op je afkomen! Wel denk ik dat je niet teveel moet uitgaan van wat andere zeggen.. ik zou er gewoon blanco ingaan en het over me heen laten komen. Ons lichaam is gemaakt voor de bevalling. Verheug je vooral in het ontmoeten van de kleine en vertel jezelf dat t je gaat lukken, hoe dan ook. Succes!❤️
9 dagen geleden
Ik ben met 39 weken ingeleid en kijk er goed op terug. Geen pijnstilling of echte bijzonderheden, het ging gewoon wel goed eigenlijk! Enige tip die ik zou kunnen geven, als de weeën te snel komen kun je eventueel vragen of ze het infuus wat lager kunnen zetten dat hielp mij goed.
9 dagen geleden
Ik ben met 40+6 ingeleid omdat mijn bloeddruk te hoog was. Was mijn eigen keuze. Héél prettig dat je lekker relaxed met je koffertje naar het ziekenhuis kan en weet dat je die dag (of de dag daarna) mama gaat worden. Probeer goed te slapen van te voren. Ik heb uiteindelijk niet eens weeenopwekkers nodig gehad, het ballonnetje (waar ik overigens niets van voelde) en het breken van de vliezen was voldoende. Dit komt waarschijnlijk wel omdat ik al zo ver was in de zwangerschap, gebeurt niet heel vaak! Mijn advies: hou goed in de gaten hoe je weeën zijn (timen ook) en vraag of ze regelmatig willen toucheren, met name als je verandering in de intensiteit van de weeën voelt, zodat ze je niet teveel weeenopwekkers geven. O ja en omdat je op een gegeven moment 'vast' zit aan de monitor zou ik proberen in de beginfase nog veel te doen (wij gingen buiten een rondje lopen, even wat eten in het ziekenhuisrestaurant etc.). Dit kan je weeën stimuleren en daarnaast ben je daarna minstens een paar uur op de verloskamer.
9 dagen geleden
Reactie op LauraK33
Ik ben met 40+6 ingeleid omdat mijn bloeddruk te hoog was. Was mijn eigen k ...
Wij konden wel rondlopen over de afdeling, niet daarbuiten. Had een draagbare ctg. Dus je zit niet altijd vast.
9 dagen geleden
Reactie op sytskeanne
Wij konden wel rondlopen over de afdeling, niet daarbuiten. Had een draagba ...
Wel een goede tip verder. 🙂
9 dagen geleden
Reactie op sytskeanne
Wij konden wel rondlopen over de afdeling, niet daarbuiten. Had een draagba ...
O ja nu je het zegt! De draadloze waren allemaal in gebruik bij mij, vandaar dat ik vast zat. Ik was het even vergeten, ruim 4 jaar geleden haha. Was best vervelend, ook met het aannemen van verschillende houdingen. En ik kon niet douchen. Misschien even vragen of je een draagbare krijgt?
9 dagen geleden
Reactie op LauraK33
O ja nu je het zegt! De draadloze waren allemaal in gebruik bij mij, vandaa ...
Ik had bij de eerste uiteindelijk een schedelektrode. De ctg liet geen duidelijk genoeg beeld zien en de bevalling duurde al erg lang. Met de schedelektrode mocht ik wel douchen. Ik ben overigens niet echt ingeleid maar bijgestimuleerd.
9 dagen geleden
Reactie op fentje83
Ik lees graag mee. Ben 41 jaar, heb zwangerschapsdiabetes en nu 31 weken zw ...
Ik ben 43 en ze willen mij dus liever ook niet te lang laten doorlopen. Ik heb een kleine hoop dat de kleine zelf iets eerder wil komen, maar de kans is dus groot dat ik rond de 39 weken word ingeleid. Heb hier al een paar goede tips gelezen, dank!
9 dagen geleden
Met precies 38 weken ingeleid omdat baby te klein was en mijn bloeddruk te hoog. Weet dat het een aantal uren duurde voordat er echt iets gebeurde. Paar keer dosis ophogen. 20 minuutjes persweeen en daar was de baby. Ik kijk er echt niet negatief op terug! Was prima te doen. Duurde voor mijn gevoel wel lang totdat er volledige ontsluiting was, maar negatief? Nee zeker niet! 😊 Weet niet meer in detail hoe het ging hoor.. alleen dat mijn afspraak om 9 uur in de ochtend was en dat ik daarna ergens aan een infuus werd gelegd. Daar kwam telkens een beetje bij omdat het niet wilde vlotten.