Hallo Mama's (to be),
Onlangs is bij mij geconstateerd dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Obv de glucosetest had ik licht verhoogde suiker, 0,3 boven de norm. Dus kreeg ik het prikpretpakket mee om zelf mijn suiker gedurende de dag te monitoren, dus 4x prikken. Daaruit blijkt dat het overdag wel goed gaat, maar mijn waarde van de nuchtere prik is een paar keer per week net te hoog. Ik schommel meestal tussen de 5.1-5.6, en eigenlijk moet je onder de 5.3 blijven.
Vandaag werd ik gebeld dat ik insuline moet gaan spuiten om de nuchtere waarde onder controle te krijgen. Ik merk dat ik hier best wel mee zit.
Allereerst was ik echt verrast dat ik zwangerschapsdiabetes had. Ik eet redelijk gezond, hou niet eens van zoetig (ben meer van hartig) en probeer regelmatig te bewegen. Dus ik had al moeite om die boodschap te verteren. En dat ik insuline moet spuiten voor die minimale overschrijding verbaasd mij ook. Vind het allemaal heel snel gaan. Ben heel geïrriteerd en boos, weet nog niet op wie. Misschien op mezelf. Maar moest dit even van me afschrijven:(
Ben wel erg benieuwd naar de ervaringen van andere dames die ook in vergelijkbare situatie zitten.
Ik merk dat ik probeer te begrijpen en in te schatten hoe ernstig mijn situatie nou echt is.
Nou, heel epistel. Was niet de bedoeling..