36 Reacties

vorig jaar

Wij sturen naar een selectieve groep een kaartje en de rest hoort het via social media of een appje. Wij hadden dit keer geen zin in bezoek van verre ooms en tantes die je anders ook nooit hoort of ziet 😇

vorig jaar

Ik heb een geboortekaartje nog nooit als uitnodiging gezien. Daarnaast is dat in onze omgeving ook niet zo

vorig jaar

Wij noteren op het kaartje duidelijk iets van 'Bezoekje brengen? Bel of SMS eerst [onze telefoonnummers]'. Dan geef je op een beleefde maar duidelijke manier mee dat niemand onaangekondigd op je drempel moet komen staan. Wie belt en je hebt er geen zin in, kan je in het gesprek laten weten wanneer je hen wél op bezoek wilt hebben.

vorig jaar

Reactie op Sanfils

Wij noteren op het kaartje duidelijk iets van 'Bezoekje brengen? Bel of SMS ...
Hier noteren we juist om die reden helemaal niks over bezoek, alleen gewoon onze contactgegevens, sowieso komen mensen hier al niet onaangekondigd langs, en als ze dat wel zouden doen dan doen we gewoon niet open. Omdat we niks over kraambezoek noemen kunnen ze het ook niet zien als 'oh kijk we mogen langskomen even berichten wanneer precies.' en als de ooms en tantes waar we geen zin in hebben dan berichten kunnen we gewoon zeggen dat we niks met kraambezoek doen, zonder dat zij zich dan gepasseerd voelen, want er staat immers niks over op de kaart

vorig jaar

Wij geven alleen de mensen die heel dicht bij ons staan een kaartje, ik vind het zonde de niet opa's, oma,s tantes of ooms gooien hem toch uiteindelijk weg. En als ze zo niet op bezoek komen hoeven ze ook niet op kraamvisite toch! :)

vorig jaar

Nee, wat mij betreft niet.

vorig jaar

Nee lijkt me niet.

vorig jaar

Ik vind persoonlijk dat het een aankondiging is en geen uitnodiging. Al heb ik bij mijn eerste gemerkt dat anderw toch gauw denken dat het een uitnodiging is. Nu stuur ik maar enkele kaartjes naar mensen toe en ik zet de contactgegevens er niet op. Wij geven later wel een kraamfeest en doen aparte kaartjes bij de uitnodigingen van de mensen die we daar willen hebben.

vorig jaar

Ik zie het niet als een uitnodiging. Als iemand dicht bij je bevalt van een kind ga je ongeacht een kaartje toch wel in overleg op visite. Bij een kaartje van bijvoorbeeld kennissen zie ik het als aankondiging en stuur ik een felicitatie kaartje. Wij hebben er deze keer, zoals ik in meer reacties al lees, voor gekozen om geen telefoonnummer of tekst over visite op het kaartje te zetten.

vorig jaar

Dat ligt eraan van wie je het krijgt. Wij hebben recent een geboortekaartje gekregen van het kindje van een neef en zijn vrouw. Hier stond het niet op, maar wel van allebei hun 06 nummer. Ik twijfelde zelf ook, maar het is directe familie dus gewoon gevraagd! Als ze het niet willen dan kunnen ze het dan nog laten weten..
Ik zie het vaak wel als een uitnodiging en heb het ook in mijn omgeving gezien. Een vriendin die een geboortekaartje kreeg van iemand waar ze eigenlijk niet naartoe wilde, maar ze voelde zich toch verplicht om op kraamvisite te gaan door het kaartje. Wij zetten dit keer geen tekst erin dat uitnodigt tot bezoek en laten de telefoonnummers weg. Mensen die we op bezoek willen hebben die gegevens toch wel en zo maken we het iets minder een uitnodiging 🤭

vorig jaar

Wij zetten er in dat we zelf aangeven als wr klaar zijn voor bezoek zodat ze niet gaan opdringen om te komen. We willen eerst tot rust komen met zn 4 tjes. De oudste ook laten wennen aan dr broertje en dan rustig bezoek

vorig jaar

Ik zie het niet als uitnodiging. Gewoon dat je laat weten dat je kindje er eindelijk is. Weet wel dat sommige mensen het wel zien als uitnodiging

vorig jaar

Geen uitnodiging maar een aankondiging In mijn omgeving snapte ze dat de eerste 2 keer ook prima

vorig jaar

Wij zien het wel als uitnodiging, dus selecteren wel het aantal mensen waar we de kaartjes heen sturen. Hebben ook op het kaartje onze nummers staan en dat we bezoek fijn vinden, als er vooraf een afspraak gemaakt wordt

vorig jaar

Ik zie ze zelf niet als uitnodiging, maar ken genoeg mensen (vooral oudere generatie) die dat wel zo zien. Dus wij sturen pas een kaartje als we toe zijn aan bezoek, na een week of 2 ofzo 🙃

vorig jaar

Wij hebben 2 versies. 1 ter aankondiging met alleen ons adres , zodat ze evt een kaartje kunnen sturen als ze dat willen. En de ander staat het nummer van mijn man in en dat ze moeten overleggen wanneer ze langs willen komen met hem.

vorig jaar

Veel mensen zien dit wel als uitnodiging. Ik eigenlijk ook wel. Ik zal niet een geboorte kaartje sturen, als ik echt niets heb met die persoon. Wij versturen ruim 100 kaartjes, maar krijg echt niet 100x visite. Als ze wel willen komen, zijn ze van harte welkom.

vorig jaar

Wij doen 2 versies; - versie 1: met adres, telefoonnummer van mn man en oproep om even te bellen als mensen langs willen komen. - versie 2: puur ter info, zonder adres of telefoonnummer. Ook geen tekst over langskomen of bellen erop. Die gaat naar ons werk, ooms/tantes die we weinig zien, etc. En als daar dan tóch iemand tussen zit die heel graag op visite wil, hebben ze vast via via onze gegevens wel!

vorig jaar

Verwijzen jullie naar een kadotip op het kaartje (bijv de link naar lijstje.nl) ? Of laat je de mensen die op kraamvisite willen komen (hopelijk) vragen naar de kadowensen?