11 Reacties

één maand geleden

Als je echt in paniek bent kan de verloskundige je het beste helpen. Maar het is heel normaal dat je baby in actie komt als jij rustig zit. Als je druk bezig bent merk je bewegingen minder op en wieg je de baby lekker in slaap.

één maand geleden

Die van mij is actief wanneer die wilt, voelde keertje de baby minder en was naar ziekenhuis gegaan, niks aan de hand, was de placenta. Ze zeiden je hebt echt een actieve baby, een actieve baby voelt zich lekker in de buik, een baby die nauwelijks beweegt niet.

één maand geleden

Ik ben momenteel 29+5 weken en heb sinds ik de baby kan voelen een hele actieve baby. Als ik lig, als ik zit, sta, auto rij. Ik heb mij ook afgevraagd of dit 'normaal' is, maar miss denkt je baby nu wel 'he he, kan ik eindelijk even op mn gemakje rekken en strekken' omdat je zelf rustig bent gaan zitten. Bij twijfel kun je altijd de verloskundige bellen, liever een keer teveel gebeld dan te weinig!

één maand geleden

We zijn gaan wandelen en dan is de baby ‘stilgevallen’. Daarna terug even gaan liggen en dan was hij terug actief. Ik bekijk de komende uren nog even verder. Toch bedankt! Jammer van de opmerking want nu ga ik bij elke beweging, te weinig of te veel ongerust zijn ipv enkel bij te weinig 😅

één maand geleden

Jij weet wat normaal is voor jouw kindje qua bewegingspatroon. Niemand anders die dat voor jou kan voelen. Volgens mij is het niet erg als je het kindje ineens veel meer voelt, ik heb zelf ook een heel actieve baby. En als je baby altijd al rustig is, dan is dat haar patroon en daar is niks mis mee. Ze zeggen altijd; als je de baby mínder voelt dan dat je gewend bent, trek dan aan de bel. Als je ongerust bent, moet je zeker even de verloskundige bellen! Al is het maar zodat je het daarna meer los kan laten.

één maand geleden

Reactie op bod1995

We zijn gaan wandelen en dan is de baby ‘stilgevallen’. Daarna terug even g ...
Ik heb een heeeeele actieve baby, ze is alleen op momenten rustiger als ik heel druk ben, dat is omdat ze dan in slaap gewiegd is door alle beweging. Zodra ik daarna rustig ga zitten of liggen dan is ze meteen wakker. Denk dat jouw baby ook gewend is aan het wiegen en nu even los kon gaan haha

één maand geleden

Mijn verloskundige gaf ook aan dat het juist een teken is dat de baby zich fijn voelt in de buik. Daarnaast voel je de baby meer in rust, a de baby wordt niet in slaap gewiegd, b je let er zelf meer op doordat je minder afleiding hebt. Ik zou me er geen zorgen over maken.

één maand geleden

Ik las inderdaad ook ergens dat als je een plotse toename van beweging voelt je ook aan de bel moet trekken. Maar de verloskundige zei 'Ik zou niet weten wat ik daar mee zou moeten, een actieve baby is een blije baby!' Dus ik heb het weer naast me neer gelegd. ☺️

één maand geleden

Super bedankt voor alle reacties! Ondertussen is de baby inderdaad goed actief. Ik vermoed dat ik dit door de drukke periode wat heb gemist de afgelopen weken.

één maand geleden

Ik ben nu in verwachting van de 2e en die is mega rustig vergeleken bij mijn zoon. Ik bleek toen heel lang rondgelopen te hebben met zwangerschaps suiker dus altijd gedacht dat het daardoor kwam. Aan de andere kant is hij nu nog steeds mega actief, dus dat kan het ook gewoon zijn 😅

één maand geleden

De verloskundige zei tegen mij; een actieve baby is een blije baby😊