15 Reacties

3 maanden geleden

Dat lijkt me niet verstandig? Je moet je lichaam ook wel tijd geven he meid. Je lichaam kan niet weer zelf de plas regelen als je steeds met een katheter loopt? Mijne werd meteen na de bevalling er uit gehaald en denk dat ik ergens tegen het eind van de avond erop geplast heb. Een grote 24 uur later.

3 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Dat lijkt me niet verstandig? Je moet je lichaam ook wel tijd geven he meid ...
Ja daarom loop ik nu niet met een katheter maar doet mijn vriend het om de 3 uur met zelf katheteriseren zodat ik van te voren kan kijken of ik vanuit mezelf kan plassen :)

3 maanden geleden

Reactie op Moon369

Ja daarom loop ik nu niet met een katheter maar doet mijn vriend het om de ...
Ah zo. Ik dachr weer een vaste. Sorry Hopelijk komt het toch snel zelf! De eerste keer bij mij was in kleine beetjes steeds. Denk dat ik na en dag of 3 week kon doorplassen. Gelukkig kwamen ze nooit met een katheter af 🙈

3 maanden geleden

Ik snap je helemaal! Ik ben op 15 januari bevallen en zat/zit precies in hetzelfde schuitje. Ik ben na de bevalling naar huis gestuurd met het advies te zelf katheteriseren (lukte helemaal niet want hechtingen/zwelling/etc). Uiteindelijk die nacht op de huisartsenpost beland en in totaal 2x 1.5 dag en later 1x 5 dagen een verblijfskatheter gehad. Het plassen lukte gewoon echt niet. Ondertussen ben ik aan het zelfkatheteriseren en merk nu langzaam wat verbetering. Ik snap je frustratie ontzettend. Ook ik heb hierdoor veel gehuild in kraamweek en geloof ik 4 hele dagen ziekenhuis gehad in de eerste week. Met name frustrerend omdat niemand precies kan vertellen hoe lang het gaat duren. So I feel you, en vind het ergens fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Sterkte!

3 maanden geleden

Hoi! Ik heb exact hetzelfde gehad. Niet na een bevalling, maar na een buikoperatie. Ik ben ook 4x terug geweest naar het ziekenhuis. Het lukte me ook elke keer niet. Uiteindelijk de laatste keer ging het iets beter en hebben ze de katheter eruit gehaald omdat ik het zo graag wilde. Achteraf had ik liever gewild dat hij nog even had blijven zitten want m’n blaas had eigenlijk nog langer de tijd nodig. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen, maar ik heb nog wel een tijdje moeite gehad met plassen. Klein straaltje, heel erg moeten focussen, lang de tijd nemen etc. Als de katheter iets langer had gezeten had ik dat misschien kunnen voorkomen. Dus neem de tijd en vertrouw je lichaam. Ik dacht ook dat het niet meer goed zou komen, maar dat kwam het wel 🙂

3 maanden geleden

Reactie op MelissaIJk

Ik snap je helemaal! Ik ben op 15 januari bevallen en zat/zit precies in he ...
Jeetje wat heftig voor jou ook! En wat merk je aan de verbetering? En ook heftig voor je in die kraamtijd zoveel in het ziekenhuis zitten En idd fijn dat we niet alleen zijn in dit proces 😩

3 maanden geleden

Ik voel je volledig 🤍 Ik heb precies hetzelfde gehad. 22-12 bevallen van onze eerste zoon. Na de ruggenprik een katheter gehad. Ook ik moest na de bevalling snel weer normaal plassen. Lukte niet.. blaas liep over waardoor ook besloten was de katheter terug te plaatsen om de blaas en mij even rust te geven. 48 uur katheter gehad. Ook daarna ging plassen moeizaam tot niet… zeer frustrerend. Ik ben toen ook naar huis gegaan met eenmalige katheters, dit uiteindelijk na veel oefenen en gemopper wel zelf gelukt Ook ik voel het verdriet nog steeds als ik er aan terug denk. En maakte mijn kraamweek en herstel ook echt verdrietig en anders dan gehoopt/verwacht. Nooit bij stil gestaan dat dit ook complicaties konden zijn Ik moet zeggen hou vol! Na een maand denk ik dat ik eindelijk weer kan zeggen dat ik de controle terug krijg. Iedereen zegt het ook komt vanzelf maar is echt zo, tenminste bij mij. Eenmalig katheteriseren heb ik langzaam afgebouwd. Steeds geplast in maatbeker om te zien wat er komt en als dat goed voelt zo doorgaan. Op die manier normaal plassen en katheteriseren afgebouwd om en om Ik ga nu nog naar de bekkenfysio om voor de zekerheid verder begeleiding te krijgen. Ik zou zeggen hou vol en heb vertrouwen dat het weer goed komt 🤗

3 maanden geleden

Reactie op Moon369

Jeetje wat heftig voor jou ook! En wat merk je aan de verbetering? En ook h ...
Nou hè, het valt allemaal niet mee. Nooit bij stil gestaan dat dit ook kan gebeuren na de bevalling. Wat betreft de verbetering: in het begin had ik echt nul aandrang ook al zat er 800-900 in m’n blaas. Nu krijg ik ongeveer aandrang bij 400 ml en lukt het me af en toe om de helft zelf te plassen. Ook niet altijd, maar ik begin steeds een beetje meer te voelen ( ook tijdens het plassen zeg maar). Ik moet nu 3x per dag katheteriseren in plaats van 6x. Vind het met name lastig dat iedereen zegt ‘komt goed’, maar zou graag iets actief willen doen om het te verspoedigen, maar dat gaat denk ik niet. Heb contact opgenomen met een bekkenfysio, maar die adviseerde pas een postpartumcheck na6-8 weken. Hoe gaat het bij jou nu?

3 maanden geleden

Reactie op minke1996

Ik voel je volledig 🤍 Ik heb precies hetzelfde gehad. 22-12 bevallen van o ...
Best veel vrouwen die dit dus meemaken met een enorme impact op je kraamweek. Maar Wat fijn dat het de goede kant op gaat! Dus nu geen katheters meer? Mag ik vragen wat je bij de bekkenfysio precies doet? Ik heb namelijk ook contact opgenomen maar zij adviseerde pas een eerste contactmoment na 6-8 weken. Zou graag zelf iets willen doen om het herstelproces te voorspoedigen.

3 maanden geleden

Reactie op MelissaIJk

Best veel vrouwen die dit dus meemaken met een enorme impact op je kraamwee ...
Ben er vlak na de kraamweek geweest om kennis te maken en toen een plan gemaakt om katheteriseren af te bouwen op vaste momenten en te leren ontspannen voor het plassen Nu mijn zoontje bijna 7 weken is raadde ze ook pas aan weer te komen om actief te oefenen met aan en ontspannen bekkenbodem en het plasgedrag verder te bespreken dus ook hier moest ik enkele weken wachten op actieve behandeling bij bekken fysio

3 maanden geleden

Reactie op minke1996

Ben er vlak na de kraamweek geweest om kennis te maken en toen een plan gem ...
Ik snap het, dankjewel! Dat ontspannen is soms nog best lastig met een huilende baby op de achtergrond als je alleen thuis bent merk ik. Heb je nog goede tips?

3 maanden geleden

Reactie op MelissaIJk

Nou hè, het valt allemaal niet mee. Nooit bij stil gestaan dat dit ook kan ...
Nee ik had er ook nog nooit van gehoord! Ik zelf heb wel veel aandrang maar kom op het punt waar de tranen van in je ogen schieten om lekker te kunnen plassen en dan blokkeeerd de boel?! Echt bizar Ben echt benieuwd wanneer ik m’n eerste druppels ga los laten

3 maanden geleden

Reactie op Moon369

Nee ik had er ook nog nooit van gehoord! Ik zelf heb wel veel aandrang maar ...
Hoe gaat het nu? Heb je zelf een beetje kunnen plassen?

3 maanden geleden

Reactie op GinD

Hoe gaat het nu? Heb je zelf een beetje kunnen plassen?
Ja dat gevoel is er nog steeds en word steeds erger Kan nog steeds niet zelf plassen helaas Ben bij een bekken fysio en zij masseert mn benen los en heel zachtjes mn buik ook Verder is het echt afwachten

3 maanden geleden

We zijn een weekje verder, merken jullie verbetering?