13 Reacties

Hier precies het zelfde probleem ik lees mee.

vorige maand

Ik heb 3 katten onze meid van 2 weken kan ik gerust even in de box laten om iets anders te doen, wij hebben de katten aan alle spullen laten wennen, 1 kat is erg geïnterneerd en wilt vaak bij het baby nestje liggen, dit laten we gewoon toe zodat ze niet worden ‘buiten gesloten of ervaren dat ze er niet bij horen’ zodat ze niet gaan uithalen omdat wij ineens ander gedrag tonen naar ze. Wij laten de katten ook in alle rust even ruiken als ze dat willen, of als ze even over iets heen willen lopen om te kijken ook goed, ( als de baby er natuurlijk niet in ligt ) het gaat al 2 weken goed. We laten de katten verder ook met rust en forceren niks om ze elke keer erbij te zetten doen we niet, op hun tempo laten wennen als ze willen kijken komen ze zo niet ook goed. Verder laten we de katten gewoon met rust en doen we nog steeds het zelfde ritueel, spelen veel met ze en geven nog steeds ( wat wij doen ) zelfde tijd eten.

vorige maand

Onze katten vinden de baby alleen maar spannend, dus komen niet in de buurt. Ik laat dus gerust de baby even alleen in de box. Het werd eigenlijk pas spannend toen onze oudste (nu 2) interesse kreeg in de katten en er steeds achteraan ging rennen. Dat vonden ze natuurlijk niet leuk. Gelukkig nooit mis gegaan, maar in die fase bleef ik er wel echt bij.

vorige maand

Ik denk heel erg afhankelijk van hoe je katten zijn. Onze 2 hebben geen interesse in de baby dus ik laat ze best even in dezelfde kamer voor een paar min. Qua babyspullen: die vinden ze geweldig, en we dekken de plekken waar onze dochter ligt af met een kleedje of in de buurt liggende doek/kledingstuk/etc. Helemaal ontwijken kan je het niet maar vind het wel fijn als we zo de grootste bulk haren kunnen ontwijken.

vorige maand

Tip voor de katten op de babyspullen: Leg aluminiumfolie op de spullen waar ze niet mogen komen. Dat vinden ze eng. Na een poosje gaan ze er niet meer heen

vorige maand

Ik snap je helemaal! Ik heb 1 kat, ontzettend lief zou nooit een vlieg kwaad doen maar toch laat ik m’n 2 weken baby ook niet zomaar alleen met hem. Hij is 0 geïnteresseerd in de baby maar wel al z’n spullen en gezien langharig en niet moet denken aan haren overal op m’n baby doe ik het als volgt: De box heb ik wielen voor besteld en wordt binnenkort gemonteerd zodat ik hem overal in de woonkamer makkelijk kan neerleggen. Z’n triptrap stoel ga ik hem straks in doen als ik wil koken Draagdoek net binnen en ga dat ook proberen. Z’n wipstoel, autostoel etc leg ik weg in de trapkast Boxkleed vouw ik voor nu altijd ‘dicht’ met speelgoed erin zodra niet meer nodig is, ik ga een hoes bestellen die je via Google kan vinden zodat je die s’avonds bijv eroverheen kan doen. Babykamer altijd deur dicht en slaapkamer alleen kat erin onder toezicht. Het is echt veel opletten en handelen maar als het eenmaal in je systeem zit wordt het automatisme.

vorige maand

Reactie op Phenomena

Tip voor de katten op de babyspullen: Leg aluminiumfolie op de spullen waar ...
Die van mij ging er uitgebreid op liggen helaas.

vorige maand

Hier ook 3 katten. Gelukkig komen ze niet in de buurt van de box of de baby zelf. Hooguit als hij hard huilt om op een afstandje te kijken waar het geluid vandaan komt. Wat ze wel doen deze keer, is in het wiegje springen vanaf mijn bed. Dat deden ze de vorige keer helemaal niet en ik ben daar echt niet blij mee. Onder de weg zitten gelukkig wieltjes. Ik rol het bedje van mijn bed af zodra de baby slaapt. Vanaf de grond doen ze het niet maar ik ben er nog niet 100% gerust op dus houd ze goed in de gaten. Beneden ga ik gerust even naar de wc met de katten in de kamer.

vorige maand

Ik schrijf vanuit een vertaling, dus het is misschien niet helemaal duidelijk, sorry, ik ben Engels 🙈 Ik moest een Moses mand met een standaard kopen toen mijn dochter 1 week oud was. Onze kat rende opgewonden rond en mijn dochter lag op de bank en het kitten rende de bank op en krabde het gezicht van onze baby terwijl ze op haar af rende. Het was echt eng en ik voelde me vreselijk. Dankzij de Moses mand weet ik dat ze veilig is terwijl ik met andere dingen bezig ben. Ik hoop dat dit een nuttige suggestie is 💕

vorige maand

Reactie op Phenomena

Tip voor de katten op de babyspullen: Leg aluminiumfolie op de spullen waar ...
Onze kat vond dat fantastisch. Ondanks dat onze kat geen interesse toont in onze baby, gaat hij toch bewust op babyspullen liggen. Maar gelukkig wil ze de laatste tijd veel buiten zijn

vorige maand

Ik denk dat het inderdaad erg afhankelijk is van je katten… onze kat vindt de babyspullen geweldig en slaapt al maanden in zijn ledikant (hij ligt in de co-sleeper) op haar eigen boxkleed. Wij hebben haar expres bij al zijn spullen gelaten zodat ze zich, zoals al gezegd, inderdaad niet opzij gezet voelt. Wij blijven haar ook veel aandacht geven en eten op dezelfde tijd en forceren niks bij haar. Ze gaat alleen op het balkon en heeft weinig haarverlies, dus wat haren op zijn spullen vind ik niet erg. Ik kan hem wel voeden met haar op schoot, maar verder vindt ze het maar spannend. Ze komt ‘s nachts ook niet bij ons liggen nu hij in de co-sleeper ligt. Ze toont geen interesse als ik niet bij hem ben, dus ik laat hem gerust even in de box liggen. Als hij later in z’n eigen kamer gaat slapen doe ik wel de deur dicht, dan komt ze hopelijk weer lekker bij ons liggen 🥰

vorige maand

Hier is de baby nu geaccepteerd door de katten als onderdeel van het gezin. Het het is wel een spartelend en luid onderdeel dus op stiekem aan het hoofdje snuffelen na blijven ze uit haar buurt. Ze komen wel heel lief één van ons halen als ze langer dan vijf minuten huilt (want God forbid dat je even naar het toilet bent ofzo haha) We hebben alle babyspullen al best lang liggen, de katten er een hele tijd aan laten wennen en nu het nieuwe er van af is, is het niet bijzonder meer. Maar het duurde bijna 4 weken voordat ik haar in de box durfde te leggen hoor, ze ging altijd in de wandelwagen want daar springen ze sowieso niet in. Dus langzaam maar zeker ook minder haar

vorige maand

Hier 3 katten ondertussen 3 kids. Ik denk dat het heel erg van je katten afhangt. Die van ons hebben alledrie best verschillend karakter. 1 van de 3 ligt weleens bij de baby te slapen in het wiegje, die is heel rustig en lief en wilt de kids altijd beschermen. De andere twee zijn soms wat nieuwsgierig, snuffelen wel eens maar doen verder vooral hun eigen ding. Als ik het even niet in het oog kan houden neem ik de babyfoon gewoon mee. Wij hebben in de kinderkamer, woonkamer (bij het wiegje) en onze kamer bij de cosleeper een camera hangen. Dus waar ze ook slaapt op dat moment kan ij toezicht houden. Snachts is onze slaapkamer deur dicht, de eerste maanden mogen de katten onze kamer snachts niet in. Daarna wel weer.