9 Reacties

2 jaar geleden

Je kan je bijnde HA laten testen op toxoplasmose (of hoe t ook heet) of je imuum er voor bent! Hier doet mn vriend het in huis… (normaal ik maar hij moet t nu even 9mnd doen)

2 jaar geleden

Mijn man deed het toen ik zwanger was maar door de extreem goede neus heb ik het ook weleens gedaan als ik alleen thuis was. 2 paar handschoenen en heel goed handen wassen. Je moet natuurlijk voorzichtig zijn en hygiënisch werken maar vind dat er ook erg spastisch over gedaan word.

2 jaar geleden

Normaal doe ik het,maar nu laat ik het mijn man voor de zekerheid doen.

2 jaar geleden

Ik had ergens gelezen dat toxoplasmose met ca 48 uur ontwikkeld wordt. Dus ik deed het zelf ook gewoon elke dag met handschoenen en mondkapje, denk kan precies geen kwaad. Mijn partner, die de kattenbak HAAAAT was het daar niet mee eens en doet het nu. Hebben nu een kitten kattenbak, daar doe ik een kattenbak trekzak in en om de dag doet mijn vriend hem helemaal weggooien en de dag tussendoor poep eruit scheppen. In zo’n kitten bak gaat minder grind, dus iets minder verspilling ondanks dat dit veel kattengrind kost. Maarja met zo’n zak in ieder geval geen bacterie in de bak en elke dag is het eruit voordat het kan ontwikkelen. Zelf had ik het prima gevonden om elke dag poep te scheppen, maar omdat mijn vriend er echt van over zijn nek gaat is dit onze oplossing. Misschien ook wel wat voor jou omdat je zo minder in aanraking komt met de ontlasting. Ik heb mijzelf overigens laten testen op toxoplasmose. Ik vrat vroeger aarde, rolde door elke zandbak die er was. Verschoon al 20 jaar de kattenbak , at rood vlees en rauw vis bij het leven en waste nooit mijn fruit. Maar toch echt negatief… dus heb wel zoiets van, als ik het in de afgelopen 30 jaar niet heb opgelopen, dan lijkt de kans mij nu klein. Desalniettemin doe ik nu wel netjes alles volgens de regels (incl geen kattenbak dus). Maar maak mij er eerlijk gezegd niet zo erg druk om.

2 jaar geleden

Ik ben dierenarts assistente dus kom er niet onderuit. Thuis ook 4 katten. Ik heb gewoon handschoenen aan. Het zit voornamelijk in oudere ontlasting en van kittens.. handschoenen en daarna handen wassen voldoet prima. 😊

2 jaar geleden

Ik deed het idd met handschoenen aan, maar las toendertijd ook ergens dat je waarschijnlijk al eens eerder een besmetting hebt gehad (want bijna onvermijdelijk) Dus denk met handschoenen aan, zal er niet zoveel geks gebeuren

2 jaar geleden

Mijn man deed het toen ik zwanger was maar door de extreem goede neus heb i ...
Twee paar handschoenen lijkt me nu ook het nut voorbij gaan...

2 jaar geleden

Mijn man deed het toen ik zwanger was maar door de extreem goede neus heb i ...
Hier kan je nooit te spastisch over doen. Ik werk in de gehandicaptenzorg en een cliënt van mij heeft toxoplasmose. Dit wil je echt niet!

2 jaar geleden

Reactie op Babymaart2022

Hier kan je nooit te spastisch over doen. Ik werk in de gehandicaptenzorg e ...
Daarom die 2 paar handschoenen voor evt gaatjes of scheurtjes🙂‍↔️ en niks aanraken en ontsmetten en wassen etc etc en nog was iedereen in paniek dat ik af en toe een drolletje schepte maargoed hier goed gegaan dus. En ik werk ook in de zorg 😁😁