15 Reacties
6 maanden geleden
Ja is helemaal niet gek hoor om dat even te overleggen. Bijvoorbeeld max 2,5 uur (dat doen wij zelf qua tijd).
6 maanden geleden
Merk je het ‘s nachts? M’n zoontje ook 5 mnd had vorige week na de prikjes ook 3,5 uur geslapen maar sliep de nacht toen ook in eens helemaal door merk sowieso als hij twee keer een langere slaap heeft overdag dat het ‘s nachts ook beter gaat🤔 gister twee x een half uurtje overdag en vannacht ook weer twee x🫣
6 maanden geleden
Oh hier doet hij dat ook thuis, ik volg mijn kindje en maak hem nooit wakker. Tenzij we ergens heen moeten en ik hem uit zijn bed ofzo moet halen (heb nog een 2.5 jarige peuter). Nooit gemerkt dat de nachten daarvan slechter/beter zijn.
6 maanden geleden
Merk je het ‘s nachts? M’n zoontje ook 5 mnd had vorige week na de prikjes ...
Vannacht was hij vaker wakker en hij kwam slecht in slaap ookal zag ik vermoeidheid signalen
6 maanden geleden
Reactie op Emily2025
Ik lees altijd overal dat slaap voor slaap zorgt. Dus hoe beter ze overdag ...
Verschilt heel erg per kindje. In principe zijn de nachten onrustiger als ze s nachts te weinig slapen. Maar mijn middelste bleef ook altijd uren liggen als je hem niet wakker maakte en dan kreeg ik hem 's nachts niet in slaap. Dus als je 's nachts problemen merkt zou ik het gewoon proberen. Gaat het s nachts goed dan lekker laten liggen.
6 maanden geleden
Reactie op R123456789
Vannacht was hij vaker wakker en hij kwam slecht in slaap ookal zag ik ver ...
Dan zou ik vragen of ze hem na Max 2,5 uur wakker maken kan je kijken hoe dat gaat.., al kan het ook het verwerken van de indrukken zijn..,
6 maanden geleden
Wij hadden dit ook, dat hij echt heerlijk sliep op de opvang. Maar inderdaad aangegeven dat hij niet langer dan 2,5 uur mag slapen. Nu gaat het wel iets beter.
Bij ons haalde hij namelijk het drinken in savonds omdat hij overdag dus langer er tussen liet door zijn slaapjes.
6 maanden geleden
Hier werkt overdag lang slapen vaak ook juist positief voor de nacht (idd het slapen doet slapen principe). Maar als dat voor jullie kind niet geldt dan zeker aangeven dat ze de slaapjes moeten beperken qua lengte.
6 maanden geleden
Heel eerlijk zijn je nachten sowieso niet echt top dus ik zou me niet druk maken hierom. Mijn ervaring is dat je wel kan proberen te sturen maar dat levert alleen maar spanning op en is vaak tegen de stroom in zeg maar.
4 uur misschien wel.lang ivm voeding? Mijne drinkt echt wel elke 2.5 uur.
6 maanden geleden
Hier precies hetzelfde. Mijn kleine is ook net de 5 maandengrens gepasseerd. Slaapt thuis vaak 2-3× 30-45 minuten en op de opvang uren lang. Gisteren sliep ze zelfs 4,75 uur. Best frustrerend want ik ben nog steeds niet hersteld van de zwangerschap en bevalling door te weinig rust. In de nacht komt ze dezelfde tijden als jouw Smurf, alleen de laatste vaak 7.30 uur ongeveer. En tot 2.00 uur wol het ook nog weleens wisselen. Geef jij ook borstvoeding?
Ik heb nu op de opvang overlegd dat ze haar elke 3-4 uur een flesje (afgekolfde/donor) melk geven en haar daarvoor ook wakker maken als het tijd is. Hopelijk gaat ze dan een beter ritme krijgen en in de nacht ook beter doorslapen. Ze kreeg nu een flesje als ze wakker werd en voor ze weer ging slapen, en tussendoor eventueel nog groenten als ze wat langer wakker was. Ik ben eigenlijk voor kindvolgend werken, maar aangezien zij geen ritme lijkt te vinden, nu dan toch maar besloten dat wij het voor haar gaan bepalen na zoveel maanden aanmodderen. We gaan zien hoe het werkt, en anders proberen we weer verder...
6 maanden geleden
Reactie op Ancha
Hier precies hetzelfde. Mijn kleine is ook net de 5 maandengrens gepasseerd ...
Ja mijn kindje drinkt ook borstvoeding. Ik moet ook zeggen hij komt niet exact om de tijden als in mn bericht maar wel rond deze tijden. Overdag drinkt hij elke 2 uur en soms 3 uur. Ongeveer 120 ml per fles op het kdv. Bij mij gewoon direct borstvoeding.