10 Reacties

2 maanden geleden

Helaas is dit overal een probleem... ik werk zelf in de kinderopvang en wij zitten al vol tot december 2025🫣... Misschien kan je kijken of er een gastouder een plekje heeft voor die 3 maanden of nog een andere opvang benaderen?

2 maanden geleden

Bij de eerste hadden wij dat ook, zullen ze allemaal aangeven waarschijnlijk helaas. Maar, onze ervaring is dat als je er echt achteraan blijft bellen dat t uiteindelijk gewoon lukt. Soms weten ze doordat iedereen zich bij meerdere inschrijft ook niet wie nou echt interesse heeft en wie al iets anders heeft. Dus mijn advies is, de aanhouder wint!

2 maanden geleden

Bij ons is er plek vanaf juni 2025. Wel hebben ze op de lijst staan dat we graag vanaf begin mei willen starten. Mocht er eerder plek komen zullen we dat horen. Daarbij wel als kanttekening dat ik op de groep sta en niet kan werken als ik geen plek voor de kleine heb. Daardoor heb ik al geluk dat ik per juni starten kan. Mocht ik geen personeel zijn stond ik nu nog op de wachtlijst zonder startdatum

2 maanden geleden

Wij mochten helaas pas 9 maanden voor aanvang aanmelden. Meerdere kdv ingeschreven, en nergens plek. Overal een wachtlijst voor de dag dat wij graag willen. Het duurt nog even voor het zover is, en tot die tijd ga ik regelmatig bellen voor een update denk ik..

2 maanden geleden

Ik neem na mijn bevallingsverlof ook meteen al het ouderschapsverlof op. Volgens mij is dat 75% betaald. Hierdoor hoeft de baby ‘pas’ 1 juni naar de kinderopvang, dus met 4/5 maanden. Vind ik zelf erg fijn en heb ik bij mijn zoontje ook zo gedaan!

2 maanden geleden

Wij hebben die situatie ook gehad met ons eerste zoontje. Nergens een (goede) plek te vinden op fietsafstand. De enige tip die ik je kan geven, is blijven zoeken en contact blijven opnemen, ook met plaatsen die je eerder geweigerd hebben. Er komen vaker dan je denkt plekjes vrij omwille van verhuis, nieuwe gezinssituatie, nieuw werk/nieuwe uurregeling, grootouder die met pensioen gaat en wil opvangen, ... Wij hebben een maand na (!) de geboorte van ons eerste zoontje een plekje kunnen bemachtigen bij een onthaalouder die pas was gestart. Voor zijn kleine broer had ze eigenlijk pas plek vanaf januari 2026 (🥴). Gelukkig is er onlangs een kindje afgebeld: zij wordt over enkele maanden door gepensioneerde familie opgevangen tot ze naar school kan. Omdat ons eerste zoontje daar nog gaat, hebben we gelukkig voorrang gekregen voor de invulling van dat plekje 😮‍💨

2 maanden geleden

Bedankt voor de tips! Ik ga gewoon blijven bellen en proberen en anders misschien de eerste 3 maanden op een andere locatie (het is een keten), hopen dat het gewoon lukt 🤞🏼

2 maanden geleden

Onze 2e kon pas toen hij 8 maanden was terecht. Wij hebben het opgevangen door beide ouderschapsverlof (70% betaald) in te zetten en zo tijdelijk minder te werken.

2 maanden geleden

Zoek is naar een gastouder via een gastouder bureau. Hier bij het eerste kindje zelfde verhaal. Gastouder had snel plek. Max 5 kindjes waarvan eigen kinderen onder de 10 worden meegeteld. Persoonlijker en bij ons ook erg flexibel. Voor het tweede kindje houdt ze een plekje vrij🥰

2 maanden geleden

Ik weet niet of je fulltime werkt, maar als je bijvoorbeeld 3 dagen op opvang nodig hebt zou je kunnen vragen of er andere dagen in de tussentijd wel beschikbaar zijn? Hier lijken maandag, dinsdag en donderdag de meest populaire dagen.