41 Reacties

8 maanden geleden

Wij hebben de stoel van maxi cosi en daar zit onze dochter echt super in en vinden we echt een hele fijne stoel

8 maanden geleden

Stokke trip trap. Newbornset voor nu Als ie zelfstandig kan zitten de babysit Zonder iets als ie zelf erop/eraf kan klimmen

8 maanden geleden

Een van de redenen dat ik niet begrijp dat het ze vroeg gestart wordt. Naast dat de darmpjes nog niet volledig rijp zijn. Ik zou je kindje vasthouden.

8 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Een van de redenen dat ik niet begrijp dat het ze vroeg gestart wordt. Naas ...
In Nederland is het advies vanaf 4 maanden te starten. Volgens mij dan ook al ei en pinda te introduceren. Al weet ik zelf niet of ik al bij 4 maanden start hoor馃槉 @ts wij hebben een hauck. Goedkopere variant van de triptrap ook met een zitje/wipper die je erop kunt zetten. Na 4 jaar nog steeds een mooie stoel!

8 maanden geleden

Reactie op Dennise89

In Nederland is het advies vanaf 4 maanden te starten. Volgens mij dan ook ...
Hier is dat advies ook hoor, maar vind het zelf echt veel te vroeg en als je doorleest snap ik het ook niet. Enkel bij borstvoeding wordt het hier wel echt afgeraden met 4 maanden te starten.

8 maanden geleden

Wipstoel of gewoon op schoot. Echt rechtop zitten is nog te vroeg.

8 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Je hoeft niet altijd te begrijpen waarom andere moeders andere keuzes maken. En ook niet daar een opmerking over te maken. Of zelfs meerdere redenen te noemen waarom andere moeders het anders zouden moeten doen. On topic: wipstoel of vasthouden inderdaad. In een stoel kunnen ze vaak pas over een paar maanden zitten.

8 maanden geleden

Reactie op Boysmom90

Je hoeft niet altijd te begrijpen waarom andere moeders andere keuzes maken ...
Ik bedoel waarom dat advies er is gekomen, niet waarom mama's het opvolgen.

8 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik bedoel waarom dat advies er is gekomen, niet waarom mama's het opvolgen. ...
Je zei het tegenovergestelde: dat je niet snapt waarom er gestart wordt. Mbt de adviezen zullen ze hun afweging gemaakt hebben. Als moeder van 3 met veel moedervrienden kan ik zeggen dat veel kindjes met 4 maanden gewoon hapjes kunnen eten. Enkele uitzonderingen krijgen krampen. Ze vinden het meestal lekker. Wat maakt de darmrijping dan volgens jou zo uit? Ik begin zelf ook later hoor maar vind dat topics over hapjes vaak onnodig vermeld wordt dat de darmen niet rijp zijn, alsof je het verkeerd doet voor je kind wel te beginnen

8 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik bedoel waarom dat advies er is gekomen, niet waarom mama's het opvolgen. ...
Dat advies is er met een reden omdat er Europese onderzoeken is gebleken dat het wel degelijk een positief effect heeft om voor 6 maanden te starten. @ts als een wipstoel hebt kun je deze gebruiken of gewoon op schoot. Het gaat in het begin toch maar om een paar kleine hapjes.

8 maanden geleden

Wij zijn bij vier maanden begonnen zowel bij de oudste en bij nu de tweede zelfs iets voor de vier maanden. Bij mij ouders hebben ze een wipstoel en hier in de Newbornset van de Tripp trapp stoel

8 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Elk kindje is anders, onze dochter zit wel al super goed zelf in de stoel en raakt gefrustreerd als ze de hele tijd moet liggen en probeert dan omhoog te komen wilt eigenlijk alleen liggen als ze slaapt. Dus zou niet weten waarom ik haar moet vasthouden als ze zelf kan zitten zonder dat ze ook maar iets weg zakt ofzo. En bij ons door de kinderarts geadviseerd om op deze manier te beginnen met hapjes

8 maanden geleden

Reactie op Kmchild

Wij zijn bij vier maanden begonnen zowel bij de oudste en bij nu de tweede ...
Wij hebben ook een triptrap-stoel met newborn set alleen ik vind dat hij daar wel echt h茅茅l plat in ligt.. Volgens mij kan de nieuwe versie ook niet rechter gezet worden. Hebben ze daar geen last van met eten? Wij willen trouwens ook gewoon met 4 maanden rustig aan gaan starten. Onze zoon kijkt het eten nu al uit onze handen en is vandaag precies 14 weken 馃槀

8 maanden geleden

Reactie op Maud Raaijmakers

Wij hebben ook een triptrap-stoel met newborn set alleen ik vind dat hij da ...
Dan lekker op schoot nemen. Sowieso als je begint voor ze rechtop zitten goed glad pureren

8 maanden geleden

Het rechter op van de nieuwe is iets minder liggen maar alsnog vind ik het liggen. De oudste wilde er nooit in, die probeerde elke keer rechterop te komen.

8 maanden geleden

Ik heb de Qute Q-Lunch Kinderstoel, kan in verschillende standen gezet worden tot liggend zelfs, ook verschillende hoogtes dus bij de eettafel maar ook aan de salon tafel

8 maanden geleden

Ik heb de oude versie en daar zat de eerste goed in en de jongste heeft er ook geen last van. Die zit iets meer in kiepstand

8 maanden geleden

Hier ook de Tripp Trapp met oude newborn set erop. Werkt prima. Wel goed afdekken, anders kan de hoes na iedere voeding in de was 馃槅

8 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Dan lekker op schoot nemen. Sowieso als je begint voor ze rechtop zitten go ...
Ja we hebben wel een wipstoeltje waarin hij wat rechter kan zitten en dat vindt hij wel fijn als hij een beetje kan rondkijken! Ik denk dat ik in eerste instantie ga beginnen met potjes. Die voor 4 maanden zijn dan al heel goed gepureerd.

8 maanden geleden

Reactie op Kmchild

Ik heb de oude versie en daar zat de eerste goed in en de jongste heeft er ...
Ahhh ja dat zal het zijn dan.. Wij hebben de newbornset misschien 5 keer gebruikt tot nu toe. Hij vindt het helemaal niks om zo plat te liggen.. Achteraf had ik waarschijnlijk het newbornsetje achterwege gelaten 馃槄