14 Reacties

vorige maand

Jazeker! Mijn dochter doet bij mij 1 dutje, bij haar vader en opvang wel eens 2

vorige maand

Het kan, het is wel redelijk optijd meestal ergens tussen 15 en 18 maanden. Het kan ook een tijdelijke fae zijn Het dacht ik wel afgeraden om al zo snel naar 1 te gaan maar je kent je kindje zelf het beste. Maar je kan het proberen. Wij hanteren nog het 2,3,4 ritme

vorige maand

Vaak een fase rond deze leeftijd omdat ze 'geen tijd hebben' om te slapen. Dikke kans dat je kindje straks weer 2 dutjes doet.

vorige maand

Thuis en bij opa en oma doet ze er wel 2 en werken we volgens het 2-3-4 principe. Op de opvang heeft ze geen tijd om te slapen, veeeeeels te druk met spelen, en slaat ze nu het ochtenddutje over 馃槄 Ze deed anders 2 dutjes van max een half uurtje, en nu slaapt ze tenminste 1,5 uur achter elkaar in de middag

vorige maand

Het is wel vroeg voor 1 dutje. Als het nog lukt zou ik nog even 2 aanhouden.

vorige maand

Reactie op Siem7

Thuis en bij opa en oma doet ze er wel 2 en werken we volgens het 2-3-4 pri ...
Ja, herkenbaar... ze is pas gestart op de opvang. En slapen doet ze daar echt weinig. Ze slaat de ochtend gewoon over. Thuis eigenlijk ook te druk om te slapen 馃 Maar misschien is het inderdaad een fase en gaat het weer over als ze bepaalde ontwikkelingen weer heeft doorgemaakt.

vorige maand

Hier ook een tijdje maar 1 dutje gedaan. Sinds deze week doet hij er weer twee.

20 uur geleden

Hoe gaat het met de baby鈥檚 die 1 dutje doen? Wij komen een beetje in de knel met de tijden. 2-3-4 werkt niet meer, want het 1e dutje is dus niet meer 2 uur na wakkertijd, maar meer na 3-4 uurtjes. Dit betekent dat we in de knel komen met 2e dutje want dan wordt ze rond 17:00 wakker en tsja dan wordt bedtijd erg laat.. Dus ben benieuwd hoe jullie dit nu doen?

20 uur geleden

Reactie op Dreamyx

Hoe gaat het met de baby鈥檚 die 1 dutje doen? Wij komen een beetje in de kn ...
Dan zou ik het gewoon eens proberen. En dan bedtijd van het dutje gewoon wat vervroegen. Dus rond half12/ 12 uur en vaak heb je dan nog een periode dat bedtijd ook wel echt wat eerder is. Even later verschuift de dut dan wel weer richting 13 uur en bedtijd ook weer wat later

19 uur geleden

Reactie op M_1986

Dan zou ik het gewoon eens proberen. En dan bedtijd van het dutje gewoon wa ...
Ja eens. Ik zou het gewoon per dag bekijken. Als 2 dutjes niet passen dan 1 dutje en zo nodig vroeg op bed. Is je kindje een keer vroeg wakker, of was het eerste slaapje kort dan gewoon 2 slaapjes. Je hebt vaak een soort overgangsfase.

19 uur geleden

Hier gaat 1 dutje prima

17 uur geleden

Hier verschilt het ook per dag, wij maken hem nooit wakker in de ochtend dus dat is al een factor. En vervolgens afhankelijk van wat de plannen zijn. Op dinsdag hebben we bijvoorbeeld muziekles waardoor hij pas rond 12 uur naar bed kan (dutje ervoor doe ik alleen maar als hij voor 7 uur wakker is geworden). Hij is dan wel moe maar gaat verder gewoon prima zo.

5 uur geleden

Dank voor de terugkoppeling en advies dames! We gaan 1 dutje proberen en kijken hoe dat gaat. Ik laat het jullie nog weten馃槄

4 uur geleden

Reactie op Dreamyx

Dank voor de terugkoppeling en advies dames! We gaan 1 dutje proberen en ki ...
Ben heel benieuwd! Ik merk hier nu ook dat ze het eerste dutje wat minder goed accepteert. Was al flink later en alsnog eerst spelen in bed. Ze is uiteindelijk wel gaan liggen. Maar haar wakkertijden lopen behoorlijk op