136 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Engel88
Fijne vakantie! En benieuwd: welke boeken lees je?
Dankjewel! Ik lees nu ook Oh jee, het zijn er twee. Inderdaad erg fijn. We hebben ook een algemeen tweelingboek bij ons maar dat is wat droog, wel heel informatief. Ik zal straks even de titel opzoeken!
3 maanden geleden
Reactie op dromerige_dromer
Dankjewel! Ik lees nu ook Oh jee, het zijn er twee. Inderdaad erg fijn. We ...
Ik ben ook wel benieuwd naar boeken maar lees reviews over dit boek dat het erg negatief is, en dat er veel beschreven wordt wat er allemaal mis kan gaan. Dat lijkt me niet heel prettig🫣
Iemand tips voor een wat meer verhalend boek met wel nuttige tips erin verwerkt en misschien wat meer humor?
3 maanden geleden
Oh zo ervaar ik dit boek helemaal niet! Ik vind het juist een fijn te lezen boek en heel leuk dat er nog 9 andere tweelingmoeders bij betrokken zijn die allemaal in een net wat andere situatie zitten. Zodoende zit het vol tips en handigheidjes die heel praktisch zijn.
3 maanden geleden
Ik zit een beetje in het midden! Het deel over de kraamtijd was wel echt negatief, ik moest daarna even relativeren voor mezelf dat niet alle kraamtijden zo zullen zijn. Maar verder vind ik het heel herkenbaar, zitten er veel handige tips in, en die andere tweelingmoeders helpen om een wat completer beeld te krijgen. Het is realistisch, en vaak ook grappig en down to earth.
Hoe dan ook vind ik het fijn om me wat in te lezen en haar persoonlijke verhaal maakt het toegankelijk om te lezen, zeker in vergelijking met dat informatieve boek. Mijn vriend stuurt me heel veel reels en filmpjes over tweelingen en kraamtijd maar ik merk dat dat bij mij niet zo blijft hangen. Liever rustig een boekje doorlezen 😊
Maar ik hou me ook zeker aanbevolen voor andere boekentips!
3 maanden geleden
Hoi allemaal, leuk dit topic met tweelingmama's!
Ik ben officieel 5 februari uitgerekend, maar ik ben lekker in de geboorteclub van januari gebleven ;)
Wij hebben nog geen kinderen en ik ben nu in verwachting van twee jongetjes (eeneiig). Wij zitten ook nog in onzekerheid i.v.m. een afwijkende uitslag op de nipt. De echo's zagen er wel goed uit, dus we durven voorzichtig te hopen dat alles goed is met de kleintjes.
3 maanden geleden
Haha zo toevallig ik ben ook de 6e uitgerekend van een twee-eiige teeeling 🥰
3 maanden geleden
Wat leuk marousha24, ook al dezelfde datum! 😍
Bloemmetje, jeetje wat spannend. Fijn dat de echo goed was, ik duim voor jullie!
3 maanden geleden
Goedemorgen mede tweelingmama's 😊 Ik vroeg mij af wat jullie gaan doen op het gebied van co-sleeping? Wij hebben zo'n mini slaapkamer dat het best pittig is om een co-sleeper in te passen. Laat staan 2 co-sleepers! Een bedje iets verder van het bed past al iets beter. Ik lees online ook dat sommige ouders ze gelijk op hun eigen kamertje leggen, maar dat voelt toch wat vreemd... Wat doen jullie en op basis waarvan kiezen jullie wel of niet voor co-sleeping?
3 maanden geleden
Goedemorgen mede tweelingmama's 😊 Ik vroeg mij af wat jullie gaan doen op ...
Wij kiezen niet voor co-sleeping en zijn van plan ze al na een paar weken op hun eigen kamertje te leggen, omdat ik echt ontzettend licht slaap. Ik ben bang dat ik met twee baby's op de kamer helemaal geen oog dichtdoe😅
De eerste weken willen we ze samen overdwars in 1 ledikant leggen, we hebben meegroeibedjes dus dat moet makkelijk passen, met genoeg ruimte ertussen is dat ook wel veilig.
3 maanden geleden
Ik kom er door eigen zaak van partner en de lange werkdagen daarbij (de wekker gaat 3 dagen van de week om 3uur 's nachts en dan is hij pas om 18:30uur weer thuis) waarschijnlijk voor een groot deel alleen voor te staan. Met de grote kans op een keizersnede hoop ik voor de bevalling nog een tweeling co sleeper op de kop te kunnen tikken.
Wij hebben geen kamer over dus de eerste jaren zullen ze bij ons op de kamer slapen, daar is de ruimte ook zeer beperkt 😅
3 maanden geleden
Als jullie vragen hebben aan een tweelingmama:mijn dames zijn 3 jaar (en 2 maanden) 🤭🙃😉.
Ik ben een soort van jaloers op jullie allemaal omdat een tweeling krijgen zo geweldig mooi en bijzonder is. Hoewel ik echt heel verdrietig zou zijn geweest als ik nu weer een tweeling zou verwachtten. Gelukkig dus nu maar 1 kindje in m'n buik. Maar toch voelt 't ook of er iets mist. De tweeling is voor mij zo normaal geworden.
Maar goed. Als jullie vragen hebben of bijvoorbeeld tips zoeken over iets, kom vooral door!
3 maanden geleden
Ik schrijf ook graag mee. Ik ben 15+2 van een eeneiige tweeling. Helaas ook zorgen omdat 1 van de twee kleiner is en mindere bloed toevoer lijkt te hebben dan de ander. Daarom controle in leiden over twee weken. Ik lees dat hier toch vaker blijkbaar komt het meer voor. T is allemaal maar wat spannend 🙏
3 maanden geleden
Hi, ja leuk! Ik voel die behoefde wel! Ben zwanger van eeneiige tweeling en 10januari uitgerekend en ben nu 17+5
Ik moest heel erg wennen aan de gedachte en vanuit het zh beredeneren ze alleen maar vanuit de mogelijke complicaties, dus de eerste weken veel angst gekend en ook depri gevoeld. Gaat nu gelukkig beter.
Ik sta ook wel open voor WhatsApp, vind ik wat overzichtelijker dan hier in de topics
3 maanden geleden
Welkom nieuwe meeschrijven:) wat leuk dat er zo veel mensen willen meeschrijven.
Rooosss, jeetje wat spannend... veel succes in Leiden! Hopelijk gaan die twee weken snel voorbij.
Gerdje138, zo herkenbaar wat je schrijft. Ik heb nog steeds af en toe wat angstige momenten door alle controles en elke keer die scenario's van alles wat er mis kan gaan... Morgen hebben we met 18+3 een vervroegde 20 weken echo, ik zit toch weer in spanning. Hopelijk liggen ze er gewoon weer goed bij met z'n tweetjes.
3 maanden geleden
Hier is de vervroegde 20 weken echo achter de rug! De jongens waren heel druk dus we zijn 2 uur bezig geweest, maar alles zag er goed uit.
Een vraag. Hebben jullie al eens gehoord van tweeling draagzakken? Gaan jullie hier gebruik van maken? Ik vind ze behoorlijk duur, en vraag me af of het haalbaar is om 2 kids tegelijkertijd te dragen.
3 maanden geleden
Leuk topic! Ik ben ook zwanger van een tweeling. Waarschijnlijk een jongetje en een meisje!🩷🩵
Nog niet 100% zeker want het meisje zat de hele echo in een kleermakerszit. Ben nu bijna 17 weken zwanger en heb al een zoontje van 2. Voel me sinds een week gelukkig weer wat fitter.
Hebben jullie al nagedacht over namen?
Ohja en ik ben 20 januari uitgerekend dus het lijkt me supergrappig als ik met oud en nieuw beval en dat baby 1 in 2024 komt en baby 2 in 2025😏
3 maanden geleden
Hier is de vervroegde 20 weken echo achter de rug! De jongens waren heel dr ...
Fijn dat alles goed was op de echo!
Ik heb ze ook langs zien komen maar het lijkt me echt niet fijn lopen en het ziet er ook niet comfortabel uit voor de kids. Welke heb jij gezien?
Ik denk dat ik het gewoon houd bij een normale draagzak..
3 maanden geleden
Reactie op Hannanas
Leuk topic! Ik ben ook zwanger van een tweeling. Waarschijnlijk een jongetj ...
Als de geslachtsecho die we met 14+3 hadden klopt weten wij de namen al zo goed als zeker🥰🥰
Nog even 2 weekjes geduld tot de 20 weken echo en dan wat meer zekerheid.