136 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op dromerige_dromer

Hier is de vervroegde 20 weken echo achter de rug! De jongens waren heel dr ...
Ik was geen fan. Of ja, ik heb de minimonkey gehad (2 of 3 keer gebruikt. Maar het was echt wel zwaar en ik vind de kindjes er niet heel mooi inzitten). Ook had ik een tweeling draagdoek. Maar dubbel knopen vond ik echt heeel moeilijk. Ook 2 keer gedaan ofzo. Vond het wel jammer, want ik keek enorm uit naar m'n kindje vaak dragen. Heb uiteindelijk vaker eens 1 gedragen als dat zo uitkwam (gewoon in een doek Geknoopt). Nu ben ik zwanger van een eenling en kijk ik weer heel erg uit naar het dragen 🥰. Ik zal m'n archieven eens in voor dubbel draag foto's. Je hebt wel gegarandeerd veel bekijks ermee, haha.

3 maanden geleden

Dit is de doek. Kan nergens een foto met de minimonkey zak vinden.

3 maanden geleden

Die koppies🥰

3 maanden geleden

Reactie op Ravne

Ik was geen fan. Of ja, ik heb de minimonkey gehad (2 of 3 keer gebruikt. M ...
Dankje voor het delen van je ervaring! Fijn! Ik zie ook een beetje op tegen dubbel knopen, maar tegelijkertijd lijkt het me zo leuk om een draagdoek/draagzak te hebben...

3 maanden geleden

Reactie op Hannanas

Leuk topic! Ik ben ook zwanger van een tweeling. Waarschijnlijk een jongetj ...
Hahaha ja leuk eentje in 2024 en 2025! Ik ga voor je duimen dat het zo is! Wij hadden 1 jongensnaam voor de zwangerschap. Nadat we hoorden dat we een tweeling kregen (met 6 weken) hebben we in het ziekenhuis thee gedronken en daar ter plekke de tweede jongensnaam gekozen! Dus we hebben de namen al een tijdje :) en jij?

3 maanden geleden

Reactie op anoordbrabant

Hai hai! Ik doe graag mee! Ook zwanger van een tweeling. Uitgerekend op 21- ...
Herken ik erg! Ben 20-01-2025 uitgerekend van een een-eiige tweeling. Maar durf ik nog niks te kopen. Mensen vragen zelfs of ik wel blij ben, maar ben beetje voorzichtig. 😅

3 maanden geleden

Leuk om dit allemaal te lezen! Voelde me erg alleen door de tweeling zwangerschap, niemand in m'n omgeving ervaring mee. Maar dit helpt erg! ❤️😁

3 maanden geleden

Reactie op Marrgrryt

Leuk om dit allemaal te lezen! Voelde me erg alleen door de tweeling zwange ...
Ja, dat gevoel herken ik heel erg! Het is fijn om contact te hebben met andere aanstaande tweelingmama's:) Ik heb ook lang niks durven kopen, maar na de 20 weken echo ben ik wel enigszins gerustgesteld. Nu nog een weekje vakantie en daarna gaan we aan de slag met de babykamer!

3 maanden geleden

Reactie op Marrgrryt

Leuk om dit allemaal te lezen! Voelde me erg alleen door de tweeling zwange ...
Ah lastig zeg! Ik heb ook niet echt iemand in m’n omgeving met een tweeling of zwanger van een tweeling. Mis het niet perse om gelijkgestemden te hebben maar vind het wel leuk om tips en ideeën uit te wisselen. En ik heb ook wel het gevoel dat een tweelingzwangerschap ook een stuk pittiger is. Ik ben nu bijna 17 weken en denk nu al: moet ik nog minimaal 20 weken? Hoe ga ik dat volhouden🤯

3 maanden geleden

Zijn er nog meer dames die in verwachting zijn van een tweeling en afentoe zo naar voelen. Licht in het hoofd ? Het is zo een naar gevoel pffff

3 maanden geleden

Hallo allemaal, Op dit moment ben ik 18+4 zwanger van een eeneiige tweeling. Ik heb nu de laatste paar dagen een aparte sensatie in mijn buik. Het is niet onprettig, maar wel steeds aanwezig, waardoor het onprettig lijkt. Het voelt zoals bij het uitrekken van je spieren na een nachtje slaap. M'n buik is verder soepel en voel de kindjes ook bewegen. Heb hier s nachts het meeste last van en blijft overdag. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag😊

3 maanden geleden

Reactie op gerdje138

Hallo allemaal, Op dit moment ben ik 18+4 zwanger van een eeneiige tweelin ...
Ik heb één dag gehad dat ik het gevoel had dat mijn buik heel strak stond (trekkend gevoel) zonder dat het aan de buitenkant zo was. Klinkt wel vergelijkbaar met wat jij omschrijft. Zelf denk ik dat het misschien de onderlaag van mijn huid was?

3 maanden geleden

Reactie op FJJDA

Zijn er nog meer dames die in verwachting zijn van een tweeling en afentoe ...
Hi! Had dit alleen het eerste trimester, nu gelukkig niet meer. Heb je laatst nog je waardes en bloeddruk laten checken? Ik voel me soms zo als mijn bloeddruk laag is.

3 maanden geleden

Reactie op gerdje138

Ik heb het soort gelijk. Ik had toevallig de 20wkn echo staan en de arts zei dat het ook echt mijn spieren waren. Waren kruik erop en het ontspant meteen.

3 maanden geleden

Reactie op gerdje138

Ik heb veel het gevoel van "harde buiken" gehad, getriggerd door veel activiteit en bukken. Dit gevoel bleef aanhouden, nam 's nachts af en kwam gedurende de dag weer steeds heviger opzetten. De gynaecoloog zei dat dit gevoel kon komen omdat de baarmoeder snel en veel opgerekt werd en daardoor beurs en pijnlijk. Ik merk dat dit bij mij de afgelopen week wel wat afgenomen is, misschien dat het gevoel bij jou dezelfde oorsprong heeft?

3 maanden geleden

Nu 17+3, gisteren een extra groeiecho gehad in ons eigen zkh. Hoewel dit eigenlijk nu bij het EMC ligt zijn bepaalde delen weer opgemeten en hebben ze daar op mijn verzoek voorzichtig in gedeeld... Baby 1 groeit nog steeds, hoewel de achterstand iets toegenomen lijkt te zijn, zijn ze nog hoopvol 🙏🏻. Op deze termijn zijn de metingen nog zo gevoelig dat niets zeker is maar ze hebben gezegd dat ze nu nog geen reden zagen om me al voor te bereiden op slecht nieuws bij de 20wkn GUO in het EMC 😅 Blijft spannend 🤞🏼 complicaties zijn er sowieso... Maar stap voor stap, dag voor dag, proberen we hoop te houden en voor dit moment is dit het beste nieuws dat we ons konden wensen! Ook hebben ze ondanks de kleine druktemakertjes het niet gemakkelijk maakten ons met zekerheid het geslacht kunnen vertellen... We verwachten 2 meisjes 🩷🩷!

3 maanden geleden

Reactie op mamaA1984

Nu 17+3, gisteren een extra groeiecho gehad in ons eigen zkh. Hoewel dit ei ...
Wat spannend en fijn dat er hoopvol nieuws was! Hopen dat de 20 weken echo nog weer positiever is! 🤞

3 maanden geleden

Leuk ik lees veel over een eiige tweelingen maar hoe weten jullie dat het een eiig is. Mijn gynaecoloog zegt dat je dat pas kunt weten na de geboorte

3 maanden geleden

Reactie op Lauraenjune

Leuk ik lees veel over een eiige tweelingen maar hoe weten jullie dat het e ...
Ik heb 1 embryo terugplaatsing gehad, met als resultaat 2 babies😁

3 maanden geleden

Reactie op xFBH

Ik heb het soort gelijk. Ik had toevallig de 20wkn echo staan en de arts ze ...
Ik ben er ook achter. Het zijn inderdaad de spieren en ik maakte deze week een giga groeispurt plus de 2 kleintjes liggen allebei helemaal links. Daar komt ook de druk vandaan :) Kom op babies rechts is ook ruimte haha