136 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op mamaA1984

Ik heb veel het gevoel van "harde buiken" gehad, getriggerd door veel activ ...
Ja klopt! Is het bij mij ook!

3 maanden geleden

Reactie op Bloemmetje2

Ik heb één dag gehad dat ik het gevoel had dat mijn buik heel strak stond ( ...
Het is het oprekken van de spieren. Ik zat in een groeispurt:)

3 maanden geleden

Reactie op Lauraenjune

Leuk ik lees veel over een eiige tweelingen maar hoe weten jullie dat het e ...
Kunnen ze zien aan de navelstreng/placenta en aan een vliesje tussen de baby's. Ik wist het bij 12 weken al.

3 maanden geleden

Reactie op Lauraenjune

Leuk ik lees veel over een eiige tweelingen maar hoe weten jullie dat het e ...
Dan zijn er bij jou waarschijnlijk twee vruchtzakken? Dan kun je het inderdaad niet zeker weten, maar is het meestal twee-eiig. Bij mij is er één vruchtzak met een tussenvlies en delen ze de placenta. Daardoor weten ze dat het eeneiig is.

3 maanden geleden

Reactie op Bloemmetje2

Dan zijn er bij jou waarschijnlijk twee vruchtzakken? Dan kun je het inderd ...
Voor mij geldt precies hetzelfde! Bij mij konden ze het al bij de eerste echo zien, ik was toen 6 weken. Ik heb inderdaad ook 1 vruchtzakje met vliesje en 1 placenta. Blijkbaar is het op een gegeven moment wel veel moeilijker te zien, in het begin van de zwangerschap schijnt het makkelijker te zijn om te zien of het eeneiig of tweeeiig is.

3 maanden geleden

Even een tegenslag... Op de laatste dag van mijn vakantie heb ik voedselvergiftiging opgelopen. En niet zo'n beetje ook 😭 Ben al 2 dagen heel ziek. Mijn zwangere buikje was al niet mega maar lijkt nu nog kleiner, denk omdat ik zo weinig heb kunnen eten... Het ziekenhuis denkt op afstand mee maar tot nu toe is het niet zorgelijk voor de kindjes gelukkig. Maar ik heb toch wel wat stress. En vreselijk om zwanger te zijn en zo beroerd! 😭

3 maanden geleden

Reactie op dromerige_dromer

Even een tegenslag... Op de laatste dag van mijn vakantie heb ik voedselver ...
Oh bah! Beterschap! Hopelijk voel je je snel beter en gelukkig dat er geen zorgen zijn!

3 maanden geleden

Even een tegenslag... Op de laatste dag van mijn vakantie heb ik voedselver ...
Ahh wat verschrikkelijk naar 😔 hopelijk knap je snel op!

3 maanden geleden

Hier een verkoudheid al 3 dagen, voel me net een man met man flue 😬 verschrikkelijk! Ben al kortademig sinds de zwangerschap door het extra bloed, nu nog meer doordat mn longen omhoog gedrukt worden, dat warme weer en nu ook nog eens mn neus vol en keel opgezet 😮‍💨 heb af en toe het gevoel letterlijk te stikken!

3 maanden geleden

Meer dames die nog last hebben van misselijkheid? 😔 20 wkn en afwisselend misselijk van een beetje, tot mega erg.

3 maanden geleden

Reactie op xFBH

Meer dames die nog last hebben van misselijkheid? 😔 20 wkn en afwisselend ...
Eten (vooral warm) moet ik nog altijd niet aan denken en doe ik echt omdat het moet, drinken staat me nog meer tegen. Maar buiten dat is de misselijkheid gelukkig wel afgenomen inmiddels 😅 nu 17+5

3 maanden geleden

Ik ben ook momenteel zwanger van een eeneige tweeling. Heel herkenbaar en super spannend allemaal!

3 maanden geleden

Welkom bij de club!

3 maanden geleden

Hahaha ja leuk eentje in 2024 en 2025! Ik ga voor je duimen dat het zo is! ...
Leuk! Wij wachten nog even de 20-weken echo af. Weet nog niet 100% zeker wat het zijn. Maar we hebben die kindernamen app gedaan en genoeg matches dus ik denk dat we er wel uitkomen!! Met de eerste waren we er ook gelijk over uit😃 wel fijn dat we daar geen onenigheid over hebben! Grappig ook dat jullie er al direct uit waren😉

3 maanden geleden

Reactie op MammaJoanne

Ik ben ook wel benieuwd naar boeken maar lees reviews over dit boek dat het ...
Ik lees "het tweelingen boek" en het boek van NVOM "het grote tweelingen boek ". Beiden interessant met praktische tips en persoonlijke verhalen. In het begin maakten de verhalen over waar het mis ging mij wel bang. Maar merk dat het nu allemaal wat meer is gezakt en ik het kan relativeren. Waardoor ik nu ook echt kan genieten van de zwangerschap en de voorbereiding 🤗 Het is goed om te weten wat er mis kan gaan en wat de mogelijkheden zijn, maar ik blijf vooral positief en laat mij er niet meer door gek maken. Hier zwanger van eeneiige tweeling meisjes, uitgerekend op 10 Jan 2025.

3 maanden geleden

Hier is de vervroegde 20 weken echo achter de rug! De jongens waren heel dr ...
Zelf ga ik gebruik maken van 2 ringslings. Zo kan je regelmatig er 1 dragen, maar ook 2 samen knopen. Minder gedoe met lange doeken, dubbel knopen, etc. Misschien later 1 knopen aan de voorzijde en de ander in een draagzak op de rug. Want 2 kids naast elkaar is wel wat breed, zeker als ze groter zijn 😇

3 maanden geleden

Gelukkig voel ik me nu weer wat beter. Wat een ellendig weekend was dat met die voedselvergiftiging! Vandaag heb ik voor het eerst weer gewerkt, ik ben kapot. Werken jullie nog? Ik werk vanaf vandaag nog maar 5 uur per dag ipv 8. Vandaag ben ik precies 20 weken, toch een leuke mijlpaal 😄 Interessant die ringslings, daar heb ik nog nooit van gehoord! Ik ga dat ook even researchen. Heb jij al ervaring met ringslings?

3 maanden geleden

Gelukkig voel ik me nu weer wat beter. Wat een ellendig weekend was dat met ...
Oeh dat is wel heftig inderdaad! Ik werk wel, maar ben eigenlijk baas, dus deel mijn tijd zo in dat ik makkelijk mijn dagen door kan komen. Ik weet dat het een luxe positie is 🙈 Heb zelf alleen ervaring met draagdoeken. Maar las iets over 2 ringslings en dat zag er makkelijk uit. En een goede vriendin raadde het ook aan, al heeft zij geen tweeling. Dus heb nu in ieder geval de eerste al in huis, de tweede moet ik nog naar op zoek. Die vriendin gaf ook de tip om ze tweedehands te kopen, dan zijn ze minder stug en dragen ze comfotabeler. 🤷🏼‍♀️

3 maanden geleden

Hebben jullie stiekem ook al een beetje nesteldrang? 🤣 Ik denk vooral de hele tijd: nu kan ik zelf nog wat doen😬

3 maanden geleden

Ik wordt gekkk 😭 continu pijn boven in me buik ,net onder de borsten zeg maar en vooral als ik gegeten heb. Zitten is dan super vervelend. Wie herkent dit nog meer ? Als ik dit de hele zwangerschap heb kan je me weg dragen