404 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op tinaaavdb
Wss iets te vroeg gejuicht: deze week vertelde ik nog blij bij de verloskun ...
Hier werkt yakult blijkbaar heel goed, denk ik toch iets van probiotica wat ook helpt. Merk het vooral als ik het 2 dagen vergeet... En ipv 1,5 liter drink ik nu minstens 2,5 liter water op een dag, anders gaan die vezels samenklonteren 🙈
2 maanden geleden
Even een vraagje, ik ben nu 22 weken zwanger van 2de kindje. Mijn buik groeit mooi mee en is nu ongeveer net zo groot als bij mijn eerste zwangerschap met 27 weken beetje gegokt aan de hand van de foto's van toen maar dat zou niet veel schelen. Nou vragen mijn man en ik ons af wordt mijn buik uiteindelijk net zo dik als bij de eerste zwangerschap of wordt die nog iets dikker ( ik kan het me haast niet voorstellen)
2 maanden geleden
Reactie op Rubeva
Even een vraagje, ik ben nu 22 weken zwanger van 2de kindje. Mijn buik gro ...
Ik was bij de tweede veel dikker dan bij de eerste. Maar bij de eerste duurde het heel lang voor ik zichtbaar zwanger was. Bij de tweede had ik aan het einde wel zwangerschapsdiabetes. Mijn buik was toen zo dik aan het einde dat ik niet al mijn zwangerschapsshirts meer paste. Ik ben nu zwanger van de 3e en zeker weer dikker dan bij de eerste.
2 maanden geleden
Reactie op tinaaavdb
Inderdaad veel vezels eten, veel water drinken en veel bewegen. En zodra je aandrang voelt naar de wc gaan. Niet ophouden.
Op de wc rustig zitten en ontspannen. Eventueel je voeten op een krukje. Juist niet persen maar ontspannen.
https://www.thuisarts.nl/verstopping/ik-heb-last-van-verstopping
2 maanden geleden
Reactie op tinaaavdb
Magnesium tabletten
Of roosvicee pruimen drinken
2 maanden geleden
Reactie op tinaaavdb
Kiwi kiwi kiwi kiwi kiwiiii echt waar. T allerbest!
2 maanden geleden
Reactie op Mom of tree
Iemand een leuke suggestie voor een naam. Ik wil mijn vader vernoemen, maar ...
Mijn vader heet Jan, maar officieel Johannes. Voor vrouwen is dat Johanna (mijn zus tweede naam) daardoor vind ik Hannah ook een mooie vernoeming voor die naam. Een nicht van mij heet Jannie, en ik kende ook ooit een Jana.
MOD
2 maanden geleden
Reactie op Siem7
Ik had het al voorbij zien komen als symptoom, maar holy moly ik kon wel do ...
Ja ik een tijd bijna elke nacht 🥲. Doet echt zo veel pijn. Ik ben magnesium gaan slikken en dat helpt echt enorm. Overleg even met je verloskundige voor de dosis! 😊
2 maanden geleden
Reactie op Micky | 24baby
Ja ik een tijd bijna elke nacht 🥲. Doet echt zo veel pijn. Ik ben magnesiu ...
Yes helaas heel herkenbaar. Ik zou even overleggen met je verloskundige inderdaad, heb ik ook gedaan. Ik slikte al magnesium, maar ben daarnaast calcium gaan slikken en voor het slapen gaan masseer ik beide kuiten in met magnesiumspray. Ze zeggen ook dat het helpt om met je benen hoger te slapen, maar dat ligt niet lekker aangezien ik op mijn zij slaap. Blijf ook genoeg bewegen om die doorbloeding goed te houden. Sinds ik dit soort dingen doe heb ik het echt een stuk minder, sterkte!
2 maanden geleden
Reactie op Fabenny
Yes helaas heel herkenbaar. Ik zou even overleggen met je verloskundige ind ...
Ben zelf ook al jaren gebruiker van magnesium vanwege rusteloze benen en een rusteloos hoofd, maar heb net mijn kuit even ingesmeerd met magnesiumolie en het voelt al weer wat beter gelukkig 😅
Misschien dat het benen hoger wel een ding is, de kramp schoot in mijn linker been en ik lig op mijn linker zijde met mijn zwangerschapskussen tussen mijn benen in, dus rechts lag wel wat hoger en die bleef bespaard🤔
2 maanden geleden
Reactie op Dreamyx
Wanneer beginnen jullie met de babykamer? Ik ben momenteel 23+2 en ja geen ...
Ik wil deze week gaan schilderen. Qua spullen hebben we al het een en ander gehad en krijgen we ook nog wat zaken, dus in die zin ben ik al begonnen I guess 😅 Idealiter wil ik alle grote dingen tegen week 30 wel in huis en op zijn plek hebben. Niet omdat ik verwacht dat die kleine veel te vroeg komt, maar omdat ik geen rust in mijn hoofd heb totdat het af is 🫣
2 maanden geleden
Reactie op Dreamyx
Het is onze 3e. Wij hebben alle babyspullen dus al in huis. Grote broer moet naar een andere kamer. Dus we zijn nu aan het opruimen,nieuw bed gekocht en een nieuwe kast in elkaar gezet. Zo langzamerhand begonnen dus. Ik ben 21 weken.
2 maanden geleden
Reactie op Dreamyx
We hebben van alles al in huis, maar het meeste zit nog in dozen en/of staat op zolder. We moeten eerst nog een (geluids) isolerende voorzetwand plaatsen in de kinderkamer, dat gaat ergens in de herfstvakantie pas worden en dan kan de kamer zo in één keer gedaan worden. Maak mij er eigenlijk heel niet druk over, al zou de kamer niet eens helemaal af zijn als ze er is, ze zal toch de eerste periode waarschijnlijk lekker op onze kamer liggen.
2 maanden geleden
Ik lees in verschillende topics dat dames P-nummers meekregen bij de 20-weken echo. Iets over de groei? Wij hebben daar nog nooit van gehoord. Hoe kom je daar aan? Of kregen meer dames dit niet?
2 maanden geleden
Reactie op QueenElise93
Ik lees in verschillende topics dat dames P-nummers meekregen bij de 20-wek ...
Hier heb ik het ook niet gekregen,
Doe ze bij ons eigenlijk bewust niet om een hele hoop stress te voorkomen. Bij mij zouden de armen en benen dan bijvoorbeeld volgens die waarden af kunnen wijken, die zijn langer dan gemiddeld, en de voeten juist kleiner. Maar dat is ook precies mijn lichaamsbouw dus niks aan het handje 🤷
Als er reden tot zorg of meer controle is dan zullen ze uiteraard tot actie over gaan
2 maanden geleden
Reactie op QueenElise93
Ik lees in verschillende topics dat dames P-nummers meekregen bij de 20-wek ...
Ik kreeg pas een pnummer bij m'n vorige zwangerschap, toen ze zagen dat 1 van m'n meisjes echt begon af te wijken. Toen gebruikten ze het pnummer om een gevoel te geven van hoe "ernstig" ze afweek van de norm (klinkt idioot. Maar kom even niet op een betere zin) dus in plaats van "ze is erg klein. Een stuk kleiner dan verwacht" zeiden ze "ze is erg klein. Op dit moment staat ze op p5. Dat betekent dat ze bij de kleinste 5% van de geboren kindjes zal horen". Zeker omdat die pwaarde ook nog daalde, was het toen wel van toegevoegde waarde. Maar alles binnen een normale range, is eigenlijk totaal oninteressant, medisch gezien. En dan wordt er doorgaans volgens mij niets over gedeeld.
2 maanden geleden
Vaak word ik ‘s nachts wakker om te plassen. Op zich geen probleem. Maar soms merk ik dat ik daarna ook ineens een lege maag heb en dus honger… Ik ga er dan even uit om wat te eten en hopelijk snel weer terug in slaap te vallen. Helaas lukt mij dit de laatste tijd steeds minder vaak. Hierdoor lig ik vaak tot de wekker gaat wakker…
Heeft iemand tips hoe ik die honger ‘s nachts zou kunnen voorkomen?
Ik merk dat ik dit niet veel langer ga volhouden i.c.m. mijn werk. Heb mijn slaap echt hard nodig…
2 maanden geleden
Reactie op Liefdesbaby12
Vaak word ik ‘s nachts wakker om te plassen. Op zich geen probleem. Maar so ...
Helpt het misschien om iets te eten naast je bed klaar te leggen? Dan hoef je er verder niet uit/geen licht aan te maken etc, dat helpt misschien? (Sowieso proberen ook met toiletbezoek geen/zo min mogelijk licht aan te maken, dan blijft je brein makkelijker in slaapstand staan)