404 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op bumblebeedc
Helpt het misschien om iets te eten naast je bed klaar te leggen? Dan hoef ...
Dankjewel voor de tips.
Heb je misschien een idee wat voor eten ik op mijn nachtkastje kan leggen wat direct vult?
Als ik moet plassen ga ik altijd in het donker naar de toilet, maar zodra ik dan ga liggen speelt er vaak mijn honger gevoel op…
2 maanden geleden
Reactie op Fabenny
Vervelend zeg, wanneer eet je voor het laatst iets in de avond?
Vaak eet ik nog wel wat voordat ik ga slapen. Zo rond een uur of half 9/9 uur. Ik ben eerlijk; vaker is dit een “snelle vuller” en dus aan de ongezonde kant. Wellicht toch gewoon een schaaltje kwark met havermout en fruit of een paar boterhammen… Iets wat in elk geval vult.
Heb je toevallig nog fijne tips voor een goede avondsnack? 😊
2 maanden geleden
Reactie op Liefdesbaby12
Dankjewel voor de tips.
Heb je misschien een idee wat voor eten ik op mijn ...
Een banaan? Dat vult bij mij altijd wel aardig (zeker als het een wat grotere is), en er schijnt ook een stofje in te zitten wat je makkelijker laat slapen... Ik hou zelf ook van een boterham met banaan, dus ik zorg ook wel eens dat ik een boterham klaar heb liggen in een trommeltje waar ik dan de banaan snel tussen kan duwen 😅
2 maanden geleden
Ik heb vannacht en vandaag overdag gehad dat ik (in rust) wat prikkende steekjes voelde midden onderin mijn buik. Even paar tellen scherp en dan weer over. Google gooit het op bandenpijn. Herkenbaar?
2 maanden geleden
Reactie op Eva-2000
Heb je echt 2 kruiken nodig?
Zou ik wel doen. Januari kan heel koud zijn
2 maanden geleden
Reactie op Eva-2000
Heb je echt 2 kruiken nodig?
Ja voor een winterbaby waarschijnlijk wel ja.
2 maanden geleden
Reactie op Liefdesbaby12
Vaak word ik ‘s nachts wakker om te plassen. Op zich geen probleem. Maar so ...
Iets eten vlak voor je gaat slapen dat goed vult. Liefst met eiwitten en gezonde vetten. Bijvoorbeeld kwark met noten, lekker wat fruit erdoor. s Nachts eten is wel slecht voor je gebit.
2 maanden geleden
Ik las hier toevallig een topic waarbij iemand aangaf dat ze de baby 24/7 voelt en er ‘helemaal gek’ van wordt (ik weet niet meer exact hoe ze dat had verwoord 🫣). Ik heb dit eigenlijk niet? Ik ben 23+4 weken met placenta aan achterkant en sinds 18 weken voel ik de baby elke dag. Nu ook, maar het is niet zo dat de baby heeeeel de dag actief is en aan het trappen etc. Ik maak me dan toch wel zorgen?
Hoe is dit bij jullie?
2 maanden geleden
Reactie op Dreamyx
Ik las hier toevallig een topic waarbij iemand aangaf dat ze de baby 24/7 v ...
Bij mij is de baby ook niet heel de dag actief hoor. Dus zou ie er zeker geen zorgen om maken. De ene baby is rustiger als de andere
2 maanden geleden
Reactie op Dreamyx
Ik las hier toevallig een topic waarbij iemand aangaf dat ze de baby 24/7 v ...
Is helemaal niet gek hoor. Je baby slaapt ook veel (vooral als jij actief bent), als je iedere dag de baby voelt dan is dat helemaal prima. Dat hoeft nu nog niet eens, pas vanaf 28 weken geloof ik.
2 maanden geleden
Bedankt voor de reacties!
Meteen een volgende vraag: ik merk dat ik weer misselijk ben sinds 1,5 week terwijl juist bij 14-15 weken het verdwenen was behalve sporadisch nog.
Herkenbaar voor jullie?
Voelt ook niet echt als maagzuur maar goed ik heb ook nooit eerder last gehad van maagzuur dus zou niet weten hoe dat dan weer moet voelen😂
2 maanden geleden
Reactie op Dreamyx
Bedankt voor de reacties!
Meteen een volgende vraag: ik merk dat ik weer m ...
Heel herkenbaar! Sinds een paar dagen misselijk. Deze zwangerschap bijna nog niet misselijk geweest, maar met mijn dochter ben ik 9 maanden misselijk geweest. Hier wel echt door het maagzuur. Het gevoel zit wat hoger dan de maag en wordt erger als ik plat lig.. mijn dochter is wel met een bos haar geboren, dus kijk er niet van op als de tweede ook weer een bos haar heeft en dat ik daarom dus nu weer misselijk ben
één maand geleden
Hallo meiden,
Ik had zojuist de verloskundige gebeld omdat ik vrijdag een reguliere controle heb en vroeg me af of er dan ook een echo zou plaatsvinden. Ze gaven aan dat er geen medische indicatie was om een (groei)echo te verrichten, wat ik ook snap. Ik vind dit best wel spannend omdat ik de baby dus nu al bijna 5-6 weken niet meer heb gezien (laatste keer bij de 20 weken echo).
Ze gaf aan dat mocht ik het echt willen dat tegen betaling dit gedaan kon worden.
Is het bij jullie praktijk ook zo? Dat er na de 20 weken echo eigenlijk geen echo meer is geïndiceerd? Hebben jullie wel standaard groeiecho’s en ligginsgecho’s?
Ben gewoon benieuwd!
één maand geleden
Reactie op Dreamyx
Hallo meiden,
Ik had zojuist de verloskundige gebeld omdat ik vrijdag een ...
Het is inderdaad normaal dat je na 20 weken geen echo's meer hebt. Wij hebben bij onze praktijk aan het einde van de zwangerschap rond 36 weken nog een een liggingsecho, waarbij zover mogelijk ook nog naar de groei gekeken wordt. Op zo'n echo zie je zelf een stuk minder omdat de baby niet meer in 1x in beeld komt. Ik vind het eigenlijk wel prima zo. Het voelen bewegen is voor mij belangrijker. Wil je het anders dan kun je inderdaad een pretecho boeken. Omdat er geen medische reden is valt dat niet onder de zorgverzekering.
één maand geleden
Reactie op sytskeanne
Het is inderdaad normaal dat je na 20 weken geen echo's meer hebt. Wij hebb ...
Dank voor je reactie!
Het voelen bewegen is ook voor mij belangrijker, echter hier ben ik dus best wel onzeker over. Ben momenteel 24+4 weken en voel haar elke dag, alleen ik kan geen ritme detecteren?
Elke keer als ik denk aha dit is haar ‘normale’ tijdstip van actief zijn dan is het de volgende keer niet zo en raak ik gewoon in paniek. De verloskundige had al aangegeven dat je pas vanaf 28 weken echt een ritme moet hebben, mja dan denk ik dit moet je toch gaandeweg leren? Dus waar moet ik me aan vasthouden?
één maand geleden
Reactie op Dreamyx
Dank voor je reactie!
Het voelen bewegen is ook voor mij belangrijker, ech ...
Joh het is geen robotje, het hoeft echt niet iedere dag hetzelfde te zijn. Gewoon regelmatig voelen bewegen is voldoende. Als je dan toch een keer denkt dat je weinig beweging hebt gevoeld ga je even rustig op je linkerzij liggen. Dan wordt de baby vaak binnen een halfuur actief. Maak je je dan nog zorgen kun je altijd even bellen om te overleggen.
één maand geleden
Hi! Snelle vraag: laten/moeten jullie je verloskundige iets weten zodra je ziek bent? Ik ben sinds zondagavond grieperig, zonder koorts. Er staat me iets bij dat er zoiets gezegd is tijdens onze controle een paar weken geleden. Heb uiteraard al geprobeerd te bellen, maar het bandje geeft aan dat ze op dit moment een bevalling aan het begeleiden is. 🤭