404 Reacties

één maand geleden

Vraagje: Er zijn hier vast moeders die ervaring hebben met opnieuw aangeven bij de Kraamzorg dat je wanneer mogelijk graag opnieuw dezelfde Kraamverzorgster zou willen. Hoe is dit gegaan bij jullie en zagen jullie bijvoorbeeld ook een notitie daarvan terug in het Intakeverslag? Ik heb dit namelijk aangegeven graag te willen maar de notitie zie ik nergens terug helaas.... dus tips zijn welkom 😉 🙏

één maand geleden

Reactie op InekeMB

Vraagje: Er zijn hier vast moeders die ervaring hebben met opnieuw aangeven ...
Wij hebben het vorige keer gezegd maar is niet gebeurd. Is lastig met planning. Maar ik zou het ze gewoon vragen.

één maand geleden

Reactie op QueenElise93

Even een kortl vraagje. Dames in mijn omgeving vragen of ik veel last heb v ...
Heb dit dus ook, soms denk ik hoe kan ik zo relaxed zijn.. ! Heb nergens last van, alleen me schoonmaak kicks die 1000x erger zijn nu 😂

één maand geleden

hoi allemaal, ik ben nu 34 weken zwanger van mijn eerste kindje. nu moet ik zeggen dat ik per week steeds meer hormonen krijg en steeds meer stress om de kleinste dingen. heeft iemand toevallig een idee wat het is als je een kloppend gevoel hebt in de baarmoeder/ onderbuik? alvast bedankt!

één maand geleden

Reactie op Nomiswart

hoi allemaal, ik ben nu 34 weken zwanger van mijn eerste kindje. nu moet ...
Hee, dit is de geboorteclub januari 2025. Als je nu 34 weken zwanger bent, ben je in november 2024 uitgerekend. Ik zou als ik jou was jouw vraag stellen in de geboorteclub november 2024. Wij - de dames in de geboorteclub januari 2025 - zijn nog niet zo ver 🙈

één maand geleden

Hier zit verder geen cafeïne e.d. in, dit zou ik gewoon mogen drinken toch al weken z’n zin u

één maand geleden

Hoe proberen jullie te ontspannen tijdens de zwangerschap? Ik ben ook helaas medisch geschoold en dat helpt ook niet echt met mijn angsten. Het zijn allemaal angsten mbt de zwangerschap, terwijl er eigenlijk geen reden voor is (alle controles goed). Het is dat ik steeds denk ja wat als dit ja wat als dat etc etc. Vroeg me dus af hoe jullie mentaal ontspanning vinden?

één maand geleden

Reactie op Dreamyx

Hoe proberen jullie te ontspannen tijdens de zwangerschap? Ik ben ook helaa ...
Van mijlpaal naar mijlpaal leven. Goede 13, 20 weken echo en nu de 24 weken waar in ze levensvatbaar is. Straks 34 weken waar de longetjes vaak redelijk goed gerijpt zijn. Ik denk dat zorgen loslaten mbt je kindje niet meer weg gaat zodra je mama bent, en dat start denk ik al tijdens het zwanger zijn🫶

één maand geleden

Hebben jullie ook wel eens steken bij je banden tijdens het fietsen? Vanmorgen had ik het op de heenweg aan de linkerkant, op de terugweg aan de rechterkant 😂 maar echt flink ook, dat het echt soort van verkrampte en ik eigenlijk niet verder kon trappen. Is dat iets om je zorgen om te maken?

één maand geleden

Nog meer die ineens harde buiken hebben in combi met warm hoofd in de avond en nacht? Ik heb dus niet per se opvliegers, maar gewoon warm hoofd. Voel me momenteel niet helemaal lekker in mn vel en ook paniek aanval gehad, dus wellicht zal dit allemaal met elkaar te maken hebben. Maar ben dan weer angstig voor hoge bloeddruk ofzo….

één maand geleden

Reactie op Mirth93

Hebben jullie ook wel eens steken bij je banden tijdens het fietsen? Vanmor ...
Ja, heb ik ook gehad meerdere keren al. Ik fiets dan rustiger, dat maakt wat verschil. Waar het vandaan komt durf ik ook niet te zeggen. Ik denk dat het een manier is van mijn lijf om te zeggen dat ik rustig aan moet doen

één maand geleden

Reactie op Dreamyx

Hoe proberen jullie te ontspannen tijdens de zwangerschap? Ik ben ook helaa ...
24kitchen, in bad, bakken, baby dingen verzamelen, podcastje Geuze en Gorgels, beetje aanrommelen thuis, Nintendo switch

één maand geleden

Reactie op Nomiswart

hoi allemaal, ik ben nu 34 weken zwanger van mijn eerste kindje. nu moet ...
Is het echt een kloppend gevoel? Ik had bij mijn vorige zwangerschap dat ik dan vaak schokjes voelde en soms best wel lang. Dat kon zijn dat de baby de hik had en dat kon gemakkelijk een half uur duren zei de verloskundige toen tegen mij.

één maand geleden

Ik ben 25 weken zwanger en heb het naar mijn idee fysiek al best wel zwaar. Voor mijn zwangerschap was ik best fit, nu ben ik snel moe en heb veel last van m’n rug of zware benen. Overal om me heen zie ik zwangeren die veel verder zijn en nog lekker sportklasjes doen en rond lopen/fietsen alsof er niets aan de hand is, wat me best een beetje onzeker maakt, zeker omdat ik nog zo lang moet.. Zijn er meer dames die dit zo ervaren?

één maand geleden

Oef, om 6 uur bruut gewekt met een fikse kuitkramp. Ik slik al magnesium en calcium en gebruik magnesiumspray. Toch komt het er doorheen. Iemand een gouden tip? 😅

één maand geleden

Reactie op lies-95

Ik ben 25 weken zwanger en heb het naar mijn idee fysiek al best wel zwaar. ...
Iedere zwangere is anders, sommige gaan er fluitend doorheen en anderen hebben kwaaltjes waardoor sporten/bewegen lastiger is. Helaas vallen wij beiden zo te lezen in de laatste groep 🤷🏻‍♀️ Voor mij helpt een buikband die ik van de fysio heb gehad overigens wel een beetje met de pijn in de rug, waardoor ik in ieder geval ietsje makkelijker kan gaan wandelen. Daardoor blijf ik in ieder geval in beweging 🙃 En een paar kleinere wandelingen is net zo goed als 1 grote 😉

één maand geleden

Reactie op Fabenny

Oef, om 6 uur bruut gewekt met een fikse kuitkramp. Ik slik al magnesium en ...
https://www.thuisarts.nl/kuitkrampen-s-nachts/ik-heb-s-nachts-vaak-kramp-in-mijn-kuit Heb je deze tips al geprobeerd?

één maand geleden

Ik ben nu 26 weken zwanger. En heb al een goed opvallende buik. Toch merk ik nog steeds dat er niemand voor mij opstaat in het ov. Hebben meer mensen hier last van? Zo ja. Vragen jullie dan om een stoel?

één maand geleden

Reactie op Eva-2000

Ik ben nu 26 weken zwanger. En heb al een goed opvallende buik. Toch merk i ...
Als je een stoel nodig hebt zou ik er gewoon om vragen. Soms zien mensen het gewoon niet omdat ze alleen op hun telefoon zitten te kijken. Als je het vraagt is er toch altijd wel iemand die opstaat.

één maand geleden

Reactie op Eva-2000

Ik ben nu 26 weken zwanger. En heb al een goed opvallende buik. Toch merk i ...
Ik doe wel altijd mn jas even open als ik instap, om even de buik wat extra op te laten vallen 😅