25 Reacties
16 dagen geleden
Als ze op kraamvisite willen komen hebben ze wel interesse. Maar een zwangerschap is met name voor jou belangrijk.
Dat is hoe ik t zie. Ik neem het ze niet kwalijk, maar ga zelf ook niet steeds aan zwangere kennissen vragen hoe 't is. De baby is leuk! De zwangerschap niet zo boeiend
16 dagen geleden
Reactie op Boysmom90
Als ze op kraamvisite willen komen hebben ze wel interesse. Maar een zwange ...
Ja dat is net als dat ze binnenkomen idd voor de baby. Hoe het dan met jou gaat de persoon die de baby 9 maanden gedragen heeft is niet interessant.
Ik doe dat wel, als iemand zwanger is vragen hoe het gaat en of diegene wat nodig heeft kwa hulp of wat..
Maar zo is iedereen anders.
16 dagen geleden
Mijn ervaring is dat je bij de eerste verreweg de meeste kraamvisite krijgt, en dat de interesse met ieder kind afneemt. Ik was wel blij dat ik bij de 2e niet zoveel visite kreeg als bij de eerste. Maanden verder voor we iedereen hadden gehad.
16 dagen geleden
Hier eerste 4 weken geen bezoek. Alleen directe familie dus onze eigen ouders en eigen broertjes zusjes en dat is het. Hier zijn we heel duidelijk in geweest naar omgeving. Toevallig hebben mijn vriendinnen het ook zo aangepakt en dat bleek heel positief te bevallen :)
16 dagen geleden
Is bij mij nu ook maar ikzelf heb daar gaan moeite mee.
De eerste zwangerschap is gewoon heel spannend en speciaal.
Ik ben zelf ook minder bezig met de zwangerschap vanwege in de weer zijn met mijn dochter. Betekent niet dat ik het minder speciaal vind, ben gewoon stuk relaxter.
Persoonlijk vind ik het ook niet erg als kraambezoek minder wordt. Wij waren bij dochter lief pas na 6 maanden klaar met kraambezoek😵💫 was er echt niet blij mee pff.
Vriendinnen vragen regelmatig wel hoe het gaat maar minder dan bij onze dochter en vind dat ook niet erg.
Is maar net hoe je er zelf instaat denk ik dan.
16 dagen geleden
Ik kijk echt onwijs uit naar het kraambezoek en heb eerder angst dat de twee veel te vroeg geboren worden, waardoor we kraamvisite heel erg moeten beperken.
Ik ben trots op mijn kleintjes en wil ze aan iedereen laten zien en vind het geweldig dat mensen de moeite willen doen om langs te komen, heerlijk toch!
Als mijn ooms en tantes, die ik zelf nooit spreek, straks langs willen komen vind ik dat alleen maar heel erg lief..
Maar ik lees vaker jouw kant van het verhaal dus denk dat ik daarin eerder bijzonder ben😅
Kan nu al niet wachten tot ik mijn kleintjes aan iedereen kan showen🥰
16 dagen geleden
Reactie op M_1986
Ik kijk juist uit naar kraambezoek! 🙈
Ik vind kraambezoek ook leuk, maar ik vond het niet erg dat het bij de 2e een tandje minder was.
16 dagen geleden
Ik krijg het helemaal benauwd als ik aan kraambezoek denk. Kan niet echt plaatsen waar dit vandaan komt. Bij de eerste moesten we wat langer in het ziekenhuis blijven en daarna gewoon elke dag 2 bezoekmomenten gepland. Merkte wel dat ik bij sommige mensen me totaal niet op m’n gemak voelde en ook liever onze dochter zelf vast wilde houden. Maar het gevoel van moeten geven was er toch. Dit keer wil ik niet over die grens heen gaan maar hoe geef je dit netjes aan bij de visite? Of stuur je dan bewust het geboortekaartje wat later, na 1/2 weken? Eigenlijk wilt ik gewoon lekker cocoonen met ons gezinnetje de eerste periode maar dat voelt ook weer niet netjes naar iedereen die wilt komen. (Zijn dit dan allemaal hormonen, normaal weet ik heel goed wat ik wil??!!)
15 dagen geleden
Wij zijn bij de 2e een stuk selectiever geweest in wie wij een geboortekaartje hebben gestuurd. En hebben ze pas na een paar dagen verstuurd. De mensen die je toch graag wil zien aan het begin die weten dat je bevallen bent en die appen even goed wel als ze langs willen komen.
Voor nu hebben we nog meer gezeefd in wie we wel en wie we niet een kaartje gaan sturen. Ook hebben we nu alleen mijn man zijn nummer erop staan, zodat ze hem moeten appen en ik meer rust heb😅🤣. En qua ooms en tantes hebben wij nu ook echt alleen de mensen die belangstelling hebben getoond en waar we echt contact mee hebben erop gezet.
15 dagen geleden
Reactie op MammaJoanne
Ik kijk echt onwijs uit naar het kraambezoek en heb eerder angst dat de twe ...
Nee hoor, zijn dit je eerste kindjes? Dan is het super logisch dat je er zin in hebt haha. TS heeft er denk ik meer moeite mee dat nu ze zwanger is van de tweede er minder belangstelling is, maar deze mensen wel verwachten dat ze op kraambezoek kunnen komen..
Dat weegt voor TS nu zwaarder dat ze nu ook niet naar de zwangerschap vragen. Als ik het goed begrepen hebt!
15 dagen geleden
Reactie op KBM1992
Ik krijg het helemaal benauwd als ik aan kraambezoek denk. Kan niet echt pl ...
Wij hadden onze dochter in een babynestje op het bed liggen, hierdoor konden mensen haar wel zien maar hadden ze minder de neiging om haar op te pakken. Want ik zat er eigenlijk een soort van tussen en schoof het nestje dan iets meer naar ze toe zodat ze konden kijken. Ook had ik een kraamplan gemaakt waarin stond dat ze altijd bij mij was en ik aangaf of ze naar iemand mocht. Mijn man en de kraamzorg hebben hier meegeholpen.
15 dagen geleden
Reactie op KBM1992
Ik krijg het helemaal benauwd als ik aan kraambezoek denk. Kan niet echt pl ...
Wij doen sowieso max 1 keer per dag visite. Naaste familie gaat voor. En niemand mag de baby in het begin vasthouden. Alleen wij. Dat zeggen we gewoon.
15 dagen geleden
Toen ik zwanger was en bevallen van de 2e was het geheel 2020, corona tijd dus. Geen persoonlijke mededeling, geen warme knuffels en felicitaties, alle verloskundige bezoekjes en echos zonder partner, geen babyshower, geen kraamvisite , nakkes, nada. Ik kreeg onze zoon in mijn optiek helemaal alleen.
Nou, ik vond het vre-se-lijk. Ik voelde me zo eenzaam met mijn baby en peuter. Niemand vertellen hoe het allemaal was gegaan en niemand die onze mooie zoon kon bewonderen.
Je hoeft niet de halve wereld over de vloer te hebben in je kraamtijd, naar de 2e zwangerschap is voor veel mensen nou eenmaal anders dan de 1e. Dat wil niet zeggen dat ze niet geïnteresseerd zijn.
15 dagen geleden
Ik heb een beetje hetzelfde. Als je nu niet eens even langs kunt komen gezellig, hoeft het straks helemaal niet 🙊
15 dagen geleden
Reactie op lindalemonenmango
Ik heb een beetje hetzelfde. Als je nu niet eens even langs kunt komen geze ...
En hoe gaat dat dan in zijn werk?
Zeg je dan tegen je moeder van je partner dat ze niet naar haar kleinkind mag komen kijken en ook tegen je vriendinnen? Noemen we het geen kraambezoek of moeten ze maar voor altijd wegblijven.
Ooms en tantes, neven en nichten die je nooit ziet of spreekt, is wat anders. Maar verwacht je daar dan veel interesse van? Toon je die dan zelf in hen?
15 dagen geleden
Je moet sowieso niks :)
Bij de eerste hebben we ontzettend veel mensen een geboortekaartje gestuurd. Inderdaad ook ooms en tantes e.d. die we nooit zien. Omdat we dachten "zo hoort het nu eenmaal". Bij de tweede selectiever. Echt gekeken naar met wie we contact hebben en wie niet. Scheelde enorm in de kosten. Ook met kerstkaarten doen we dat al enkele jaren zo. Uiteindelijk komen dan alleen de mensen op bezoek waar je normaal ook contact mee hebt. En dat is gezellig! 😊