29 Reacties

één maand geleden

Wat bedoel je met ik krijg het niet voor elkaar zo? Kun je kraamzorg googlen bij je nieuwe huis in de buurt?

één maand geleden

Wat niet? Je kan toch gewoon kraamzorg aanvragen in je nieuwe woonplaats

één maand geleden

Reactie op Mamasansan

Wat bedoel je met ik krijg het niet voor elkaar zo? Kun je kraamzorg google ...
Particulier huren… nog geen huis gehuurd omdat het nu nog niet kan.

één maand geleden

Reactie op M_1986

Wat niet? Je kan toch gewoon kraamzorg aanvragen in je nieuwe woonplaats
Gezien de nieuwe woonplaats onbekend is.

één maand geleden

Reactie op Christina293

Gezien de nieuwe woonplaats onbekend is.
Niet elke regio heeft een tekort. Er zijn een aantal landelijke organisaties, ik zou die benaderd hebben

één maand geleden

Reactie op M_1986

Niet elke regio heeft een tekort. Er zijn een aantal landelijke organisati ...
Zoiets kreeg ik dus ook als tip. Ik vind het gewoon echt gedoe. Mijn schoonmoeder werkt in de zorg en heeft hier kennis van. Ik weet ook nog wat ik doen moet. Heb ook 3 jaar en 3 maanden borstvoeding gegeven, waarvan bijna 2 jaar tandem voeding. Dus qua aanhappen, alle technieken en hoe het werkt weet ik wat het inhoudt. Tempen en de rest qua controles gehoor etc blijft gewoon doorgaan. Denk dus tsja fijne service als het ook klikt, maar heb m’n lieve schoonmoeder, mijn partner en dochters die ook nog graag willen helpen met het geheel. Kom er gewoon niet uit. Denk dat ik mezelf op het gezin en schoonmoeder ga richten en kraamzorg tsja…

één maand geleden

Reactie op Christina293

Zoiets kreeg ik dus ook als tip. Ik vind het gewoon echt gedoe. Mijn schoon ...
Ik snap het gedoe niet helemaal. Gewoon inschrijven bij landelijke organisatie. Bij opmerking geef je vast aan dat je in november gaat verhuizen maar nog niet weet waarheen. Je hebt dan in ieder geval een plaatsje gereserveerd. Inschrijven is echt maar 2 min werk.

één maand geleden

Reactie op M_1986

Ik snap het gedoe niet helemaal. Gewoon inschrijven bij landelijke organisa ...
Kunnen ze je plekje al reserveren als je niet weet waarheen je verhuisd? Per regio is de bezettingsgraad en de vraag toch anders?

één maand geleden

Reactie op bumblebeedc

Kunnen ze je plekje al reserveren als je niet weet waarheen je verhuisd? Pe ...
Je schrijft je in bij een landelijke organisatie. Ik zou het met hun overleggen. Komt vast vaker voor. Kraamvogel is bijvoorbeeld heel Noord en Midden Nederland. Of ga je echt van Noord naar Zuid verhuizen?

één maand geleden

Naviva? Is geloof ik ook een grote landelijke organisatie

één maand geleden

Reactie op M_1986

Ik snap het gedoe niet helemaal. Gewoon inschrijven bij landelijke organisa ...
Landelijke organisatie kraamzorg googlen, kom ik tot niets tot. Dit bedoel ik met gedoe

één maand geleden

Reactie op bumblebeedc

Kunnen ze je plekje al reserveren als je niet weet waarheen je verhuisd? Pe ...
Heb jij hetzelfde probleem? Ons maakt het niet uit waar, maar wat voor huis en omgeving. Een landelijke organisatie is nooit helemaal landelijk

één maand geleden

Reactie op Christina293

Heb jij hetzelfde probleem? Ons maakt het niet uit waar, maar wat voor huis ...
Nee, wij zijn toevallig vorig jaar al verhuisd. Maar ik vroeg het me gewoon af, landelijke organisatie (voor zover die idd bestaan 🤷🏻‍♀️) lijkt me gewoon geen garantie te geven dat ze ook overal plek hebben in de gevraagde periode. Lijkt me in ieder geval een lastige situatie waar je nu in zit, fijn dat je in ieder geval zelf al de nodige ervaring hebt en je schoonmoeder achter de hand hebt 🍀

één maand geleden

Geven aan dat ze in heel Nederland zitten. Kraanvogel alleen niet in het zuiden. Je hebt dus geen enkel idee waar je heen gaat verhuizen? Hoe ga je dat doen met je verloskundige?

één maand geleden

Reactie op bumblebeedc

Nee, wij zijn toevallig vorig jaar al verhuisd. Maar ik vroeg het me gewoon ...
Oh fijn! Ik heb inderdaad dezelfde gedachten als dat jij hebt. Denk ook ivm te kort aan kraamhulp dat het nog lastiger is. Ga dus maar gewoon focussen op hoe het ook in andere landen gaat😜. Het is een luxe probleem waar ik inzit.

één maand geleden

Reactie op M_1986

Geven aan dat ze in heel Nederland zitten. Kraanvogel alleen niet in het z ...
Kraamzorg kennen ze niet in Amerika en veel andere landen. Het is dus een luxe probleem. Dat klopt. Het gaat om een fijn huis en omgeving. Randstad en steden wordt het niet. Dat heb ik al besproken met hun. Het is voor mij niet zo dat ik als ik iemand 1x in de maand voor 10/15 min zie, dat dat voor een verbinding zorgt. Ik ben flexibel naar mijn idee☺️.

één maand geleden

Reactie op Christina293

Kraamzorg kennen ze niet in Amerika en veel andere landen. Het is dus een l ...
Maar als je in een andere woonplaats op zoek moet gaan naar een verloskundige. Dan zit je met hetzelfde probleem als met de kraamzorg. Ook deze zitten op een gegeven moment vol.

één maand geleden

Reactie op M_1986

Maar als je in een andere woonplaats op zoek moet gaan naar een verloskundi ...
Volgens mij veel minder snel dan kraamzorg. Heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand bij geen enkele VK praktijk in de omgeving terecht kon 🤷🏻‍♀️ Maar je hebt misschien wel minder keus ja

één maand geleden

Reactie op bumblebeedc

Volgens mij veel minder snel dan kraamzorg. Heb eigenlijk nog nooit gehoord ...
Dat is hier wel het geval. Er zijn hier ook niet super veel praktijken. Voor thuisbevalling bijvoorbeeld heb ik maar de keuze uit 1 praktijk. De rest zit allemaal op 20 autominuten of verder. Er is hier 1 praktijk gesloten en deze zwangere vrouwen zijn verdeeld over de andere praktijken in de gemeente. Mijn praktijk heeft zelf 1 waarneemster die midden december is uitgerekend. Waardoor voor december en januari gewoon vol zitten. Ze nemen dus ook niets meer aan die in deze maanden zijn uitgerekend.

één maand geleden

Reactie op M_1986

Dat is hier wel het geval. Er zijn hier ook niet super veel praktijken. Voo ...
Ah ja, dan is dat idd wel lastig ja.. maar in het ergste geval kan TS neem ik aan poliklinisch zonder VK bevallen? Ziekenhuis zal je niet mogen weigeren ook al heb je door overmacht geen eigen verloskundige 🤷🏻‍♀️