15 Reacties
één maand geleden
Alle kraamverzorgenden hebben ervaring met borstvoeding en ze mogen niet roken tijdens het werk. Maar kan geen kwaad om het aan te geven. 🙂 verder mis je weinig denk ik. Je kunt nog aangeven of je een extra stagiair ok zou vinden.
één maand geleden
Hey! Ik heb twee compleet verschillende ervaringen gehad. De eerste deed ik alles voor (koffie zetten als haar dag startte, ontbijt voor ons allemaal e.d.). Wel stond ze altijd voor ons klaar om elke vraag te beantwoorden die wij hadden als kersverse ouders.
De tweede zorgde echt voor een fijne tijd. Zorgde voor gedekte ontbijt en lunchtafel. Zorgde voor fruit voor heel het gezin. Hielp mijjn man met het ordenen van de kleertjes zodat hij overzicht had. Maar.. was wel erg negatief en paste niet bij mij (denk aan.. ik moest baby veel in box leggen van haar, ze vond wasbare luiers niets e.d.).
Dus bij de intake vorige week heb ik nagedacht wat voor miij nu echt belangrijke punten zijn. Ik wilde graag een positief ingesteld persoon die ons in onze waarde laat en ons steunt in onze keuzes (zo wil ik baby graag bij me houden i.p.v. veel wegleggen). Ik heb interesse in natuurlijke kraamzorg en vind het belangrijk om onderdeel te zijn van het gezin i.p.v. boven op bed te liggen. Laat mij maar beneden rusten terwijl ik boek lees, knutsel of zittend spelletje doe met de andere twee kinderen.
Kortom! Ik zou kijken naar wat echt belangrijk voor je is. Dat op een rijtje zetten en dat aankaarten? :)
één maand geleden
Reactie op Liiiisa
Wij kregen vragen mbt koken en schoonmaken. Misschien goed om daar over na ...
Hier werd gelijk gezegd dat je geen schoonmakers/ kok zijn .
En huis schoonmaken en koken dus niet bij de taken horen.
@ts Wij kregen te horen dat er in principe 1 iemand komt voor de gehele periode. Tenzij je met kerst bevalt dan krijg je met oud&nieuw een andere. Want ze zijn of met kerst of met Oud en Nieuw vrij.
De vraag of de kraamverzorgster mee mag lunchen
Voor de rest vragen over eventuele thuisbevalling.
één maand geleden
Bij ons werd zelfs aangeboden om voor ons te koken (zonder dat ik erom vroeg) ik heb het met beide handen aangepakt en vond dit heel fijn. Zo zie je maar: overal is het anders. Schoonmaken deed ze bij ons ook veelvuldig: in de ochtend de was aan, tussendoor was ophangen, vouwen en in de kasten leggen. Ik had ineens gevouwen ondergoed en sokken (heb ik normaal nooit 🤣) en daarna trok ze nog een stofzuiger door het huis. Ik zou het allemaal gewoon bespreken en kijken wat wel/niet aangeboden wordt!
één maand geleden
Iemand die je ook laat slapen en de baby soms even overneemt. Vooral als je de nachten niet slaapt. Heb geleerd, dat dat heel belangrijk is. Vorige kraamweek nachten niet geslapen en actieve kraamverzorgster die overdag hele lijstjes voor me had. Einde kraamweek neergevallen, slaap te kort. 5 dagen ziekenhuis om bij te slapen met slaapmedicatie zonder mn baby. Heeeeeelll heftig. Dus let echt goed op je slaap.
één maand geleden
Reactie op asma2025
Iemand die je ook laat slapen en de baby soms even overneemt. Vooral als je ...
Meen je dat?? Wat erg! Onze kraamverzorgster droeg mij juist op om te gaan slapen als de baby sliep. Ik kon de eerste drie dagen niet slapen en was steeds aan de wandel. Heb erna streng bedrust van haar gekregen en mijn man nam de baby over. Heftig hoor dat ze lijstjes voor jou had etc😭. Vind ik echt niet normaal!
één maand geleden
Rust! Allerbelangrijkste dat een kraamverzorgster dat uitstraalt, brengt en er voor zorgt dat je / ik dat kan pakken.
Vorige kraamzorg was een doodgoeie vrouw, maar was enorm “all over the place” en kwam idd ook met hele lijstjes met allerhande dingen die zouden moeten die wij op dat moment totaal niet opsloegen.
Dus deze keer een ZZP-er die fysiek komt kennismaken en koffie drinken en nu al een stuk relaxter overkomt.
één maand geleden
Reactie op M_1986
Hier werd gelijk gezegd dat je geen schoonmakers/ kok zijn .
En huis schoo ...
Het schoonmaken van het huis hoort er niet bij, maar het dagelijks reinigen van het sanitair en het opmaken van het bed wel. Dat mag ook gewoon verwacht worden en is vanuit het kader van de hygiëne onderdeel van de gebruikelijke werkzaamheden.
één maand geleden
Reactie op MMHB
Het schoonmaken van het huis hoort er niet bij, maar het dagelijks reinigen ...
Dat deden ze ook zeker wel. Badkamer wc bedden en babykamer hygiënisch schoon.
Natuurlijk wel een keer wasmachine aanzetten.
Maar niet stofzuigen, afstoffen e.d.
En wel de lunch klaarzetten maar geen avondeten voorbereiden.
één maand geleden
Ik had vandaag mijn intake, tijd voor de evaluatie:
- Niet roken
Mag inderdaad sowieso niet tijdens diensttijd maar ze zou het ook nog eens meenemen. Ivm mijn allergien ook nog iemand gevraagd die niet met de kleding vol kattenharen binnenkomt.
- Open om mijn nieuwsgierige 6 jarige dochter mee te nemen in (sommige) dingen
Doen ze allemaal blijkbaar
- Geen super kletskous (ben zelf introvert)
Konden ze zo niet zeggen, maar ik mag altijd bellen en om een andere vragen (klinkt zo bot...) als er geen klik is.
- Ervaring met borstvoeding
Hebben ze allemaal
- Liefst dezelfde persoon de hele periode
Geen garantie, ze werken met blokken van 10 dagen voor personeel wanneer ze inzetbaar zijn. Grote kans dat je dus in 7 dagen 2 verschillende krijgt.
- Extra stagair
Daar kwamen ze zelf al mee, ik heb niet op voorhand geweigerd. Hangt af van hoe de bevalling loopt en hoe ik me dan voel. Wordt sowieso nog een keer gevraagd van te voren.
- Huisschoenen
Kwamen ze ook zelf mee, aangezien we zelf in huis op sloffen lopen leek me dat wel fijn.
Indicatie gekregen voor volledige kraamzorg, maar bij drukte kan het zijn dat ze overgaan naar de minimum hoeveelheid van 3 uur per dag. Omdat we al een kind hebben hoefden we niet naar een kraamhotel (woon in regio Eindhoven) mocht dat een scenario zijn komende kerstvakantie.
één maand geleden
Reactie op Sannnnnnn
Ik had vandaag mijn intake, tijd voor de evaluatie:
- Niet roken
Mag inder ...
Ik heb het betrekken van mijn oudste vorige keer echt gemist. Daarom heb ik nu aangegeven dat ik niet dezelfde wil als de vorige keer. Ze zouden het wel allemaal moeten doen inderdaad.