11 Reacties

3 dagen geleden

Niemand?

3 dagen geleden

Wat rot dat je je nu zo’n zorgen maakt. Zelf zou ik dit bespreken met mijn eigen verloskundige of gynaecoloog. Zeker als deze zorg eenmaal in je hoofd zit. Ik durf niet te zeggen hoe veel zicht daarop is met zo’n pretecho.

3 dagen geleden

Ik zou denken dat t geen directe invloed heeft, maar weet t natuurlijk niet zeker. Ivm een eerdere baarmoederhals operatie heb ik tm week 24 elke 3 weken een baarmoederhals meting gehad. Dit idd ivm vroeggeboorte. 3,5 cm is inderdaad een goede lengte. Na de 24 weken checken ze niet meer, omdat er dan zoals ik het heb begrepen geen indicatie is op vroeggeboorte naar aanleiding van de lengte van de baarmoederhals op dat moment. Dus als het dan ok is, wat bij jou ook ruim zo is, gaat het gewoon zoals het gaat. Moet wel zeggen dat bij nr 1 wij bij 35/36 weken 2x naar het ziekenhuis zijn geweest ivm bloedverlies en bij 36 weken bleek ik al 1cm ontsluiting te hebben en baarmoederhals verstreken. Mijn zoontje is toen geboren met 37+5.

3 dagen geleden

Ik zit al sinds week 22 thuis en bij 24 weken opgenomen in het ziekenhuis met een lengte van 0,7cm. Bij 26 mocht ik weer naar huis omdat het stabiel blijft. Nu nog steeds wekelijkse controles maar ondertussen al bijna 34 weken!

3 dagen geleden

Ik heb geen idee hoe het zit met de lengte van de baarmoederhals. Maar mijn baby zit ook erg te duwen met het hoofd onderin. 3 weken terug was ik bij de Frauenarzt (gynaecoloog, wij wonen in Duitsland) en die was toen bang voor de lengte vd baarmoederhals en/of verstrijken van de baarmoedermond. Zij heeft dit toen gecheckt maar alles was in orde gaf ze aan. Ik heb geen advies gekregen om stil te liggen en mag gewoon alles nog doen. Geen idee of het nu betekent dat de baby eerder komt. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Onze eerste dochter is geboren met 37+5, maar dat begon met gebroken vliezen en zij lag in stuit, dus dat stoten/duwen met het hoofd heb ik toen nooit gevoeld. Ze was wel al eerder wat ingedaald, maar toen nooit te horen gekregen dat ze dan eerder zou kunnen komen..

3 dagen geleden

Ik ben met 30 weken opgenomen geweest met nog 2cm en een ingedaalde baby, 3 dagen in het ziekenhuis gelegen met longrijpingsprikjes. Maar inmiddels al 34 weken. En het blijft tot nu toe mooi stabiel. Mijn gynocoloog zei dat ik op de onder grens zat. Dus 3,5 lijkt me nog heel mooi!

één dag geleden

Reactie op renskebetten

Ik ben met 30 weken opgenomen geweest met nog 2cm en een ingedaalde baby, ...
Ik ben met 24 weken opgenomen in het ziekenhuis met 0,7 cm. 2 weken in het ziekenhuis gelegen en ook longrijpingsprikjes gekregen. morgen ben ik alweer 34 weken en het blijft stabiel

één dag geleden

Reactie op ManNic

Ik ben met 24 weken opgenomen in het ziekenhuis met 0,7 cm. 2 weken in het ...
Wow wat bijzonder! En lengte is nog steeds maar 0,7?

één dag geleden

Dag iedereen, dank voor de reacties! Ik zal bij mijn volgende afspraak (een paar dagen voor mijn man vertrekt) nog voor de zekerheid een meting vragen zodat ik hopelijk wat meer op mijn gemak ben. Goed om te weten dat indien je met een verkorte baarmoederhals zit, het toch nog best lang stabiel kan blijven. Vandaag voor het eerst heb ik de baby wat lager voelen bewegen/schoppen. Normaal voel ik de baby meer tegen mijn middenrif aan, maar daarnet was het ter hoogte van mijn litteken van de vorige keizersnede. Anderzijds denk ik dat dit misschien wel normaal is? Nog een dag en ben 30 weken zwanger.

één dag geleden

Reactie op MMW24

Wow wat bijzonder! En lengte is nog steeds maar 0,7?
Ja klopt! Nog steeds 0,7cm. De baby groeit goed en we zijn nu gestopt met de baarmoederlengte meten. Als hij komt dan komt hij! Wel controles om de groei en vruchtwater te blijven controleren. Maar het gaat eigenlijk heel goed haha

21 uur geleden

Ik zou mij geen zorgen maken als ik jou was, bij mij hebben ze het 5 weken geleden gecheckt was het 3,1 cm En afgelopen maandag hebben ze het weer gecheckt omdat ik veel voorweeen had en mega veel harde buiken die pijn deden. Het was maandag 3cm! Ze zeiden dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat die mooi gesloten was. Als je twijfelt gewoon een extra meting aanvragen ze kunnen je zorgen wegnemen! 👍🏼 Succes 😘