Hallo iedereen,
Ik ben nu ruim 29 weken ver en afgelopen donderdag heb ik gevraagd aan de gynaecoloog om nog eens mijn baarmoederhals op te meten, deze bleek toen 3.5 cm te zijn. Volgens de gynaecoloog nog mooi lang en dicht. De reden dat ik heb gevraagd om een extra check is omdat mijn man naar de VS vertrekt voor zijn werk wanneer ik 33 weken zwanger ben. Daar moet hij een klein weekje blijven.
Vandaag een 3d pretecho gehad bij een vroedvrouw en het viel haar op dat de baby erg laag ligt en dat de baby de hele tijd tegen mijn baarmoedermond aanstoot met haar hoofd. Ze zei dat als dit zo doorgaat de baby wel eerder zou kunnen komen. Als ze dit zei had ik nog niet verteld over mijn man die naar de VS vertrekt volgende maand. Ze had me aangeraden om zoveel mogelijk plat te liggen.
Ik vroeg me af wat jullie ervaringen hiermee zijn? Is dat zo dat de baarmoederhals sneller verstrijkt als de baby ertegenaan stoot?
Ik vond het sowieso al niet fijn dat mijn man na al die jaren plots moet vertrekken naar de VS voor zijn werk, maar heeft ook met een grote verandering te maken binnen het bedrijf vanaf januari 2025 en de hoge functie die hij heeft.