13 Reacties
11 maanden geleden
Voor de eerste paar weken word het afgeraden om talkpoeder te gebruiken vanwege de “poeder” die vrij komt en in de luchtwegen terecht komen van de baby
, zij kunnen hierdoor niet goed ademhalen. Sudocreme zou ik ook niet meer gebruiken, bepanthen heel dun blijven smeren en uiteindelijk ga je verschil zien! De bepanthen een beetje insmeren in het huidje
11 maanden geleden
Talkpoeder zou ik niet doen vanwege in ademenen.
Bepathen is het vriendelijkste. Als het heel erg is smeer ik soms wel sudo nog.
Ik zou ook eens kijken naar het soort pamper mijn dochter kon uiteindelijk alleen maar over het merk pampers premium protection. Mijn zoon ben ik nu met kruidvat luiers begonnen en die lijkt er wel over te kunnen dit verschilt per baby denk ik.
11 maanden geleden
Mazaina gebruiken heb 4 kids en bij allemaal is t daarmee binnen een dag over
11 maanden geleden
Reactie op Mamavanzoon231
Maïzena helpt ook goed!
Dat wordt tegenwoordig afgeraden.
Het is echt geen goed idee, maïzena in de luier is juist gevaarlijk bij luieruitslag. Als de maïzena in de wondjes terechtkomt, kunnen er namelijk granulomen (ontstekingen) ontstaan, waardoor je baby wild vlees kan krijgen.
@ts wij gebruiken Dr Leenarts of ProShield. Beiden werken hier goed
11 maanden geleden
Hier werkt de baby bilkenzalf van dr Leenarts heel erg goed.
Na het verschonen laat ik alles even aan de lucht drogen en de plooitjes droog deppen met een hydrofiel doek ,
Dan de zalf er op
Dat even laten intrekken
En dan pas de luier aan
De zalf van dr Leenarts is net als sudocreme, maar dan met nog meer zink er in en geen parfum of iets dergelijks.
Ik gebruikte het voor mijzelf al want heb wat gevoelige plekjes wat dat betreft, en sudocreme wekte bij mij ook juist veel meer irritatie en huiduitslag op, dus ben bij de kleine gewoon meteen al met de vertrouwde zalf begonnen en dat gaat top.
11 maanden geleden
Vanuit mijn verpleegkundige achtergrond ben ik zinkzalf gewend, werkt altijd super snel hier, en ook bij cliënten.
Wel belangrijk om altijd ook goed schoon te maken en geen zalf over zalf te smeren. Hiervoor kun je babyolie gebruiken, dat werkt t beste.
Ook zeker niet te dik smeren dan werkt het juist averechts, zoals bij bijna alle zalven.