23 Reacties

vorig jaar

Wat bedoel je precies? Bij ons in de gemeente moeten we luiers apart inzamelen. Voor het inleveren van de luiers hoeven we niet te betalen. In tegenstelling tot het wegbrengen van een vuilniszak restafval. Dat kost wel geld. We moeten wel eenmalig 10 euro betalen voor een pasje. De luiers verzamel ik in een luieremmer waar gewoon vuilniszakjes in passen. Die haal ik bij de Action. Hoe het in jouw gemeente geregeld is weet ik niet. Dat kan verschillen.

vorig jaar

Reactie op sytskeanne

Wat bedoel je precies? Bij ons in de gemeente moeten we luiers apart inzame ...
Maar mag je de luiers in elke soort afval zak weggooien? Ik dacht dat het speciale luier afval zakken moesten zijn

vorig jaar

Reactie op N1804

Maar mag je de luiers in elke soort afval zak weggooien? Ik dacht dat het s ...
Klopt er zijn speciale luier afval punten bij je in de buurt. Wanneer je emmer vol zit, doe het in een grote zak en gooi het in zo'n container en dit is bij mij gratis. Luierzakken zijn niet gratis, die moet je zelf kopen.

vorig jaar

Reactie op N1804

Bij ons mag dat wel maar de regels zijn overal anders.

vorig jaar

Reactie op N1804

Bij ons maakt het niet uit welke zak Is hier volledig gratis het wegbrengen

vorig jaar

Je kan voor je gemeente opzoeken waar de luier (incontinentie materiaal) inlever punten zijn. Luiers gaan idd gwn in normale afvalzakken. Vaak zijn deze punten bij milieu park of kdv.

vorig jaar

Bij ons op de opvang kan je ook gratis luiers wegbrengen.

vorig jaar

Wij kunnen na onze verhuizing een luiercontainer aanvragen omdat we 2 kinderen onder 4 jaar hebben (tweeling). In sommige gemeentes is dit een optie

vorig jaar

Bij onze gemeente kun je gratis luier afvalzakken halen, bij het gemeentehuis en ze liggen ook bij de supermarkt. Die mag je dan volgens mij max. 2 rolletjes meenemen.

vorig jaar

In onze gemeente kun je onder andere bij de kinderopvang, millieustraat en het gemeentehuis zakken voor luiers gratis ophalen. Wegbrengen van de luiers in die zakken kan ook gratis bij de millieustraat of de container bij de opvang.

vorig jaar

Bij ons kan je ze ophalen bij gemeentehuis. De zakken zelf kunnen we naar afvalpunt brengen als ze vol zijn.

vorig jaar

Bij ons bij het gemeentehuis gratis op te halen

vorig jaar

Bij ons gratis bij t gemeentehuis op te halen en gratis inleveren bij bepaalde punten

vorig jaar

Ik ben stiekem zo jaloers op de gemeentes waar je luiers in mag leveren 🙈 Hier moet het gewoon in de bak met restafval, waar we elke keer dat hij geleegd wordt voor moeten betalen. Dat is met al die luiers dus een stuk vaker! Vind het zo oneerlijk 😅 Snap ook niet dat dit niet landelijk hetzelfde is.. Sorry erg off topic maar moest m’n frustratie even kwijt 😜

vorig jaar

Reactie op CynthiaR

Ik ben stiekem zo jaloers op de gemeentes waar je luiers in mag leveren 🙈 ...
Geen gemeente in de buurt waar je ze kan inleveren? Vind het niet alleen oneerlijk voor je, maar ook keislecht voor het milieu!

vorig jaar

Reactie op CynthiaR

Hier ook! Wij moeten het per zak naar een ondergrondse container brengen en dus per zak ook betalen… straks met 2 kinderen in de luiers worden dat veel ritjes naar de container🙈😅

vorig jaar

Officieel moeten wij hier in de gemeente luierzakken kopen en naar een opvang of milieustraat heenbrengen. Ik woon vlakbij een andere gemeente waar ze incontinentie bakken hebben staan. Daar gooi ik de luiers in een gewone pedaalemmerzak in

vorig jaar

Reactie op Jolara

Officieel moeten wij hier in de gemeente luierzakken kopen en naar een opva ...
Dat kan in onze omgeving dus niet. Wat je opent de container met het pasje van de gemeente die op naam+adres staat. En je kan dat alleen activeren als je kinderen hebt onder de 4 die ingeschreven staan op het adres.

vorig jaar

Reactie op CynthiaR

Nou zo herkenbaar! Hier betalen wij niet per keer dat ze legen maar wordt rest maar 1x per 4 weken geleegd. En geen mogelijkheid tot inleveren van luiers, alleen met een medische verklaring krijg je een extra bak. 🤦🏼‍♀️

vorig jaar

Wij kunnen gratis luierzakken meenemen bij de stort, daar hebben ze bij ons ook zakken voor het plasticafval.