25 Reacties

één maand geleden

Ik heb laatste tijd ook veel last van maagzuur, volgens de “weetjes” krijg je een baby met een bos haar, dus laten we de maagzuur voor lief nemen, haha! 😜 Ik neem Rennie’s, werkt bij mij goed! Tevens bananen en goed blijven drinken!

één maand geleden

Omeprazol, enige wat hier werkt. Kun je ook halen bij drogist/apotheek. Ik had het bij de eerste ook, overigens was deze baby tot 11 maanden haarloos 🙈

één maand geleden

Reactie op mirellamella

Ik heb laatste tijd ook veel last van maagzuur, volgens de “weetjes” krijg ...
Haha ik kan dit niet bevestigen 🤭 bij oudste dochter ook veel last van maagzuur gehad, nou dat haar stelt niks voor 😂 kan nu met 3,5 jaar net een mooi staartje in. Nu ook weer veel last van. Slaap rechtop in bed, en neem Rennie's voor het slapen gaan en soms overdag ook. Minder zuur eten/drinken nemen, zoals sinaasappelsap. (Waar ik wel erge craving naar heb🥲) Van verloskundige kreeg ik nog advies om Omeprazol te halen. Maar ik red mij tot nu toe redelijk met de Rennie's. 😊 En s avonds niet te laat meer eten/drinken voor het slapen gaan.

één maand geleden

Ik heb ook heel veel last van maagzuur. Met beide zwangerschappen hetzelfde. Als je op je linkerzij ligt heb je er het minste last van. Ik drink geen koolzuur en kijk uit met wat ik eet. Vooral tomaat heb ik veel last van. Met rennies is het nog vol te houden.

één maand geleden

Rennies en als dat niet meer voldoende is kan je Antagel gebruiken (apotheek). Dat werkt echt goed!

één maand geleden

Ik gebruik hiervoor pantoprazol. Of melk helpt vaak ook tegen maagzuur

één maand geleden

Ik heb vooral opgelet op welke momenten ik last heb van maagzuur. Dit was voor mij de hele dag bijna. Ik ben gaan kijken naar wat ik daarvoor had gegeten/gedronken en ben die dingen gaan vermijden. Bij mij helpt het om na 20uur niet meer te eten of te drinken (ik ga rond 22:00 naar bed dus heb dan 2uur de tijd om alles te verwerken). Ik vermijd vet en pittig eten, eet kleinere porties verdeeld over de dag, drink geen thee, want krijg daar heel erg brandend maagzuur van.

één maand geleden

Rennies! Had best aandelen kunnen kopen.. kan niet zonder 😅

één maand geleden

Omeprazol. Zuivel producten kan juist maagzuur opwekken. Zuur in fruit etc helpt ook niet mee. Na het avondeten omeprazol en niet meer te laat eten. Met een extra kussen slapen.

één maand geleden

Antagel van de apotheek!

één maand geleden

Geen suiker doet hier wonderen. Zodra ik weer zondig kan ik de Rennies weer pakken.

één maand geleden

Ik krijg enorm last van maagzuur door chocola, dus dat eet ik een stuk minder (helaas) maar dat helpt wel.. en inderdaad zoals al genoemd wordt letten op vet eten. Bij mij doet Gaviscon ook goed zijn werk (rennies deden bij mij niet zo veel, ook niet voor de zwangerschap)

één maand geleden

Gaviscon mag je gewoon nemen

één maand geleden

Ik heb alles geprobeerd en uiteindelijk baat gevonden bij Omeprazol 20mg van de kruidvat. Ik neem deze iedere ochtend en kan alles eten zonder zuurbranden.

één maand geleden

Opletten op wat en wanneer ik eet vind ik gedoe haha maar omeprazol werkt inderdaad top.

één maand geleden

De natuurlijke oplossing is een glas water met bakingsoda. Rennies zijn van baking soda maar bevatten ook een extra stofje dat de maagzuur wel blijft opkomen en je rennies blijft gebruiken. Als je maagzuur hebt door te weinig zuur, kan je een lepel met appelazijn nemen. Top en info van mijn doula en werken echt! Mijn probleem is dat ik constant honger heb en blijf eten waardoor ik maagzuur heb. Dus voorkomen is beter dan genezen… wat maakt dat je maagzuur hebt en dan vermijden.

één maand geleden

Melk red mij !

één maand geleden

Hier ook al vanalles geprobeerd, een tijd hebben rennies goed gewerkt maar dat hielp zelfs op het laaste ook niet meer slokdarm deed ook flink pijn. Van de doktor pantoprazol gekregen en nu eindelijk nergens meer last van.

één maand geleden

Reactie op mirellamella

Ik heb laatste tijd ook veel last van maagzuur, volgens de “weetjes” krijg ...
Onze baby zou inderdaad, volgens de echoscopiste , een bos haar hebben. En de maagzuur is inderdaad killing... ik eet vaak in de avond wat fruit als appel en banaan en soms nog wat melk. T lijkt al wel minder geworden, maar heb nog wel last. Reünies op mn nachtkastje helpen soms en beetje water in de nacht drinken. Het enige is nog wel dat er boertjes gaan ophopen in mn keel en dit ook weer maagzuur mee omhoog lijkt te brengen

één maand geleden

Omeprazol in combinatie met rennies werkt perfect en op advies van de huisarts