33 Reacties

10 dagen geleden

Als mijn rennies op zijn probeer ik wat melk of yoghurt te drinken/ eten dat kan het verlichten. Maagzuur is echt verschrikkelijk !

10 dagen geleden

Reactie op Timxcindy

Als mijn rennies op zijn probeer ik wat melk of yoghurt te drinken/ eten da ...
Ik ga yoghurt proberen dankje! Ik heb het normaliter nooooit, maar nu wauw ik ben bjjna aan het overgeven dr van en kan njet slapen :(

9 dagen geleden

Heb een pakje melk naast m'n bed 🤪 echt niet best die maagzuur

9 dagen geleden

Gewoon simpel pepermuntjes 😊

9 dagen geleden

Reactie op mymiracle94

Gewoon simpel pepermuntjes 😊
Pepermunt wordt juist afgeraden bij maagzuur. Hier werkt alleen Omeprazol. Slik dit al vanaf 13 weken

9 dagen geleden

Melk met honing en rennies

9 dagen geleden

Rennies en op linkerzij slapen.

9 dagen geleden

Bij mij werkt antagel heel goed en inderdaad het slapen op mijn linker zij.

9 dagen geleden

Ik drink melk tegen maagzuur, helpt bij mij echt wel. Vorige zwangerschap ook ontzettende maagzuur gehad en toen is mij melk drinken geadviseerd.

9 dagen geleden

Vanille vla en om je linker zei liggen als je wil slapen dan loopt het maagzuur terug je maag in anders komt het omhoog

9 dagen geleden

Ik heb er ook last van! Rennies mag je echt 11 keer per dag slikken, ook als je zwanger bent. Helpt voor mij steeds een uurtje ongeveer. Probeer daarnaast zout en vet te vermijden en lekker veel zuivel te eten!

9 dagen geleden

Mijn huisarts raadde aan om na 17 uur niets meer te eten. Nu kan ik weer slapen! En wat al gezegd wordt: zuivel, vanille vla en kleine porties (die laatste is voor mij echt wennen!)

9 dagen geleden

Omeprazol my best friend

9 dagen geleden

Reactie op fidelise

Mijn huisarts raadde aan om na 17 uur niets meer te eten. Nu kan ik weer sl ...
Vind trouwens heel knap als je na 17u niks meer kan eten. Ik lijk wel een bodemloze put🙃🤣 rupsje nooit genoeg.

9 dagen geleden

Reactie op Kmchild

Vind trouwens heel knap als je na 17u niks meer kan eten. Ik lijk wel een ...
Zou ik ook niet kunnen haha

9 dagen geleden

Ik heb ook al vanaf 13 weken last van maagzuur en geen enkel huismiddel hielp. Rennies hielpen ook niet, dus ik gebruik nu al een paar maanden omeprazol. Dat werkte altijd prima, maar de laatste dagen ook wel steeds minder goed. De kleine gaat steeds meer ruimte in beslag nemen en dat merk je 🙈 Ik denk dat ik hier verder gewoon doorheen moet. Week 32 + 2 nu, dus hopelijk gaat hij snel indalen en dan schijn je er weer minder last van te kunnen hebben.

9 dagen geleden

Reactie op Mokkataartje

Ik heb ook al vanaf 13 weken last van maagzuur en geen enkel huismiddel hie ...
Oh pfff.. ik heb er vanacht zelfs van overgegeven met bloed. Van verloskundige moest ik ha bellen en die gaat wat voorschrijven 😓

9 dagen geleden

Reactie op fidelise

Mijn huisarts raadde aan om na 17 uur niets meer te eten. Nu kan ik weer sl ...
Werkt zuivel en vanille vla? Ik lees ook veel dat je juist zuivel moest vermijden..

9 dagen geleden

Reactie op Aishaaaaa

Werkt zuivel en vanille vla? Ik lees ook veel dat je juist zuivel moest ver ...
Klopt hoor Melkproducten. Melk lijkt de maagzuurklachten even te verminderen. Dit gebeurt tijdelijk doordat melk alkalisch is en de calcium in de melk bidt het maagzuur. Daarentegen stimuleren de melkeiwitten juist de aanmaak van maagzuur en verergeren de klachten! Alcohol, pepermunt, koffie, sterke thee, chocola, scherpe kruiden, koolzuurhoudende dranken en zuur vruchtensap van citrusfruit zoals citroen, grapefruit, mandarijn en sinaasappel veroorzaken vaak brandend maagzuur. Je kunt deze voeding ook beter vermijden. Rennies en gaviscon krijg ik dus ook maagzuur van. Vanwege de pepermunt.

9 dagen geleden

Reactie op Aishaaaaa

Werkt zuivel en vanille vla? Ik lees ook veel dat je juist zuivel moest ver ...
Hier werkte het ook averechts. 😓