Ik ben nu 31 weken en sinds 2 dagen heb ik extreem veel last van maagzuur en dat ik snel vol zit. Kan geen “normale” maaltijden eten.
Nu lig ik wakker van de maagzuur. Wat gebruiken jullie er tegen?… Het liefst een huis middel en geen medicatie. Ik heb momenteel ook niks van rennies jn huis 😞.
Ik heb er ook last van! Rennies mag je echt 11 keer per dag slikken, ook als je zwanger bent. Helpt voor mij steeds een uurtje ongeveer. Probeer daarnaast zout en vet te vermijden en lekker veel zuivel te eten!
Mijn huisarts raadde aan om na 17 uur niets meer te eten. Nu kan ik weer slapen!
En wat al gezegd wordt: zuivel, vanille vla en kleine porties (die laatste is voor mij echt wennen!)
Ik heb ook al vanaf 13 weken last van maagzuur en geen enkel huismiddel hielp. Rennies hielpen ook niet, dus ik gebruik nu al een paar maanden omeprazol. Dat werkte altijd prima, maar de laatste dagen ook wel steeds minder goed. De kleine gaat steeds meer ruimte in beslag nemen en dat merk je 🙈 Ik denk dat ik hier verder gewoon doorheen moet. Week 32 + 2 nu, dus hopelijk gaat hij snel indalen en dan schijn je er weer minder last van te kunnen hebben.
Werkt zuivel en vanille vla? Ik lees ook veel dat je juist zuivel moest ver ...
Klopt hoor
Melkproducten. Melk lijkt de maagzuurklachten even te verminderen. Dit gebeurt tijdelijk doordat melk alkalisch is en de calcium in de melk bidt het maagzuur. Daarentegen stimuleren de melkeiwitten juist de aanmaak van maagzuur en verergeren de klachten!
Alcohol, pepermunt, koffie, sterke thee, chocola, scherpe kruiden, koolzuurhoudende dranken en zuur vruchtensap van citrusfruit zoals citroen, grapefruit, mandarijn en sinaasappel veroorzaken vaak brandend maagzuur. Je kunt deze voeding ook beter vermijden.
Rennies en gaviscon krijg ik dus ook maagzuur van. Vanwege de pepermunt.