13 Reacties
vorige week
Hiet zit ik ook in die fase. Mijn zus haar zoon had het ook erg. Het is echt een fase die erbij hoort. Ik negeer het zoveel mogelijk tenzij ze me echt pijn doet, dan neem ik haar hand en zeg duidelijk nee.
Eerst probeerde ik het slaan te veranderen in aaien, maar had weinig effect en leek haar alleen maar aan te moedigen.
vorige week
Reactie op Ikigai
Hiet zit ik ook in die fase. Mijn zus haar zoon had het ook erg. Het is ech ...
Ja hij doet mij flink pijn ook daarna aan m'n haren trekken als ik hem probeer te corrigeren. Dat aaien inderdaad helpt niet en, kijkt me aan echt gaat lachend vrolijk door. Zucht, dan moet ik zelf ook echt m'n lach inhouden 🙊
vorige week
Reactie op Dandexxx
Hier ook alleen bij mij. Ik pak dan haar hand en oefen aai mama. Lijkt niet ...
Dit hebben wij ook gedaan en onze dochter pikte dat best snel op en als ze nu slaat zeg ik "nee, zachtjes, aaien" en dan gaat ze aaien (nog iets aan de harde kant haha maar wat kun je van een 10 maanden oude verwachten), maar goed, uiteindelijk wint de aanhouder, het is hier nu echt heel schattig
5 dagen geleden
Het heeft is vaak ook ongecontroleerd zwaaien en handjes ontdekken, of is het bij jou zoontje echt doelgericht slaan? Wat me bijzonder lijkt op deze leeftijd, ze uiten al hun emoties bij wie ze zich veilig voelen. Ze gaan jou gezicht ontdekken ook door het ‘slaan’ voelen krassen knijpen of net wat.. mijn dochter heeft deze fase redelijk lang gehad, nu zit ze in de fase dat mijn haar heel aantrekkelijk is en ze hiermee in slaap valt en zodra ik het weg wil halen wakker word…
4 dagen geleden
Reactie op beau07
Het heeft is vaak ook ongecontroleerd zwaaien en handjes ontdekken, of is h ...
Omg haha, dit wist ik niet maar verklaard hier ook een hoop. Ik word ook vaak geknepen, “geslagen”, gebeten, is bij mij extra huilerig/zeurderig, vingers in mn neus of ogen, trekken aan mn haar echt alles en bij mijn man doet hij dat allemaal nooit 🤣. Alleen af en toe in zn gezicht “slaan” als ie mijn man zn hoofd heeft gevonden in bed na het wakker worden hahahahah
4 dagen geleden
Reactie op Aishaaaaa
Omg haha, dit wist ik niet maar verklaard hier ook een hoop. Ik word ook va ...
Jup! Dit is omdat je echt hun veilige haven bent.. is wel interessant om je in te verdiepen hoor :).. ik herken het helemaal fijn die vingers in je ogen of neusgat he 🤣 het is ook een manier om hun emoties te uiten.. en rustig te worden want hun herkennen jou gezichtje van het voelen..
4 dagen geleden
Mijn dochter doet dit ook, vooral als ze moe/humeurig is slaat ze echt wel bewust. Ik pak ook haar hand vast en zeg “nee” of “zachtjes doen”, maar als ze in zo’n bui is kijkt ze boos en gaat ze door. Bij mijn man doet ze dit ook veel minder!
2 uur geleden
Reactie op KittyRo
Ja of m'n mond met z'n handje vast te knijpen. Heb een litteken in m'n bove ...
Oh ja! Hier ook, pijnlijk ook!