25 Reacties
vorig jaar
Tijdens mijn intake met de kraamzorg, zeiden ze dat een matrasje wat in een co-sleeper dun lijkt maar juist prima is en niet moet vervangen voor een ander.
vorig jaar
Ik heb precies dezelfde gekocht en vind het matras ook veel te dun.. ik kreeg van vriendinnen te horen dat je er gewoon een baby nestje in kan leggen, maar geen idee of dat veilig genoeg is? 🤷🏼♀️
vorig jaar
Reactie op AnoniemSH
Jaa precies, ik wil er misschien nog een extra matras op zetten maar weet n ...
Ik vind het erg lastig allemaal en denk dat ik gewoon afwacht tot mijn kraamzorg na de bevalling langs komt. Mocht t nodig zijn/kunnen bestel ik een matrasje bij, tegenwoordig binnen 2 dagen in huis! Ik denk dat dat wel goed komt!
vorig jaar
Reactie op AnoniemSH
Ja ik ervaar het ook zo idd. Daar heb je wel een punt , mocht t nodig zijn ...
Nee hier precies t zelfde! Ik heb wss al 10 dingen aangeschaft die onnodig zijn. Ik kreeg als tip: kan je kindje warm slapen en eten? Dan heb je genoeg in huis en zie je vanzelf wat je nog kan gebruiken! Komt vast goed!
vorig jaar
Ik had precies hetzelfde. Wij hebben de snuzpod en die zijn nog best prijzig. Zit naar mijn idee echt een flut matrasje in. Ik wacht even af wat de kraamverzorgende gaat zeggen. Hier is het ook niet de bedoeling dat hij er maanden in gaat liggen, dus misschien is het wel gewoon prima 🤷♀️
vorig jaar
Vergeet niet dat de baby echt maar enkele kilo’s weegt, dan heb je geen dik matras nodig ;).
Zeker wanneer ze eenmaal gaan rollen en op de buik gaan draaien is het juist belangrijk dat ze niet weg kunnen zakken in het matrasje maar de neusgaten vrij blijven om te ademen. Een stevig matrasje helpt hierbij.
vorig jaar
Reactie op Jessie_j
Ik heb precies dezelfde cosleeper. Matras is idd dun en daarom deze topper ...

Heb inderdaad op basis van een eerdere vraag op forum deze ook aangeschaft.☺️
vorig jaar
Wij hebben een banini co sleeper, heb hier een matrasje bij gekocht bij van Asten
vorig jaar
Ook de fabrikanten van de cosleepers zetten vaak in de beschrijving dat je ze niet met een ander matrasje mag gebruiken. Bij mijn eerste heb ik gewoon het bijbehorende matras gebruikt. Kind lag er prima in. Matrasje hoeft niet dik te zijn en baby's liggen juist veiliger en beter op een wat stevigere ondergrond. Ik zou geen ander matras aanschaffen voor je cosleeper.