15 Reacties

7 dagen geleden

Achter de bijrijder. Achter de bijrijder Hoewel deze plek volgens statistische gegevens niet wordt aangemerkt als de veiligste plaats voor een autostoeltje, geven consumenten vaak de voorkeur aan deze positie. De positie achter de bijrijder is het verst verwijderd van de kant waar de meeste botsingen plaatsvinden en biedt het voordeel dat je gemakkelijk bij je kind kunt aan de kant van het trottoir en je geen last hebt van voorbijrijdend verkeer. Achter de bestuurder Dit is nog steeds een veilige plaats voor het autostoeltje omdat het op de achterbank van de auto is. Deze plaats is echter minder veilig dan de positie achter de bijrijder omdat botsingen van opzij zich vaker aan deze kant voordoen.

7 dagen geleden

Wij hebben hem achter de bijrijder. Dan kan de bestuurder via de spiegels, de baby zien. Dat kan niet als de baby achter de bestuurder zit. En aangezien je ook wel eens alleen met de baby in de auto zult zitten, vonden we dat het handigst bij onze oudste.

7 dagen geleden

Voor mijn eerste zoontje hebben wij het autozitje in eerste instantie achter de bestuurder gezet. We hebben een spiegel boven de achterbank gehangen, zodat de bestuurder én bijrijder hem konden zien. Het voordeel was ook dat de bijrijder tijdens de rit nog beperkt aan de baby kan (dekentje glijdt af, speentje geven, ..). Wanneer de bestuurder alleen op pad is, hoef je ook maar voor 1 kant te kijken dat je genoeg afstand hebt om het zitje uit te auto te tillen en zelf ook vlot uit de auto te kunnen stappen (geen idee hoe dat bij jou in de buurt is, maar veel parkeerplaatsen zijn hier erg nipt bemeten, waardoor je je zitje nauwelijks uit de auto krijgt als je midden in je vak staat. Nu mijn eerste zoontje zelf kan stappen, is het zitje verhuisd naar achter de bijrijder: dat is veiliger om hem te laten uitstappen.

7 dagen geleden

Reactie op Sanfils

Voor mijn eerste zoontje hebben wij het autozitje in eerste instantie achte ...
Wij hebben het zitje van onze 2 jarige juist verplaatst achter de bestuurder omdat hij dan altijd op de stoep uit kan stappen.

7 dagen geleden

Heb je al gepast? Die van ons steekt ver uit naar voren en past daarom alleen achter de bijrijder.

7 dagen geleden

Het liefst achter de bijrijder, maar net wat uitkomt als we de auto nodig hebben. We hebben geen Isofix in de auto (is een barrel uit 1998 die we delen met schoonzus), dus kunnen vrij makkelijk wisselen omdat de maxicosi met de riem wordt vastgezet.

7 dagen geleden

Reactie op M_1986

Achter de bijrijder. Achter de bijrijder Hoewel deze plek volgens stati ...
Hierom hadden wij onze eerste achter de bijrijder. Ben er nog niet over uit of we bij de tweede de plekken dan verwisselen of het zo laten.

7 dagen geleden

Reactie op M_1986

Wij hebben het zitje van onze 2 jarige juist verplaatst achter de bestuurde ...
Als wij parkeren, bevindt de stoep zich rechts van de auto/aan de bijrijders kant (in BE is tegen de rijrichting in parkeren verboden). Zelfde idee dus naar veilig uitstappen ☺️

7 dagen geleden

Bijrijder, tijdens het testen kwamen we erachter dat die best wat uitsteekt en omdat wij allebei lang zijn is achter bestuurders stoel geen optie.

6 dagen geleden

Reactie op sytskeanne

Heb je al gepast? Die van ons steekt ver uit naar voren en past daarom alle ...
Ik heb inderdaad gepast! Wij hebben een isofix en een volkswagen polo. We zijn beide klein maar merk dat als ik m achter mijzelf zet (bestuurder) er niemand last van heeft. Achter de berijder word het alweer beperkt met wie er komt te zitten. Maar hoor eigenlijk altijd dat de maxi cosi achter de bijrijder staat daarom dacht ik gooi er eens een vraag op los 😅🫣

6 dagen geleden

Wij hebben nu stoeltje voor 2 jarige achter bijrijdersstoel en maxicosi achter bestuurder gezet.

6 dagen geleden

Bijrijder want ten eerste is de veiligste plek en ten tweede kun je er dan zelf ook bij met je hand mocht het nodig zijn.

5 dagen geleden

Meestal achter de bijrijder. Dan kan ik erbij. Maar meer omdat ze achterstevoren meer ruimte in nemen en mijn man langer is dan ik.

4 dagen geleden

Reactie op sasx

Wij hebben nu stoeltje voor 2 jarige achter bijrijdersstoel en maxicosi ach ...
Hier ook! Omdat die van 2 jaar al 2 jaar rechts zit wou ik het zo laten. De baby achter mij

4 dagen geleden

Onze dochter zit ook aan de bijrijder kant. Dit zullen we denk ik wisselen als de 2e komt, dus dat de jongste achter de bijrijder zit.