105 Reacties

6 maanden geleden

Hee, hier ook nergens last van nog. Af een toe een vlaag misselijkheid bij bepaalde geuren. Bij m’n vorige zwangerschap begon het vgm tussen week 5 en 6. Ik ben nu 4+5

6 maanden geleden

Vorige zwangerschap wist ii niet dat ik zwanger was (10j geleden) en nu al 1 dag voor nod al gespuugd enzo. Nu 4+4

6 maanden geleden

Hoihoi, Tot nu toe nergens last van maar de angst zit er wel dat het vanaf week 8 weer begint 🥲

6 maanden geleden

Vorige zwangerschap vanaf week 5.5/6 tot en met de bevalling gespuugd. Nu 6+5 en nog niet gespuugd. Fijn dat ik niet zo ziek ben maar maak me vreselijk zorgen dat het niet goed zit.. 22 mei pas de echo

6 maanden geleden

Reactie op Juless

Vorige zwangerschap vanaf week 5.5/6 tot en met de bevalling gespuugd. Nu 6 ...
Hier echt hetzelfde! Zo fijn om me goed te voelen, maar maakt me zo onzeker.

6 maanden geleden

Vorige zwangerschap van week 7-23 gespuugd, met diverse opnames, sondevoeding en daarna revalidatie. Nu 3,5 week dus we gaan het zien 🤞

6 maanden geleden

Mijn oudste is nu 10 maanden en was eigenlijk nog niet eens echt goed hersteld van HG. Nu nog nergens last van, maar vorige keer begon het met 6 weken. Qua voorbereiding alles klaar laten zetten door het zkh! Zodra ik wil beginnen met zofran hoef iik maar een seintje te geven en ook voor een infuus en om weer sondevoeding te krijgen. Máár we proberen nu zeker nog positief te blijven!

6 maanden geleden

Vorige zwangerschap van 5 weken tot de bevalling overgegeven. Nu 5+3 en relatief weinig last. Ga me dan inderdaad toch een beetje zorgen maken of het wel goed zit, al kijk ik echt niet uit naar het overgeven 🙈

6 maanden geleden

Reactie op Mirth93

Vorige zwangerschap van 5 weken tot de bevalling overgegeven. Nu 5+3 en rel ...
Lastig he, ergens is het een bevestiging. Maar ben ook zo blij nog niet zo ziek te zijn.

6 maanden geleden

Reactie op Chelsea1234

Mijn oudste is nu 10 maanden en was eigenlijk nog niet eens echt goed herst ...
Wauw van fijn dat alles zo goed geregeld is voor je! Hopelijk blijf je gespaard! Hier met pijn en moeite emesafene alvast in huis. Zofran wilde de arts niet mee beginnen.. terwijl ik vorige zwangerschap tot en met de bevalling heb gespuugd en meerdere opnames heb gehad.

6 maanden geleden

Reactie op Lieeke

Wauw van fijn dat alles zo goed geregeld is voor je! Hopelijk blijf je gesp ...
Hier willen ze het ook zo lang mogelijk rekken, maar ik denk dat ze me wel vertrouwen dat ik dat ook doe, ik heb ook nog 2 doosjes liggen toevallig en de vk gaf uit zichzelf al aan zodra het nodig is ik gewoon aan de bel moet trekken, ik denk dat het er erg aan ligt wie je treft! De eerste zwangerschap was er maar 1 arts in het zkh die er echt op tegen was en de rest allemaal voor

6 maanden geleden

Reactie op Lieeke

Lastig he, ergens is het een bevestiging. Maar ben ook zo blij nog niet zo ...
Ik heb het echt gejinxt denk ik. Sinds begin van de middag dizzy en misselijk. Gelukkig (nog) niet overgegeven, maar zo begon het de vorige keer ook. Te vroeg gejuicht ;-)

6 maanden geleden

Reactie op Mirth93

Ik heb het echt gejinxt denk ik. Sinds begin van de middag dizzy en misseli ...
Oh nee! Hopelijk wordt het niet heel erg deze keer!🤞

6 maanden geleden

Twee keer HG gehad vanaf 6 weken tot een week of 20. Ik maak me nu al zorgen, nu zit ik in week 5.

6 maanden geleden

Ik kreeg steeds meer vlagen van misselijkheid afgelopen dagen. Vanmorgen lijkt het dan echt begonnen. Meteen gespuugd. 🤢😭

6 maanden geleden

Vorige twee zwangerschappen HG gehad. Nu al vanaf week 4 misselijk.. preventief met medicatie gestart, maar precies met 6 weken is het overgeven toch weer begonnen 😞

6 maanden geleden

Mag ik vragen welke medicijnen jullie slikken, die enigszins verlichting geven?

6 maanden geleden

Reactie op Renee9293

Mag ik vragen welke medicijnen jullie slikken, die enigszins verlichting ge ...
Voor mij doet de combinatie emesafene en zofran nu voldoende om wat binnen te krijgen en houden nu. Primperan is nog een tussenstap, maar hier heftige bijwerkingen van gekregen (trillingen in armen en handen, doof gevoel in hoofd, neerslachtig en gewoon algeheel naar gevoel) dus die deze ronde overgeslagen.

6 maanden geleden

Reactie op Renee9293

Ik heb in de vorige zwangerschap tot week 23 primperan gehad. Dat ziekenhuis gaf geen zofran en ik was te ziek om discussies aan te gaan. Nu heb ik een HG-voorbereidingsplan gemaakt en besproken met de huisarts voor ik zwanger werd.

6 maanden geleden

Reactie op Renee9293

Vorige zwangerschap werkte alleen zofran bij mij. Deze van week 8 tot 40 geslikt. Nu wil de huisarts deze niet weer voorschrijven dus heb nu eerst weer emesafene gekregen. Vooralsnog lijkt het deze zwangerschap beter te helpen dan de vorige. Maar nog steeds continue misselijk.