105 Reacties
6 maanden geleden
Hi! Beide zwangerschappen had ik extreme misselijkheid, spugen en migraine. Ben toen beide keren opgenomen geweest in het ziekenhuis met sondevoeding. Verschrikkelijke tijd. Ben nu 5+6 eb het gaat nog goed. Ik weet niet precies meer wanneer het de vorige keren bij mij starte dus ik blijf vol spanning hopen dat het deze keer beter zal gaan!
5 maanden geleden
Reactie op booboo24
Hoe gaat het nu met je? Ik heb precies hetzelfde nu en maak me zon zorgen : ...
Het blijft komen en gaan. De dag na mijn vorige bericht de hele dag spugend op bed gelegen. Ik ben absoluut niet zo ziek als de eerste keer, gelukkig. Er zitten hele slechte dagen tussen , maar ook dagen dat ik me goed voel! Maak je geen zorgen!
Ik heb wel geleerd dat ik ook als ik me goed voel wel mijn medicatie moet blijven slikken, anders ben ik de dag erna mega ellendig!
5 maanden geleden
Reactie op Lieeke
Het blijft komen en gaan. De dag na mijn vorige bericht de hele dag spugend ...
Oh bah ja hier is het ook echt elk moment weer anders. Maar voel me absoluut ook niet zoals de eerste keer. Kan ook meer eten dan toen. Hoe lang heb jij het gehad de eerste keer? Goed advies van medicatie, ga ik ook doen
5 maanden geleden
Hier werk ik sinds vandaag halve dagen, icm 3x per dag medicatie. Zonder spuug ik alles bij elkaar. Maar ik heb nu wel meteen de juiste medicatie ipv eerst 2 weken vanalles uitproberen wat niet werkt, om vervolgens uit te drogen.
5 maanden geleden
Reactie op booboo24
Oh bah ja hier is het ook echt elk moment weer anders. Maar voel me absoluu ...
De eerste zwangerschap tot ruim 19 weken gespuugd. Maar ook heel lang afgewacht, eerst dacht ik hoort erbij, tot 2 weken allemaal verschillende medicatie tot ik letterlijk uitgedroogd was en meerdere opnames nodig had. Vanaf week 19 werd het beter, bleef misselijk maar spuugde nog maar een enkele keer. Wel tot einde zwangerschap medicatie nodig gehad.
5 maanden geleden
Reactie op frenkel1988
Hier werk ik sinds vandaag halve dagen, icm 3x per dag medicatie. Zonder sp ...
Dat herken ik. Vorige zwangerschap inderdaad veel te lang afgewacht en verschillende medicatie geprobeerd, toen was het eigenlijk al te laat.
Ik had ook aangegeven 50 % te willen werken, maar mijn werkgever heeft , in overleg, besloten mij 100% ziek te melden. Zodat ik kan aansterken.
5 maanden geleden
Reactie op Lieeke
De eerste zwangerschap tot ruim 19 weken gespuugd. Maar ook heel lang afgew ...
Oh precies hetzelfde meegemaakt. Ook te lang mee gelopen toen. Nu meteen met medicatie begonnen idd. Dat is misschien onze redding geweest? Nog wel misselijk als de malle maar k ben positiever dan toen
5 maanden geleden
Reactie op Mummabear
Hier ook een HG zwangerschap gehad bij mijn eerste. Ik merk dat er enorm wa ...
Ik herken het wel, alleen had ik dit toen ik in september zwanger was (MA). Ik heb toen bij de POH gelopen, waardoor ik nu minder angst heb. Alleen angst voor een duodenumsonde zonder verdoving.
Mij heeft het maken van het HG-voorbereidingsplan én dit vooraf bespreken met de huisarts erg geholpen. Daardoor kreeg ik meteen de goede medicatie.
5 maanden geleden
Reactie op Erka
Ons eerste kindje is nu 3 jaar, eerder dan dit durfde ik een 2e nog niet aa ...
Inmiddels ben ik 7 weken. Los van af en toe een beginnende misselijkheid, wat nog niet meer is dan een vervelend “keelgevoel” heb ik nog nergens last van. Geen vieze geuren, geen kokhalzen, ik heb juist meer trek! Ik eet alleen wat langzamer dan anders…
Ik weet echt niet wat ik moet verwachten. Aan de ene kant ben ik natuurlijk blij dat ik niet ziek ben, maar aan de andere kant ook bang dat ik te voorbarig ben en het straks ineens komt opzetten of dat er iets mis is?
5 maanden geleden
Reactie op Erka
Inmiddels ben ik 7 weken. Los van af en toe een beginnende misselijkheid, w ...
Laten we er vanuit gaan dat je safe bent. Ik ben nu 7 weken en het begon een paar dagen geleden (denk met 6 weken). Misselijk, spugen alles erop en eraan. Dat koelgevoel herken ik wel
5 maanden geleden
Met mijn vorige zwangerschap ook HG en met deze helaas ook. Ging vanaf 5 weken oké en met precies 7 weken brak de hel helaas los 🤢🤢🤢. Inmiddels 9weken (nog wat) en weet gewoon niet hoe ik dit ga volhouden met m’n peuter. Al aan een hydratie infusie gezetten en geen medicatie helpt helaas dus word er wel een beetje moedeloos van. Sorry mijn mindere ervaring en ik hoop dat jij er aan ontkomt 🙈🙈
5 maanden geleden
Reactie op Lieeke
Hoe gaat het nu met je?
Het verschilt echt per dag. Vandaag echt een goede dag. Gisteren was hel op aarde en zo probeer ik de dagen door te komen.. maar ochhh wat duren de dagen toch lang he :( Krijg nu ook 2x in de week vochtinfuus dus daar knap ik daarna echt van op.
Maar nog steeds dankbaar dat het niet als mijn eerste zwangerschap is, want toen kon ik echt helemaal niks..
Gelukkig hier een minder erge tweede HG zwangerschap
5 maanden geleden
Reactie op Minaa_Lem
Met mijn vorige zwangerschap ook HG en met deze helaas ook. Ging vanaf 5 we ...
Ik begrijp je gevoel helemaal. Het is echt overleven. Wens je heel veel sterkte toe en probeer te denken aan het eindresultaat hoe moeilijk dat soms ook is. Je bent niet alleen❤️