105 Reacties

5 maanden geleden

Ik baal zo ontzettend. Eerste zwangerschap ook HG gehad tot laatste week aan toe. Gelukkig geen ziekenhuisopnames gehad omdat medicatie zo goed werkte. Vandaag 7 weken en het sloeg afgelopen weekend weer toe. Elke dag niet overgeven voelde als winst en nu weer doodziek. Na bezoek ha mag ik weer starten met ondansetron. Hopelijk doet het weer zoveel als bij de eerste zwangerschap 🤞🏼

5 maanden geleden

Reactie op Mima_

Ik baal zo ontzettend. Eerste zwangerschap ook HG gehad tot laatste week aa ...
Wat is ondansetron? Ik hoop voor je dat het werkt ❤️

5 maanden geleden

Reactie op Blubbie

Wat is ondansetron? Ik hoop voor je dat het werkt ❤️
Medicatie tegen de misselijkheid en extreme overgeven. Mij werd verteld een laatste redmiddel bij HG

5 maanden geleden

Reactie op Mima_

Medicatie tegen de misselijkheid en extreme overgeven. Mij werd verteld een ...
Is het hetzelfde als Zofran? Ik krijg vanaf vrijdag Navalit. Ben benieuwd

5 maanden geleden

Reactie op Mima_

Ik baal zo ontzettend. Eerste zwangerschap ook HG gehad tot laatste week aa ...
Wat beroerd voor je. Ik ben ook 7 weken en vanaf het weekend beroerd. Ik dacht, waarom word ik niet misselijk, maar nu ben ik het alsnog behoorlijk.

5 maanden geleden

Ik ben nu 9 weken en ipv beter wordt het alleen maar erger. Wat een hel!!! :(

5 maanden geleden

Reactie op booboo24

Is het hetzelfde als Zofran? Ik krijg vanaf vrijdag Navalit. Ben benieuwd
Yes, is inderdaad hetzelfde. Vandaag slechte dag gehad maar gelukkig goed kunnen afsluiten. Ik merk ook dat ik enorm misselijk word van foliumzuur, hebben er daar meer last van?

5 maanden geleden

Reactie op booboo24

Ik ben nu 9 weken en ipv beter wordt het alleen maar erger. Wat een hel!!! ...
Bah dan is het nog lang aftellen. Hopelijk wordt het snel wat beter! 🤞🏼

5 maanden geleden

Hier tijdens de eerste zwangerschap heel misselijk en vermoeid geweest en toen hielp primperan. We dachten toen dat het kwam doordat ik cold turkey met medicijnen moest stoppen. Ik kwam er bij deze zwangerschap achter dat ik zwanger was door misselijkheid (heb ik zelden, dus mijn man vroeg maar even om een test te doen). Sindsdien wel misselijk en weinig eten. Sinds vorige week dinsdag extremer en eerst suprimal en vervolgens primperan geprobeerd. Na de primperan is het spugen gestopt, maar de extreme misselijkheid en vermoeidheid is er nog wel. Krijg op een dag met moeite een plakje kaas en ini mini stukje appel weg. Vrijdag belde de vk hoe het ging en die heeft me doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar infuus met vocht en vitamines gekregen en zofran. De behandeling kan “gelukkig” thuis, hoewel ik hier ook alleen maar op bed lig en weinig prikkels verdraag. Krijg nu 3 l vocht per dag + vitamines en de zofran helpt echt wel de extreme misselijkheid eraf te halen, maar nog steeds heb ik het gevoel dat ik overvol zit en krijg nog veel te weinig binnen. Nu 7+5 en hopen dat ik snel wat voeding tot me kan nemen, maar de geuren alleen al… 🤢

5 maanden geleden

Reactie op Mima_

Bah dan is het nog lang aftellen. Hopelijk wordt het snel wat beter! 🤞🏼
Ik gebruik nu Navalit dus hoop dat het snel wat gaat doen 🙏🏼 Hoe gaat het met jou nu?

5 maanden geleden

Reactie op Erka

Inmiddels ben ik 7 weken. Los van af en toe een beginnende misselijkheid, w ...
Vandaag de eerste echo gehad en helaas was het niet goed. Ik had al zo’n voorgevoel doordat de misselijkheid niet doorzette, het bleef op een beginnende wagenziekte lijken. Het was hooguit ter grootte van 4/5 weken, terwijl we zelf 8+4 dachten te zijn. Nu is het dus wachten op de miskraam.

5 maanden geleden

Hoi, ik had ook bij de eerste een HG zwangerschap. Ik ben nu 10 wkn zwanger en ben nog steeds misselijk. Het is weer begonnen met 5 weken en met 7 weken was ik al uitgedroogd en moest ik aan infuus. Vervolgens met 9 weken weer uitgedroogd. Nu geef ik nog elke dag 1 a 2x over. Ik kan niets drinken eten lukt in kleine porties nog wel. Het is wel minder vergeleken met eerste zwangerschap, maar toch wel zwaar vooral met een kleine in huis.

5 maanden geleden

Reactie op booboo24

Ik gebruik nu Navalit dus hoop dat het snel wat gaat doen 🙏🏼 Hoe gaat het ...
Dat ken ik niet. Duimen maar, fijn dat je iets hebt gekregen! Met de medicatie is het een heel stuk beter vol te houden, gelukkig. Alleen nog wel heel misselijk en nog af en toe overgeven. Ken het nog van de eerste zwangerschap. Toen werd het rond week 16 wat aangenamer, dat duurt nog even...

5 maanden geleden

Reactie op Erka

Vandaag de eerste echo gehad en helaas was het niet goed. Ik had al zo’n vo ...
Wat heftig! Heel veel sterkte gewenst.

5 maanden geleden

Reactie op Erka

Vandaag de eerste echo gehad en helaas was het niet goed. Ik had al zo’n vo ...
Heel veel sterkte 😔🙏🏼

5 maanden geleden

Reactie op Mima_

Dat ken ik niet. Duimen maar, fijn dat je iets hebt gekregen! Met de medica ...
Oh echt ik kan niet wachten. Hoe ver ben je nu?

5 maanden geleden

Hebben jullie ook zon last van speekselvloed? Ik heb zo veel speeksel in mn mond dat ik het echt niet meer kan doorslikken. Moet het echt uit spugen in een beker oid. Ik word echt gek, want slapen in de nacht lukt ook niet zo..

5 maanden geleden

Reactie op booboo24

Hebben jullie ook zon last van speekselvloed? Ik heb zo veel speeksel in mn ...
Heel herkenbaar dit heb ik ook bij al mijn hg zwangerschappen gehad ( dit is de 3e hg zwangerschap) ik moest zelfs tijdens mijn slaap spugen in een beker omdat me mond vol liep van de speeksel en ik het inderdaad niet kon doorslikken zo’n vervelende kwaal 😣

5 maanden geleden

Reactie op san4kids

Heel herkenbaar dit heb ik ook bij al mijn hg zwangerschappen gehad ( dit i ...
Oh zo vervelend idd! Ik gebruik nu een handdoek tijdens mn slaap en kan nu iets beter doorslapen.. Hoelang duurde het bij je vorige 2 zwangerschappen? Ik hoop dat het snel voorbij gaat😭

5 maanden geleden

Reactie op booboo24

Oh zo vervelend idd! Ik gebruik nu een handdoek tijdens mn slaap en kan nu ...
Bij de vorige 2 was ik van zowat alle kwaaltjes met ongeveer 14/15 af ik ben nu 11 dus hoop dat het over een paar weken weer helemaal over is..en voor jou en ieder dit meemaakt ook zsm!