9 Reacties

7 maanden geleden

Geen tips maar hier is t ook een strijd. Ik begin 19:30 en hij ligt net 15min te slapen 馃ゲ

7 maanden geleden

Hoe zijn de slaapjes overdag?

7 maanden geleden

Geen tips, wel herkenbaar. Meestal lukt het hier vanaf half 10. Vandaag probeerde ik het om half 9. Ze sliep om 10. Als ik haar rond 7 of 8 on bed leg, is ze 30 min later weer wakker.

7 maanden geleden

Bij ons precies hetzelfde! Als ze om 19.30 in bed ligt, wordt ze na een uur weer wakker en is het feest volgens haar dan 馃槀 vandaag lag ze iets voor 21.00 te slapen, was al echt blij! Ik heb ook geen tips, ik probeer haar iig uiterlijk 18.15 bv wakker te maken zodat ze dan rond 20.00 naar bed kan voor de nacht

7 maanden geleden

Herkenbaar en helaas ook geen tips.. wij hebben hier op een avond een keer 3 uren lang om de beurt staan wiegen

6 maanden geleden

Ik zou graag de tips lezen, want hier ook een late slaper... Ik merk wel dat de dutjes invloed hebben. Laatst hadden we een goede dutjesdag en lukt het voor het eerst om haar om zeven uur op bed te doen. Maar gister gingen de dutjes niet zo goed en heeft ze van 20:15 tot 21:45 wakker gelegen in de cosleeper met ons ernaast

6 maanden geleden

Paar weken geleden heb ik hier een topic over geopend omdat ik met mijn (toen) 21 weken oude dochter hetzelfde had. Wat hier ontzettend heeft geholpen; ik heb de app Napper gedownload en ben haar dutjes en slaap gaan bijhouden. Heb verder niks gedaan met de suggesties die de app gaf, alleen tijden ingevuld. Na een week ongeveer had ik het inzicht in hoe haar ritme gaat en hoeveel slaap ze gemiddeld nodig heeft. Het bleek dat ik steeds veel te vroeg probeerde om haar neer te leggen. Ze had dan nog niet voldoende slaapdruk en raakte overstuur op haar donkere kamertje, waardoor ze te gestresst was om in slaap te vallen op het moment dat ze eigenlijk wel moe genoeg was. Ze valt in de avond sowieso lastig in slaap, dus nu ik weet hoe laat ze 鈥榮 avonds ongeveer voldoende slaapdruk zal hebben op basis van het tijdstip waarop ze die dag wakker werd en de dutjes, leggen we haar in de wagen en valt ze tijdens het wandelen in slaap. Sinds we het op deze manier doen, slaapt ze serieus door. Ze heeft de afgelopen 2 dagen zelfs niet meer gemeld voor de droomvoeding tussen 23.00 en 24.00. Ik hoef haar nog steeds niet om 19.00 proberen neer te leggen, maar het scheelt hier ontzettend veel verdriet en stress dat we ons er op kunnen instellen dat zij gewoon wat later gaat slapen dan onze oudste dochter (die is 3 en is meestal om 19.00 al KO, haha).

6 maanden geleden

Dank voor jullie reacties. Er is soms geen peil op te trekken, want ondanks dat ze zo onrustig de nacht in ging, heeft ze sinds ik denk 2 maanden weer de nacht doorgeslapen 馃ぃ

6 maanden geleden

Reactie op N1804

Dank voor jullie reacties. Er is soms geen peil op te trekken, want ondanks ...
Hier net zo. Elke nacht is weer anders, net als elke avond. Gister twee uur bezig geweest met haar in bed te krijgen 馃槶 Niet de hele tijd hoor, ze heeft ook even op ons bed liggen spelen. Mevrouw is 3 uur en 45 minuten wakker geweest, terwijl ik haar na 1 uur en 45 minuten naar bed probeerde te doen... Het leek wel alsof die ene minuut die ze sliep voor haar als een powernap gold