37 Reacties
vorig jaar
Goed bezig!! Dit spreekt mij al erg lang aan en probeer er dan ook zoveel mogelijk rekening mee te houden. Gebruik gecertificeerde biologische en dierproefvrije huidverzorging en ben sindskort ook mijn make-up hierin aan het vervangen. Qua voeding veel bio en uit het seizoen maar snoep geëist ook wel hoor, zeker nu ik zwanger ben kan ik zin hebben in de gekste dingen maar geef er dan wel aan toe! Bijvoorbeeld een dr Oetker funghi pizza 🤭
vorig jaar
Reactie op Karen4567
Goed bezig!! Dit spreekt mij al erg lang aan en probeer er dan ook zoveel m ...
Ahh goed bezig! Jaa gaat dan toch stiekem best langzaam om alles een beetje te vervangen maar dat is wel makkelijker dan alles in 1x 😅
Hier het snoepen ook wel hoor! Moet ook kunnen toch, ik probeer wel altijd Iniedergeval iets van groente te eten (eerste weken lukte dat ook zeker niet altijd)
Ben je toevallig ook al een beetje in die richting voor de kleine aan het kijken? Wasbare luiers, smeersels voor de huid, etc?
Ik zie soms door de bomen het bos niet meer 😅🙊
vorig jaar
Oeeh leuk topic! Ik lees lekker mee 📝
Ik probeer nu (huis)parfums en dergelijke te vermijden en wil binnenkort overstappen op natuurlijke(re) schoonmaakmiddelen
vorig jaar
Het boek Nourishing traditions for baby and child care van Sally Fallon is een aanrader als je Engels kunt. En de website mamanatural.com (ook Engels)
vorig jaar
Ik lees mee! Wij gebruiken enkel natuurlijke schoonmaakmiddelen en andere dingen want mijn man is allergisch (hevig) voor de meeste chemicaliën. We proberen ook zoveel mogelijk op te letten met wat we eten, zoveel mogelijk onverpakte en seizoenproducten enz. We zijn beide ook intolerant voor enkele ingrediënten, ook kan ongezonde voeding onze allergieën triggeren. Hier en daar hebben we cravings en we doen dan ook niet zo moeilijk. Maar stilletjes wil ik toch wel graag overschakelen naar gezonde versies van die cravings, aangezien de kans dat ons baby’tje allergieën of intoleranties zal hebben groot is.
Ik lees alvast mee voor leuke tips en boeken enz.
Wasbare luiers gebruikt een vriendin van mij. Wij zijn van plan om wegwerp bambo nature luiers te gebruiken omdat deze de vrij van chemicaliën zijn etc. Ik was aan het overwegen om wasbare luiers te gebruiken maar ik heb gemerkt dat het (voor mij in ieder geval) veel te veel werk is. Ik hou ook helemaal niet van de was. Wel zijn we nog aan het overwegen om wasbare luiers rond 1 jaar te gebruiken. Maar goed het is allemaal nog niet zeker 😌
vorig jaar
Reactie op Yasemin52
Ik lees mee! Wij gebruiken enkel natuurlijke schoonmaakmiddelen en andere d ...
Ahh vervelend dat het via allergieën moet maar stiekem ben ik van mening dat ons lichaam er gewoon niet zo tegen kan en wij hebben het zo “gemaakt” dat we “ertegen kunnen”
Ik snap je gedachten over stiekem toch je cravings willen veranderen!
Gebruikt die vriendin toevallig ook wasbare luiers zonder chemicaliën en datsoort dingen? Zo ja welke? 😄
vorig jaar
Reactie op Lies737
Ahh goed bezig! Jaa gaat dan toch stiekem best langzaam om alles een beetje ...
Kwa smeersel heb ik wel een tip werkt zoal als creme /zalf/lotion voor de baby en als billen zalf maar ook voor buik striemen en als tepelzalf en ontelbare andere zaken natuurlijk als gezichtscreme gebruiken wij het ook: bio ongeraffineerde shea butter
Flesje amandel olie als baby bad olie ( ik doe zelf altijd lijnzaad in bad maar is mischien te vet voor de baby.
En als shampoo/waszeep zon soap bar voor babys van happy earth
Zelf maak ik ook mn eigen deo in 10 min klaar super easy en calendula zalf (de bloem kweek ik dan ook zelf) calendula is best easy te maken en mega fijn voor kids ook
vorig jaar
Reactie op majoraan
Kwa smeersel heb ik wel een tip werkt zoal als creme /zalf/lotion voor de b ...
Ohh heb je misschien tips voor shea butter? Ik had besteld en dacht zal allemaal hetzelfde zijn (misschien is dat ook zo) maar wij vinden hem zo onwijs stinken , beetje naar gerookte kaas ofzo en dan heel sterk. Dus die hebben we maar 1x op mijn buik gesmeerd 😅🙊
vorig jaar
Jazeker! Ik maak al jaren mijn eigen body butter, gewoon met pure ingrediënten. Sommigen vinden dit een gedoe en het een beetje ‘stinken’ maar je bent er zo aan gewend. (Shea butter heeft een bepaalde geur en andere oliën zoals cactus of avocado olie, hebben ook een gekke geur) Voor m’n dochter gebruik ik (1x in de week was ik haar haartjes) met Happy Earth, ook niet geheel zonder meuk, maar ja dat is een keuze. Qua voeding was ik bij mn eerste zwangerschap vega, maar nu is er weer andere info beschikbaar en ben ik langzamerhand dat weer aan het introduceren ; grasgevoerd vlees, roomboter (bakken en op brood) Ook straks in de Post Partum periode qua voeding wil ik zeker op gaan letten, maar nog niet echt goede info over ingewonnen. Je kan heel veel met etherische oliën (schoonmaak producten en body verzorging zelf maken) en qua voeding kan ik je deze tips geven;
De groene vrouw (poepdokter) little.sunwarriors, flowmetmo …
vorig jaar
Reactie op Lies737
Ahh goed bezig! Jaa gaat dan toch stiekem best langzaam om alles een beetje ...
Voor de baby gebruik ik natuurlijke oliën of kokosolie, luiercreme van weleda. Heb al drie kinderen dus inmiddels wel wat geprobeerd :). Bij jeuk en uitslag (waterpokken en andere virussen) bad met havermout, dat helpt erg goed. Wasbare luiers vind ik echt teveel gedoe. Tip om door de bomen het bos nog te zien is te letten op keurmerken zoals BDIH en Ecocert . Veel producten lijken ok maar zijn het niet als je de ingrediënten leest.
vorig jaar
Reactie op LJ
Jazeker! Ik maak al jaren mijn eigen body butter, gewoon met pure ingrediën ...
Ahh heb je toevallig een recept of iets voor een lekkere body butter?
Voeding eerst vega en nu toch een kleine switch is heeel herkenbaar! Ik eet eigenlijk vega maar nu wil ik zo min mogelijk “meuk” eten en daardoor denk ik inderdaad ook aan biologisch grasgevoerd vlees.. ik ben de drempel nog niet over
De poepdokter junior ben ik nu aan het lezen en ik wil daarna inderdaad ook de volwassen versie nog lezen, de andere twee ken ik niet en zal ik bekijken, bedankt!
vorig jaar
Ik heb ook de poepdokter gelezen bij mijn 1e, love it!
Ik heb probiotica gegeven, doe ik nog als hij ziek geweest is, elke dag een glaasje kefir, toen hij begon met hapjes klein lepeltje ghee erbij voor z'n darmen, en levertraan (hij is nu 2). Ben nu zwanger van de 2e en doe weer het eerste en laatste trimester probiotica, pure E olie op mijn buik (hoofdbestanddeel van litteken crèmes)
vorig jaar
Reactie op Lies737
Ahh heb je toevallig een recept of iets voor een lekkere body butter?
Voe ...
https://thecoconutmama.com/homemade-body-butter/
Het duurt wel even voordat je ‘slagroom’ hebt, maar ik vind deze zooooo heerlijk! En als je er een lekkere geur aan wilt geven, gewoon paar druppeltjes etherische olie erbij doen. Voor m’n gezicht meng ik bio rozenolie en arganolie.
Oh en goeie olie die ik pas heb ontdekt is Krappa olie. Die ruikt echt niet lekker, maar die smeer ik op wondjes, uitslag etc bij mn dochter, dat helpt echt supergoed! En tip voor de baby tijd, indien je bv gaat geven;ontstoken naveltje, oor, ogen, verkoudheid, druppelde ik altijd bv daar waar het nodig was, vaak na 2dgn helemaal weg! (Je kan ook zorgen dat je wat in de vriezer hebt voor nood mocht hij/zij wat ouder worden. ) 🍼
vorig jaar
Ik vind ismeepureliving heel fijn om te volgen hiervoor op insta. Ze heeft zelf een baby’tje gekregen dus ook op dit gebied deelt ze veel. Bij Dilling koop ik mijn wolletjes. :-)
vorig jaar
Reactie op Lies737
Ohh heb je misschien tips voor shea butter? Ik had besteld en dacht zal all ...
Hahaha ja de pure geraffineerde ruiken wel al vind ik het een notige geur gerookte kaas vind ik zelf niet perse haha allemaal t zelfde zijn ze niet je hebt helaas ook bewerkte en geraffineerde varianten ze moeten een beetje gelig kleur zijn ik zal eens kijken welke wij hebben
vorig jaar
Reactie op Lies737
Ahh vervelend dat het via allergieën moet maar stiekem ben ik van mening da ...
Jazeker voorzover ik het weet zijn ze allen zonder chemicaliën. Ze gebruikt verschillende merken als ik mij niet vergis, je hebt all in one en je hebt ook met verschillende lagen. Het beste is dat je langsgaat bij een winkel waar ze wasbare luiers verkopen en voor informatie vraagt en even rondkijkt. Het verschilt nl wat jou voorkeur zou zijn, ik persoonlijk wou gaan voor all-in-one maar minpunten zijn dan dat het blijkbaar in 2-3 dagen droogt en ze zijn heel dik. Merken die ze mij had gestuurd zijn: popolini, happy bear (all-in-one), disana(een laagje voor in de luiers). Ze had mij ook deze link gestuurd: https://www.oudersvannu.nl/baby/wasbare-luiers-zo-werkt-het-en-dit-bespaar-je-ermee~89cbeaf
Veel succes ermee alvast 😁