17 Reacties

één maand geleden

Wat super vervelend allemaal. Voel je haar wel als je even rustig op je linkerzij gaat liggen? Ik gebruik het zelf niet maar zou een app om schopjes te tellen en het zo bij te houden je meer rust kunnen brengen? Als je echt ongerust bent weet je zelf het beste of je de verloskundige moet bellen. Die kan het beste inschatten of in jouw situatie een ctg nodig is. Hopelijk kan ze ook helpen om je wat meer rust te geven.

één maand geleden

Gewoon bellen daar is je VK voor. Misschien ook even met de HA praten en misschien wel hun praktijkondersteuner? Dat je zelf even gewoon je ei kwijt kan en wat perspectief kan bieden? Zwangerschap is niet niks, vooral als je al een rocky start hebt gehad en niet echt kan genieten. 🫶🏽

één maand geleden

Ach lieve Dream ❤️ Wat ontzettend naar wat je allemaal al hebt meegemaakt! En enorm begrijpelijk dat je jezelf zo’n zorgen maakt! Dat toont alleen maar aan dat je (nu al) zo’n betrokken en lieve moeder bent ❤️ Mijn zoon heeft ook dagen dat ik hem stukken minder voel. Ik was die dagen ook best ongerust steeds. Inmiddels kan ik mezelf heel goed vertellen dat dit bij hem hoort, maar dat is ontzettend moeilijk. Ik kan dat ook niet tegen jou zeggen; voor hetzelfde geldt is er bij jou wel iets aan de hand. Wat ik je wel kan adviseren is om goed bij jezelf ten rade te gaan. Voel je haar inderdaad minder dan gewoonlijk, of ben je jezelf druk aan het maken of het wel goed blijft gaan? Dat laatste gaat blijven helaas ❤️ Vanaf nu af aan hopelijk de rest van je leven! Mijn psych zegt altijd; jij bent jezelf mentaal constant aan het voorbereiden op de klap die kan komen. Denk jij dat de klap minder hard wordt door die mentale voorbereiding daarop? En welke weg (jezelf wel of niet constant druk maken) denk je achteraf gezien dat je het meest heeft gebracht? Lieve Dreamy, ik zou zeker de verloskundige bellen als je twijfelt, daar zijn ze voor. Ik hoop ook dat je wat rust vindt de komende weken! Ps; ik ben nu 30+2 en ik voel hem echt pas een korte tijd nu dagelijks regelmatig. Dat is geen garantie voor jou, maar het hoeft dus ook niet per definitie slecht te gaan! ❤️🍀

één maand geleden

Wat hebben ze ieder keer bij de ctg scan aangegeven toen je voor minder leven langs ging? Lag ze anders? Was alles goed? Dan zou ik proberen los te laten en morgen langs gaan om hartje te luisteren.

één maand geleden

Wat enorm vervelend voor je. Snap dat dat heel stressvol kan zijn. Hopelijk is alles goed met de kleine en zou, zoals anderen ook al zeggen gewoon bellen als je twijfelt. Daarnaast kan het ook zeker geen kwaad met de verloskundige of de huisarts te bespreken hoe je je voelt. Misschien kan het erover praten ook wel wat helpen.

één maand geleden

Jeetje wat naar dat je er zo onderdoor gaat. Dat is niet goed voor jou, en ook niet voor je kindje. Ik merk zelf, wanneer ik meer stress ervaar, dat mijn kindje minder beweegt. Vervolgens heb ik daar stress van en dan blijft het dus zo. Ik bespreek dit regelmatig met mijn verloskundige en zij is daarin heel eerlijk tegen me, maar ook heel meelevend. Ze geeft aan dat ik altijd mag bellen bij minder leven en weet me ook gerust te stellen dat het meestal niets betekent. En ze adviseert altijd om meer ontspanning op te zoeken voor mezelf. Is er iets wat jij fijn vindt om te doen? Lezen, sporten, knutselen, of een massage nemen? M'n enige advies zou zijn, bespreek dit met je verloskundige. Hopelijk lukt het je om meer te ontspannen en het vertrouwen in jezelf en je kindje terug te vinden. Heel veel succes 🩷

één maand geleden

De vk kan je een doorverwijzing geven naar de POP-poli. Dit is bij psychische klachten. Als ik jou emoties zo lees zou dat wellicht een goede optie zijn voor je. Goed dat je het serieus neemt en naar hulp zoekt!

één maand geleden

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips & jullie verhalen dat het ook niet altijd stressvrij is. Ik heb gisteren toch gebeld voor CTG en kon meteen terecht, alles was goed! Ik ben dus medisch doordat ik al bij de POP-poli zit, daarnaast heb ik ook nog 2 coaches waarmee ik samenwerk om dit aan te pakken (daarnaast voor zwangerschap bij de psycholoog langs geweest ivm angsklachten). Al met al, ik probeer alles te doen wat ik kan doen maar merk toch dat ik dan zulke dagen heb. Mijn voornaamste angst ik dus dat ik niet tijdig aan de bel trek en daardoor dramatische gevolgen zullen ontstaan. Ik ben dus enorm gefocust op de baby.. Het helpt ook niet dat ik niet echt een ritme bij de baby heb ontdekt. @Celiny87: het is inderdaad zo dat ik me mentaal probeer voor te bereiden op het ergste, mja dat is gewoon niet te doen.. En wat je zegt dat druk maken gaat altijd blijven helaas.

één maand geleden

Ik zou hier over praten met je VK en met je eventuele partner en familieleden. De VK kan je ook mentaal ondersteunen.

één maand geleden

Reactie op Dreamyx

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips & jullie verhalen dat het ...
Ik zou je ook niet kunnen vertellen wat "het ritme" van mijn baby is hoor. Dat hangt er ook echt vanaf wat je zelf doet op een dag. Dit is mijn 3e zwangerschap. Als ik de baby iedere dag meerdere keren voel is het prima

één maand geleden

Omdat de baby wat kleiner is kun je de baby ook minder voelen bewegen. Verder geen tips want ik ervaar momenteel precies hetzelfde. Als het zoveel spanning geeft liever even bellen voor een ctg want stress is ook niet goed. Succes 🍀

één maand geleden

Is zo’n hartslag dingetje voor thuis niet iets voor jou? Dat je zelf kan luisteren wanneer je wilt om wat onzekerheid weg te nemen?

één maand geleden

super cervelen heb ook best vergelijkbare situaties meegemaakt. Het kan zeker geen kwaad zoals anderen het ook aangeven om te veagen of je thuis monitoring kan krijgen en geef gewoon ana dat het je mentaal super dwars zit. Daarnaast nooit twijfelen en bellen ze zijn verplicht je te helpen. niet tevele zoegen maken. Als de baby wat kleiner is dan is het misschien ook lastiger met voelen baby heeft gewoon meer ruimte om vrij te bewegen.

één maand geleden

Reactie op Koffieleut123

Omdat de baby wat kleiner is kun je de baby ook minder voelen bewegen. Verd ...
Dit zei de verloskundige gisteren ook, ze lag ook inderdaad anders gepositioneerd dan voorheen. Ook had ik aangegeven dat ik veel verhalen lees (en hoor) dat bijv sommige vrouwen niet eens kunnen slapen omdat de baby zo actief is of dat ze echt een regelmaat vinden in de bewegingen en ik word hier zo onzeker van. De verloskundige gaf daarna aan dat dit echt eigenlijk helemaal niet zovaak voorkomt en dat ieder baby gewoon anders is. En ik probeer niet te stressen want ja ik weet dat cortisol ook slecht is voor de foetale ontwikkeling en dan voel ik me weer schuldig. Al met al, zwangerschap is mentaal het zwaarste wat ik ooit heb meegemaakt. Ik hoop dat jij wel kan genieten (al is het maar af en toe) ❤️

één maand geleden

Reactie op Delanyz

Is zo’n hartslag dingetje voor thuis niet iets voor jou? Dat je zelf kan lu ...
Heb ik zojuist gedaan! Heel lang uitgesteld, omdat ik zoiets had van ja wil niet nu obsessief met de doppler bezig zijn. Maar wie weet geeft t me juist rust en zo niet dan verstopt mijn man hem wel😂

één maand geleden

Reactie op Andsero22

super cervelen heb ook best vergelijkbare situaties meegemaakt. Het kan zek ...
Ben ‘blij’ dat ik niet de enige ben. Ik heb donderdag een afspraak bij de POP poli en dan ga ik het zeker aankaarten dat het me echt heel zwaar valt allemaal. De verloskundige zei precies hetzelfde! Dat het echt geen probleem zou zijn als ik elke dag zou bellen en ze het elke keer serieus nemen, dus dat was fijn (niet dat ik elke dag wil bellen).

één maand geleden

Heel herkenbaar, ik had dit ook bij de eerste! Zo onzeker kan je er van worden.. Gelukkig allemaal goed gegaan, uiteindelijk geboren met 2662 gram bij 39 weken. Nu zwanger van nr 2, p35 zit ze op met 27 weken.. maar deze is overactief.. geruststellend, maar is ook niet altijd fijn. Vertrouwen er maar op dat het goed komt.lieve mama. En gewoon bellen, beter dan te veeel stressen