14 Reacties

3 dagen geleden

Bij ons was het dat we hem te vroeg op bed legde smiddags.

3 dagen geleden

Wij hebben in de ochtend dat hij vaak na 2-2,5 uur slaapt en de middag van 3-3, 5 wakkertijd.

3 dagen geleden

Ik heb altijd ‘geleerd’ dat 20 minuten heel goed en normaal is, dat ze dat echt wel nodig kunnen hebben om in slaap te moeten vallen

3 dagen geleden

Ik vind 20 min eigenlijk wel meevallen

2 dagen geleden

Ik ben sinds een paar dagen aan het kijken hoe het gaat als ik haar maar 1 dutje laat doen. Want hier was het vaker geen succes dan wel, de laatste 2 weken.

2 dagen geleden

Reactie op fentje83

Ik ben sinds een paar dagen aan het kijken hoe het gaat als ik haar maar 1 ...
Hoe pak je dat aan? Hier wil de middag dut ook niet lukken, alleen maar strijd maar de ochtend gaat juist nog heel goed. Tussen 9.00/9.30 tot 10.30/11.00..

2 dagen geleden

Reactie op Mama-1993

Hoe pak je dat aan? Hier wil de middag dut ook niet lukken, alleen maar str ...
Ik rek het ochtenddut tot 11 uur, terwijl ze normaal om 10 uur ging. Enige nadeel is dat ze dan wel tussen 10 en 11 een beetje chagrijnig is 🫠 Ze slaapt dan tot 13 uur en dan redt ze het wel tot 1830 ongeveer.

2 dagen geleden

Hier ook een tijd gehad. Maar mijn dochter wilde gewoon echt 4u wakkertijd hebben. Sinds dat we dat doen gaat het echt beter, ik kreeg als tip van het CB om haar weg te leggen en te ‘timen’ op 5 minuten. Je ze na 5 minuten nog aan het huilen, staan of overstuur ga ik terug (max 30 seconde) om haar weer neer te leggen eventueel even te kalmeren en time je weer 5 minuten. Dit ‘mag’ 3 keer. Meestal hoef ik maar 1 keer terug, soms helemaal niet!

2 dagen geleden

Reactie op ABEDK

Hier ook een tijd gehad. Maar mijn dochter wilde gewoon echt 4u wakkertijd ...
Dit is slaaptrainen en noem je gecontroleerd laten huilen (voor als iemand er meer over wil opzoeken).

gisteren

Wij doen voor het slapen best wel ‘druk’ met haar. Gooien in de lucht vindt ze fantastisch, wapperen met een laken, bouncen op bed en traplopen. Vooral als we een wat rustigere dag hebben binnen doen we dit wat vaker. Helpt goed! Toch een trigger voor het lijfje ofzo? Fun fact: mijn moeder past 1x in de week op en daar slaapt ze ‘s middags nooit 🥲. Mijn gok is dan dat ze te weinig spannends beleeft op zo’n dag, waardoor de slaapdruk niet hoog genoeg lijkt te komen. We doen haar dan vroeger naar bed dan op andere dagen.

gisteren

Reactie op Joosjeboosje

Wij doen voor het slapen best wel ‘druk’ met haar. Gooien in de lucht vindt ...
Eens! Ik merk ook dat als mijn zoontje lang en druk heeft gespeeld dat hij veel makkelijker in slaap valt. Ook met bedtijd. Is misschien ook logisch. Ik val ook makkelijker in slaap als ik een drukke dag heb gehad.

12 uur geleden

Mijn dochter slaapt soms half in mijn armen maar gaat toch altijd staan in haar bedje. We hebben het een keer gewoon bekeken via de babyfoon en ze gaat daarna gewoon zelf liggen, soms wat draaien maar valt dan met een kwartier in slaap. Soms een beetje huilen, ik vind het persoonlijk gewoon een beetje jammeren en ontlading. Als ik wel bij haar kom, dan gaat het proces weer opnieuw. Dus ik vertrouw erop dat ze dan zelf in slaap valt. ☺️

11 uur geleden

Hier hetzelfde sinds een paar dagen! 10,5 maand. Eerst legde ik haar weg en was ze binnen 5 minuten vertrokken, nu duurt het gerust 15-20 minuten. Ik krijg er buikpijn van, maar zolang ze niet huilt laten we haar liggen.