4 Reacties

vorige maand

Wat rot! 😔 Ik heb vaak last van migraine (voor, tijdens de zwangerschap en nu ook weer na mn bevalling). Ik houd het juist in stand door pijnstillers te nemen; dus ik kies er zelf voor om het ‘uit te zitten’. Met paracetamol had ik het ook heel erg helaas (minstens 4/5 migrainedagen in de week). Ik ben toen helemaal gestopt met pijnstillers en de aanvallen zijn ook minder frequent en heftig hierdoor. Is wel pittig, maar wellicht kan het voor jou ook werken! Ik doe ook meditaties om te kunnen dealen met de pijn en eventueel in slaap te vallen. Tegen de misselijkheid pak ik okugest, dit kun je kopen bij de etos en da; is homeopathisch. Ik mocht dit tijdens mn zwangerschap ook innemen, maar wellicht goed om te kijken of dit met bv ook mag. Ik heb nog heel veel andere dingen geprobeerd, dus als je meer wil weten stuur gericht een berichtje. Dit is nu wat voor mij werkt, maar alles wat ik eerder uitgeprobeerd heb, kan wellicht wel voor jou werken! Succes, hoop dat de migraine snel voor je zakt 😊 Het is een vreselijke pijn!

vorige maand

Hier ook heel veel migraine gehad in de eerste weken na de bevalling. Na drie weken werd het beter, nu nog 1-2x/week ongeveer. Ook voor de zwangerschap en tijdens al veel migraine. Ik ben meestal juist heel terughoudend met pijnstillers, maar nu ik voor een kleine moet zorgen probeer ik daar juist minder streng in te zijn, want ik ben echt een veeeel minder leuke moeder met hoofdpijn. Ik neem nu dus juist wel snel paracetamol als het begint en als dat niet helpt een halfuur later nog ibuprofen erbij, dat mag nu weer, ook met borstvoeding. Verder rust en regelmaat. Maar ja, dat zit er niet zo in met een baby. 😅 Ik heb wel een paar keer m’n vriend gevraagd om de nachtvoeding te doen met gekolfde melk uit de vriezer, zodat ik dan iets beter zou slapen, want slecht slapen is bij mij ook een trigger. Ik hoop voor je dat het snel wat opknapt, want het is echt ellendig. Als de hormonen straks wat stabieler worden wordt het vast beter. Beterschap!

vorige maand

Magnesium slikken dat helpt!

vorige maand

Ik heb de eerste 2 weken na de keizersnede ook veel migraine en gewone hoofdpijn gehad. Ik mocht van de gynaecoloog sumatriptan slikken bij een aanval, ondanks dat ik borstvoeding geef. Dit heb ik ook gedaan! Nu niet zoveel last meer gelukkig