Hoi allemaal,
Lang verhaal kort gemaakt: vandaag heb ik te horen gekregen dat ik mogelijk een keizersnede krijg i.v.m. een fistel. MDL arts gaat dit overleggen met de gyn.
Een beetje een domper, omdat de gyn afgelopen week vertelde dat ik wat hem betreft niet medisch hoef te worden; kindje groeit goed en ik heb geen klachten. Ook MDL arts vertelde enkele weken geleden dat ik niet medisch hoef te zijn. Dus aparte wending (laatste darmonderzoek was 1 jaar geleden).
Uiteraard.. als het medisch niet verantwoord is om vaginaal te bevallen, dan is het niet anders. Ik zie ook niet op tegen de keizersnede zelf, maar ook zie ik niet op tegen de pijn die je erna hebt.
Wel lijkt me de ruggenprik erg naar? De naald in je rug? En het herstel erna. Mag ik bijv. na een weekje of zo mijn oudste lopend naar school brengen? Mag ik wel de baby zelf aankleden als dat nodig is, of verschonen? Of oppakken voor borstvoeding? Of af en toe even opstaan en lopen? Soms iets kleins koken....? Dus de simpele kleine dingen zeg maar..
Heeft iemand hier ervaring mee? Het is mijn derde kindje. Andere twee bevallingen heb ik gedaan zonder pijnstilling en kort daarna was ik alweer aardig op de been. Ben wel erg benieuwd naar ervaringen.... gewoon, omdat ik twee weken moet wachten tot ik de uitkomst van de beslissing hoor en mij dit wel helpt met geruststellen.