5 Reacties
vorig jaar
Ik had door een ongeval (waarbij bekken enzo gebroken waren in het verleden) nu ook de optie gekregen om te checken via mri of ons kindje kan passeren. Maar de gynaecologe zei wel direct dat dat nog steeds geen zekerheid geeft. Ik kreeg de keuze om de onderzoeken te doen om spontaan te kunnen bevallen of een keizersnede te nemen. Ik heb gekozen voor het laatste, omdat je dan toch nog niet zeker bent en een spoed keizersnede ook wel akelig is als je al ff ligt af te zien... heb jij een keuze gekregen? Ze zei ook wel dat je bekken zich in de laatste weken nog enorm open kan zetten dus het is niet omdat je voor zwangerschap een klein bekken hebt, dit een probleem zou zijn bij de bevalling.
vorig jaar
Reactie op EsméeD
Ik had door een ongeval (waarbij bekken enzo gebroken waren in het verlede ...
Ik mag kiezen, maar wil de voordelen van het vaginaal bevallen wel een voordeel geven. Mijn zoontje kwam ook met een (spoed)keizersnede omdat hij in nood kwam, niet genoeg ingedaald was en niet ideaal in mijn bekken lag (en nog een zwangerschapsvergiftiging erbij 🥲). Dus ergens bestaat de kans wel dat het toen deels niet gelukt is door mijn bekken. Op zich is zo'n MRI tussen week 34 en 35, maar dan is het in theorie nog 5 weken ongeveer dus dan kan er idd mss nog wel wat schuiven. Op zich zou dit volledig veilig zijn voor de baby (als in, er is geen bewijs dat het schadelijk is), maar vind het toch maar akelig.. 🤷♀️