4 Reacties

20 dagen geleden

Ik zou die werkgever die een 'grap' maakte over slaan sowieso verlaten! Wat een vreemde reactie. Ook van de praktijkeigenaar trouwens, dat zulk gedrag wordt getolereerd. Je bent meer waard dan dat! Ik zou nu al ogen en oren ophouden voor ander werk en vooral al in de brief benoemen dat je zwanger bent. Ik ken veel vrouwen die daarmee gewoon ergens binnengekomen zijn 😊

20 dagen geleden

Ik zou eerst bij je huidige werkgevers je vakantie-uren en betaalde verlofuren opmaken. Die kun je gebruiken om langer verlof te hebben. Ouderschapsverlof kunnen ze je in normale omstandigheden niet weigeren. Als je op zoek wilt naar een nieuwe baan zou ik daar zeker op tijd mee beginnen. Je wilt immers straks niet met een gat zitten. Ik zou in ieder geval niks opzeggen voor ik iets nieuws had.

20 dagen geleden

Wat een rare reactie zeg! Totaal misplaatst! Valt de opmerking van mijn werkgever nog mee toen we het hadden over verlof (ben 99% ondernemer, heeeeel klein stukje in loondienst en geen idee hoe en wat met verlof) ik zei: “volgens mij ga ik 6 weken van tevoren met verlof toch?” Hij met zo’n ietwat te duidelijke toon: “nou, volgens mij kan je ook wel 4 weken van tevoren met verlof gaan hoor” Uhhh… alles rondom de zwangerschap (dus óók wanneer jij het vertelt) is aan ons hoor! Lekker verder zoeken en wegwezen daar!!

20 dagen geleden

Wat een belachelijke reactie zeg! Wettelijk gezien hoef je pas drie weken voor dat je met zwangerschapsverlof wilt gaan je werkgever te informeren. Dus waar hebben ze het over. Je was keurig optijd! Lekker alle dagen opnemen en je ogen openhouden naar een "leuke" werkplek en leidinggevende..